۱۵ تير ۱۳۹۴ - ۱۸:۴۶
کد خبر: ۲۷۲۶۳۴
شاعر مجموعه «درد هزار ساله»:

رهبر فرزانه انقلاب کاملا بر جریانات شعر امروز اشراف دارند

خبرگزاری رسا ـ عباس محمدی با بیان این‌که رهبر انقلاب اطلاع‌شان از شعر، اطلاع جامع و مانع است و کاملا بر روند شعر فارسی امروز اشراف دارند، گفت: بسیاری از مباحثی که از زبان رهبر معظم انقلاب در حوزه ادبیات مطرح می‌شود رنگ و بوی معیار و الگو به خود می‌گیرد.
محمدي شاعر محمدي شاعر
به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از روابط عمومی حوزه هنری تهران، عباس محمدی یک از شاعران حاضر در نشست دیدار رهبری با شعرا، گفت: رهبر معظم انقلاب نزدیک به یک دهه است که تاکید دارند شعر یک ثروت ملی و میراث ماندگار ادبی است. در حقیقت میراث‌داران آن باید برای تعالی آن بیش از پیش تلاش کنند و حتی در این باره ایشان اشاره‌ای داشتند به ابتذالی که در شعرهای منتشرشده در فضای مجازی، بخصوص گروه‌های اجتماعی مورد اقبال قرار می‌گیرد. اهالی فهم می‌دانند که اکثر این آثار فاقد «اندیشه ادبی» است و «تنانگی» در آنها موج می‌زند.
 
وی افزود: این موضوع نشان می‌دهد رهبر فرزانه انقلاب اطلاع‌شان، اطلاع جامع و مانع است و کاملا بر شعر فارسی اشراف دارند. بسیاری از مباحثی که در ادبیات مطرح می‌شود وقتی از زبان مقام معظم رهبری مطرح می‌شود رنگ و بوی معیار و الگو به خود می‌گیرد به ویژه مباحثی که اخیرا درباره شعر «جنگ» و «انقلاب» بیان فرمودند.
 
شاعر مجموعه «پاییزهای بی‌چمدان» تصریح کرد: در جشنواره‌های مخلف ادبی، بودند آثاری که با موضوع ضد جنگ به عنوان کارهای برگزیده انتخاب می‌شدند. ایشان به صراحت اعلام کردند که آثار ضد جنگ نمی‌توانند اشعار جنگ باشند. به نظر تعبیر رهبری این بود که اگر اعتراضی هم وجود دارد باید اعتراض درون گفتمانی یا به تعبیری نقد سازنده باشد.
 
محمدی در پایان گفت: نکته دیگری که رهبر معظم انقلاب در دیدار اخیر با شاعران اشاره فرمودند، شعر «تعلیمی» یا «اخلاقی» است که این شعر ماحصل دیروز و امروز نیست و جزء میراث ماندگار و کهن ماست. کما اینکه در اشعار بزرگان ما از رودکی تا حافظ و مولوی و عطار و سعدی وجود دارد. ایشان تاکید داشتند ادبیات «تعلیمی» بایستی با «اندیشه» همراه باشد./836/د102/ی
ارسال نظرات