۱۵ تير ۱۳۹۴ - ۱۸:۱۱
کد خبر: ۲۷۲۶۲۴
مدیر اندیشکده دین و زندگی ارومیه:

اجرای اقتصاد مقاومتی در کشور نیازمند التزام عملی است

خبرگزاری رسا ـ مدیر اندیشکده دین و زندگی ارومیه با بیان این‌که اقتصاد مقاومتی جزء سفارشات مهم رهبر معظم انقلاب اسلامی بوده و این مهم نیازمند التزام عملی است، گفت: هر یک از مدیران اجرایی از کمترین پست تا سمت مقامات اجرایی کشوری باید در حوزه اختیارات خود، اقتصاد مقاومتی را طبقه بندی کرده و در فرهنگ سازی آن از هیچ اقدامی فرو گذار نکنند.
عکسي از اقتصاد مقاومتي

جلیل نوری واحد، مدیر اندیشکده دین و زندگی ارومیه در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، اظهار داشت: اصول و تئوریک اجرایی شدن اقتصاد مقاومتی در کشور به اندازه کافی از سوی اندیشمندان و مسؤولان امر انجام شده است ، ولی داشتن التزام عملی در اجرای آن از عوامل تأثیرگذار بوده و باید به آن توجه شود.

 

وی افزود: بزرگ‌ترین مشکل اقتصاد مقاومتی در سال‌های اخیر عدم اجرایی شدن آن در برخی از حوزه های دولتی بوده و درهمین راستا باید اقدامات جدی و اساسی انجام شود.

 

نوری واحد با اشاره به اینکه نگاه به درون و توجه به داخل کشور از شروط اصلی اقتصاد مقاومتی است، اظهار کرد: منشور توجه به تولیدات داخلی و عدم استفاده زیاد از کالاهای مشابه خارجی علاوه بر ایجاد منفعت های اقتصادی سبب ایجاد انگیزه در تولید کنندگان خواهد شد.

 

وی تصریح کرد: هر یک از مدیران اجرایی از کمترین پست تا سمت مقامات اجرایی کشوری باید در حوزه اختیارات خود، اقتصاد مقاومتی را طبقه بندی کرده و در فرهنگ سازی آن از هیچ اقدامی فرو گذار نکنند.

 

نورری واحد گفت: در ایجاد التزام عملی برای اقتصاد مقاومتی در کشور باید تجدید نظر انجام شود و تمامی آحاد مردم در رسیدن به هدف غایی این امر مهم با همدلی و هم زبانی باید تلاش کنند.

 

مدیر اندیشکده دین و زندگی ارومیه خاطرنشان کرد: استفاده از کالاهای خارجی و عدم توجه به تولیدات داخل کشور می‌تواند تبعات جبران ناپذیری برای تولید کننده و مردم به دنبال داشته باشد، در نتیجه مسؤولان امر باید با فرهنگ سازی مناسب گام های بلندی در جهت عملی کردن این امر مهم بردارند./1301/ت302/ح

ارسال نظرات