۱۵ تير ۱۳۹۴ - ۲۰:۰۴
کد خبر: ۲۷۲۶۶۵
آیت‌الله ایمانی تأکید کرد؛

ضرورت توجه به مسأله عفاف و حجاب در مساجد و ادارات

خبرگزاری رسا ـ‌ نماینده ولی فقیه در استان فارس با تأکید بر اینکه در زمینه عفاف و حجاب به اندازه کافی مصوبات داریم و لازم است که به دنبال اجرای آن‌ها برویم، گفت: در این مسأله مرکز رسیدگی به امور مساجد جهت جلوگیری از نفوذ بدحجابی به مساجد، حسینیه و رعایت حریم خانه خدا ابلاغ لازم را به روحانیان مساجد کرده و تمهیدات لازم را برای حسن اجرای آن رعایت کند.
آيت‌الله اسدالله ايماني، نماينده ولي فقيه در استان فارس

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در فارس، آیت‌الله اسدالله ایمانی، نماینده ولی فقیه در استان فارس، پیش از ظهر امروز در هشتاد و ششمین جلسه شورای فرهنگ عمومی این استان با اشاره طرح مسأله عفاف و حجاب در این نشست گفت: آنقدر درباره مسأله عفاف و حجاب بحث شده که دیگر از اعتبار و اهمیت افتاده است.

 

وی در ادامه افزود: لازم است دبیر شورای فرهنگ عمومی از طریق استانداری ضمانت اجرای آن‌ها را فراهم کرده و به دستگاه‌های ذی‌ربط ابلاغ کند و از آنان بخواهد که این بخشنامه را عملیاتی کنند.

 

آیت‌الله ایمانی با تأکید بر اینکه در زمینه عفاف و حجاب به اندازه کافی مصوبات داریم و لازم است که به دنبال اجرای آن‌ها برویم، گفت: در این مسأله مرکز رسیدگی به امور مساجد جهت جلوگیری از نفوذ بدحجابی به مساجد، حسینیه و رعایت حریم خانه خدا ابلاغ لازم را به روحانیان مساجد کرده و تمهیدات لازم را برای حسن اجرای آن رعایت کند.

 

وی تأکید کرد: در این راستا مرکز رسیدگی به امور مساجد باید به هیأت امنای مساجد اعلام کند کسانی که می‌خواهند مراسم ختم برگزار می‌کنند، اجازه ورود به افراد بدحجاب را ندهند در غیر این صورت اجازه برگزاری مراسم ختم را در مساجد ندهند و پایگاه‌های مقاومت نیز در این زمینه همکاری کنند.

 

آیت‌الله ایمانی اظهار کرد: متأسفانه امروزه مساجد ما که به فرموده امام خمینی(ره) سنگر اسلام هستند، اکنون در معرض خطر قرار گرفته‌اند و دشمن در سنگر ما نفوذ کرده و بدحجاب در سنگر ما قرار گرفته است.

 

نماینده مردم فارس در مجلس خبرگان رهبری همچنین بر لزوم توجه ادارات اوقاف به مسائل عفاف و حجاب در بقاع متبرکه تأکید کرد و گفت: اداره اوقاف باید نسبت به عفاف و حجاب در بقاع متبرکه تمهیدات لازم را داشته باشد.

 

رییس شورای فرهنگ عمومی استان فارس همچنین با اشاره به برخی موارد مطرح شده در این نشست مبنی بر اینکه اکنون 10 سال است که مصوبات عفاف و حجاب معطل مانده و اجرا نمی‌شود، گفت: من این را قبول ندارم چون در زمان استاندار سابق بازدیدهایی از ادارات در این راستا انجام شد حتی دسته‌بندی‌های مانند خوب، متوسط و ضعیف نیز صورت گرفت اما چرا این موارد را رها کرده و دوباره می‌خواهند کار را از نو انجام دهند و لازم است که دنبال کار قبلی گرفته شود.

 

وی با تأکید بر اینکه باید به سراغ اقدامات انجام شده برویم و نقاط کمال آن‌ها را تقویت و نقاط ضعف آن‌ها را اصلاح کنیم، گفت: منکرات دیگر در جامعه بسیار زیاد است به عنوان مثال در ادارات رشوه‌خواری، کم‌کاری و بی تفاوتی وجود دارد البته نه تنها ادارات بلکه در مکان‌های دیگر نظیر بازار و غیره وجود دارد که باید این‌ها را هم در دستور کار قرار دهیم./919/پ203/ح

ارسال نظرات