۱۶ تير ۱۳۹۴ - ۰۹:۵۲
کد خبر: ۲۷۲۷۲۷
علی اصغر فانی:

جایگاه اصلی فرهنگ، آموزش و پرورش است

خبرگزاری رسا ـ وزیر آموزش و پرورش با اشاره به نقش مهم آموزش و پرورش در موضوع فرهنگ، تاکید کرد: یکی از کار‌کرد‌های مهم آموزش و پرورش، انتقال فرهنگ است.
فاني وزير آموزش و پرورش

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، علی اصغر فانی، وزیر آموزش و پرورش در شصت و هفتمین جلسه شورای فرهنگ عمومی استان تهران که در محل باغ موزه دفاع مقدس برگزار شد، گفت: هر‌چند که شهرداری تهران در حوزه فرهنگ کار‌های بسیار خوبی را انجام داده است، اما آموزش و پرورش به عنوان اصلی‌ترین بخش در حوزه فرهنگ می‌تواند بستر اصلی کار فرهنگی باشد.

وی افزود: سالانه 130 میلیون جلد کتاب با هزار عنوان مطلب در آموزش و پرورش در بین دانش آموزان توزیع می‌شود که می‌تواند اهرمی بسیار مهم در راه ترویج مسایل فرهنگی، ضمن این‌که حتی رسانه‌ای مانند صدا و سیما نیز نمی‌تواند به این وسعت مخاطب مستقیم خود را داشته باشد.


فانی با اشاره به موضوع مهم فرهنگ و جایگاه آن در آموزش و پرورش، گفت: جایگاه اصلی فرهنگ در آموزش و پرورش است، ضمن این‌که در هدف گذاری‌های صورت گرفته قرار بر این شده تا مسایلی همچون روخوانی، تفسیر و مفاهیم قرآنی نیز در بخش آموزشی، بیش از پیش به‌کار گرفته شود.


وزیر آموزش و پرورش با تشریح فعالیت‌های قرآنی وزارت آموزش و پرورش، خاطر‌نشان کرد: در تهران 22 واحد دار‌القرآن فعالیت می‌کنند، 355 پایگاه انس با قرآن نیز در تهران با وجود تعطیلی مدارس نیز در حال فعالیت است، در بخش حوزه‌های علمیه تهران نیز فعالیت‌های مختلفی انجام شده است، در طول سال نیز 127 مدرسه قرآنی نیز فعالیت می‌کنند.

وی با اشاره فعالیت‌های صورت گرفته سازمان آموزش پرورش در بخش اداره کل قرآن و عترت، اضافه کرد: فعالیت‌های قرآنی به‌خصوص در بخش مدارس قرآنی در این بخش از وزارت آموزش و پرورش انجام می‌شود، ضمن این‌که در دولت یازدهم نیز تلاش شده تا کتاب‌های خوبی در راستای فرهنگ قرآنی تالیف شود.

فانی با بیان یکی از دغدغه‌های رهبر معظم انقلاب در خصوص یاد‌گیری قرآن، ادامه داد: رهبری معظم به موضوع یاد‌گیری آیات پر‌تکرار از سوی دانش آموزان تاکید دارند، ضمن این‌که ایشان همیشه سفارش می‌کنند تا افراد هنگام صحبت کردن از آیات قرآنی استفاده کنند، از همین رو تلاش‌هایی صورت گرفته تا در این بخش نیز فعالیت‌هایی گسترده‌ای صورت بگیرد.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به برگزاری مسابقات قرآن و مداحی، خاطر‌نشان کرد: در تاریخ یکم مرداد‌ماه، مسابقاتی با حضور 1188 داوطلب دختر و پسر در استان شیراز با موضوع قرائت قرآن و مداحی برگزار خواهد شد.

وی در پایان با اشاره به طرح یاوران نماز، تصریح کرد: تصمیم بر این شده تا ائمه جماعات مدارس برای دوره‌های آموزش نماز به مناطق و مدارس عشایری فرستاده شوند، ضمن این‌که یک دوره آموزشی در این خصوص در نیشابور برگزار خواهد شد./856/پ202/ج

ارسال نظرات