۱۵ تير ۱۳۹۴ - ۲۱:۴۶
کد خبر: ۲۷۲۶۷۶
معاون فرهنگی مؤسسه دارالحدیث:

امیرمؤمنان بهترین خلق نزد خداوند است

خبرگزاری رسا ـ معاون فرهنگی مؤسسه دارالحدیث با اشاره به جایگاه و عظمت وجود حضرت علی(ع) گفت: پیامبر(ص) فرمودند «مقام علی(ع) نزد من مانند مقام من در نزد خداوند است من هر چه برای خود می‌خواهم برای او نیز می‌خواهم هر چه برای خود نمی‌پسندم برای او نیز نمی‌پسندم».
حجت الاسلام سبحاني نيا، معاون فرهنگي دارالحديث

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام محمدتقی سبحانی‌نیا، معاون فرهنگی مؤسسه دارالحدیث امروز در سخنرانی به مناسبت ماه مبارک رمضان که در آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) برگزار شد، گفت: وجود نازنین امیرمؤمنان(ع) گرچه ناشناخته نیست، اما با توجه به منزلت و جایگاه آن حضرت در روایات حقیقت ایشان به شایستگی شناخته شده نیست.

 

وی افزود: در روایات پیامبر(ص) داستان‌های به یادگار مانده درباره امیرمؤمنان(ع) کم نیست، اما زمانی‌که تاریخ را ورق می‌زنیم دیده می‌شود که جایگاه امیرمؤمنان(ع) در اسلام فراموش شده است یعنی تمام روایات و احادیث ایشان فقط درصدی از دانسته‌هایی است که ما می‌دانیم.

 

معاون فرهنگی مؤسسه دارالحدیث عنوان کرد: بعد از رحلت پیامبر(ص) امیرمومنان(ع) مورد ستم‌های زیادی واقع شدند به عنوان نمونه دشمنان و کوفیان با وجود تمام مجاهدت‌ها و کارهای امیرمومنان(ع) برای آن مردم ایشان را به عنوان خلیفه انتخاب نکردند و حتی کار را به جایی رساندند که فرزندان امیرمومنان(ع) پای منبر دشنام دادن به امیرمومنان(ع) را می‌شنیدند.

 

حجت‌الاسلام سبحانی‌نیا بیان داشت: پیامبر(ص) فرمودند: نسبت من با امیرمومنان(ع) را چون نسبت موسی(ع) با هارون(ع) است من و علی از یک نور خلق شدیم و خدا را تسبیح می‌کردیم قبل از اینکه آدم آفریده شود مردم از درخت‌های متفاوت اما من و علی از یک درخت بوده و گوشت و خون ما یکی است.

 

وی افزود: حضرت امیرمؤمنان(ع) بعد از ازدواج با حضرت فاطمه زهرا(س) از پیامبر(ص) می‌پرسند که از میان او و حضرت زهرا(س) کدام یک را بیشتر دوست دارند پیامبر(ص) می‌فرمایند: ای علی فاطمه نزد من محبوب‌تر است اما تو نزد من عزیزتر هستی زیرا بقای دین بعد از من با تو است.

 

معاون فرهنگی مؤسسه دارالحدیث ابراز کرد: در روایت دیگری آمده که پیامبر(ص) با اشاره به امام حسن(ع) و امام حسین(ع) می‌فرمودند: پدر این دو جوان که سرور جوانان بهشت هستند بهترین خلق نزد خداوند است.

 

حجت‌الاسلام سبحانی‌نیا افزود: پیامبر(ص) فرمودند: مقام علی(ع) نزد من مانند مقام من در نزد خداوند است من هر چه برای خود می‌خواهم برای او نیز می‌خواهم هر چه برای خود نمی‌پسندم برای او نیز نمی‌پسندم.

 

وی در پایان خاطرنشان کرد: پیامبر(ص) فرمودند: علی مانند نفس و جان من است بین ما فرقی نیست به جز این‌‌که من در مقام پیامبری و او در مقام امامت است، این عظمت و بزرگی امیرمومنان(ع) نزد پیامبر(ص) را نشان می‌دهد./807/پ202/ح

ارسال نظرات