۱۵ تير ۱۳۹۴ - ۱۷:۱۰
کد خبر: ۲۷۲۵۸۳
استاد حوزه و دانشگاه:

عدم کنترل قوه شهوت سبب فساد و نابودی جامعه ایمانی می‌شود

خبر گذاری رسا ـ مدیر حوزه امام مهدی کرمان با اشاره به قوه شهوانی انسان، گفت: اگر قوه شهوانی انسان کنترل نشود و در راه صحیح ارضا نشود، سبب فساد، نابودی جامعه ایمانی و از بین رفتن امنیت خواهد شد.
حجت الاسلام حسين افاضاتي
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمان، حجت الاسلام حسین افاضاتی، استاد حوزه و دانشگاه، ظهر امروز در مراسم سخنرانی نوزدهمین روز ماه مبارک رمضان که در مسجد امام حسین(ع) کرمان برگزار شد، گفت: براساس احکام قرآن، انسان نباید بدون اجازه وارد خانه دیگران شود و این اجازه بنابر روایات معصومین سه مرتبه است.
 
وی با اشاره به آیات قرآن، تصریح کرد: اخلاق قرآنی ایجاب می کند که انسان هنگام ورود به خانه به اهل خانه سلام کند.
 
این استاد حوزه علمیه به احکام خانه سازی از دیدگاه اسلام اشاره کرد و گفت: خانه سازی ما براساس فرهنگ اسلامی نیست و آشپزخانه باز و به اصطلاح اُپن در سبک زندگی اسلامی جایگاهی ندارد.
 
وی با اشاره به اینکه باید در ساختمان سازی دقت کرد و احکام اسلامی را رعایت کرد، گفت: خانه محل آرامش است و خانه ای که اشراف به منزل دیگران دارد، سبب سلب آسایش از همسایه ها و زمینه فساد اعضای خانواده را به دنبال خواهد داشت.
 
وی افزود: اگر محل زندگی زمینه رشد ایمانی فرزندان را تامین نمی کند و سبب تربیت نادرست آن ها است، تغییر مکان زندگی و هجرت به مکانی مناسب لازم است و این کار، دین ما جهاد است.
 
مدیر حوزه علمیه امام مهدی(عج) کرمان با اشاره به ارزش معنوی زن در اسلام، گفت: زن مظهر زیبایی، جمال و آرایش است ولی نباید این زیبایی و شکوه در هر جایی و مکانی به نمایش گذاشته شود.
 
وی با اشاره به این که حجاب زن ارزش او است، افزود: اگر ضرورت اقتضا می‌کند که زن به فضای اجتماع بیاید باید در کیفیت رفتار و چگونگی حرف زدن خود دقت کند تا وسیله تهییج شهوت و مایه فساد نگردد.
 
وی با اشاره به قوه شهوانی انسان، خاطرنشان کرد: اگر قوه شهوانی انسان کنترل نشود و در راه صحیح ارضا نشود، سبب فساد، نابودی جامعه ایمانی و از بین رفتن امنیت خواهد شد.
 
این کارشناس مسائل دینی به مشکلات اجتماعی جامعه غرب اشاره کرد و گفت: انحراف افراد از طبیعت ذاتی خود و رشد بی رویه قوای شهوانی  و تنوع طلبی آن مهم ترین علت هم جنس گرایی و حیوان گرایی است.
 
حجت الاسلام افاضاتی در پایان با اشاره به عوامل جدایی زن و شوهر، گفت: اگر دین بین زن و شوهر حاکم باشد سبب ایجاد جذبه ای بین آن ها خواهد شد که با اندک اختلافی از بین نمی رود./9704/پ202/ح
ارسال نظرات