۱۶ تير ۱۳۹۴ - ۰۹:۰۵
کد خبر: ۲۷۲۷۲۱
حجت الاسلام معمار منتظرین:

اغوای شیطان در مخلصین راه ندارد

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام معمار منتظرین با اشاره به آیه «فبعزتک لاغوینهم اجمعین»، گفت: طبق این آیه همه افراد در معرض اغوای شیطانند، بجز بندگان مُخلَص خداوند.
حجت الاسلام معمار منتظرين

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حجت الاسلام سعید معمار منتظرین استاد و پژوهشگر حوزه های علمیه در سخنرانی بعد از نماز صبح در مسجد رضوی، گفت: فقط توصیف عباد مُخلَص در مورد خداوند درست است، چون در این بندگان اغوای شیطان راه ندارد.

 

وی با اشاره به تفسیر آیه سوم از سوره نصر که می فرماید «فَسَبِّح بِحَمدِ رَبِّکَ وَاستَغفِرهُ»، افزود: این آیه به ما می گوید تسبیح خداوند، از مجرای حمد خداوند صورت می پذیرد و طبق آیات دیگر قرآن اگر کسی قبول کند هر آن چه در آسمان ها و زمین است از آنِ خداست، حق حمد را به جا آورده است.

 

حجت الاسلام معمار منتظرین با اشاره به آیه «فبعزتک  لاغوینهم اجمعین الا ...» بیان داشت: طبق این آیه همه افراد در معرض اغوای شیطانند، بجز بندگان مُخلَص خداوند.

 

استاد حوزه علمیه  بیان داشت: منظور از بندگان مُخلَص آن کسانی هستند که خداوند آن ها را خالص کرده نه آنان که خودشان برای به دست آوردن اخلاص تلاش کرده اند، پس فقط توصیفی در مورد خداوند مورد قبول است که از جانب بندگان مُخلَص خداوند باشد، چرا که این افراد در معرض اغوای شیطان نیستند.

 

وی با اشاره به آیه «اجیب دعوة الداع الی دعان» افزود: خود دعا نیز از عطایای خداوند است، چرا که طبق این آیه، اول خداوند اجابت می کند، سپس ما دعا می کنیم.

 

این کارشناس مسائل دینی گفت: از دیدگاه امام صادق(ع) بهترین دعا، آن دعایی است که «بغتةً» بر زبان انسان جاری شود، یعنی آن دعایی که بدون تفکر قبلی به زبان آید.

 

حجت الاسلام معمار منتظرین با اشاره به علم محدود انسان بیان داشت: باید بدانیم آخرین تفسیر در مورد هر آیه ای، متن همان آیه است و باید در تفسیر بِسمِ اللهِ الرَّحمانِ الرَّحیم بگوییم بِسمِ اللهِ الرَّحمانِ الرَّحیم.

 

وی همچنین با اشاره به آیه «هو الذی یصلی و ملائکته ...» گفت: خروج انسان از تاریکی های مختلف به سمت نور با صلوات بر محمد و آل محمد  صورت می گیرد./939/پ202/ب4

ارسال نظرات