۱۶ تير ۱۳۹۴ - ۰۹:۳۵
کد خبر: ۲۷۲۷۵۷
امام جمعه بابل:

شب قدر با ولایت گره خورده است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه بابل با تأکید بر این که شب قدر با ولایت گره خورده است، گفت: در شب قدر ملائکه بر حجت بالغه الهی امام عصر(عج) وارد می شوند و به دور ایشان حلقه می زدند و در طواف هستند و با امضای آن حضرت (عج) همه اموری را که خدای متعال برای انسان ها مقدر کرده است مقرر خواهد شد.
امام جمعه بابل

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بابل، حجت الاسلام مجتبی روحانی، امام جمعه بابل امروز در دانشگاه نوشیروانی بابل با بیان قدر دانستن از لحظات ماه مبارک رمضان گفت: ماه رمضان ماه فرصت های بزرگ و طلایی و یکی از فرصت های با عظمت در طول سال است.

 

وی افزود: ماه رمضان برترین ماه سال و قلب ماه رمضان شب قدر است که همه برکات را در خود جمع کرد.

 

مسؤول مدارس علمیه خاتم الانبیاء و الزهرای بابل با اشاره به حدیثی قدسی در خصوص قدر دانستن لحظات شب قدر، خاطرنشان کرد: قرب خداوند نصیب کسی می شود که در شب قدر بیدار بماند و از این فرصت الهی بهره ببرد و اگر کسی می خواهد به رحمت خدا برسد باید در شب قدر به افراد دیگر ترحم کند.

 

وی تسبیح و ذکر در شب قدر را با اهمیت دانست و ادامه داد: تضمین نجات از آتش جهنم نصیب کسی می شود که در شب قدر استغفار کند و رضایت خداوند نصیب کسی می شود که در شب قدر دو رکعت نماز حقیقی بخواند.

 

حجت الاسلام روحانی با اشاره به این که خدای متعال برکت و عظمت شب قدر را به برکت وجود پیامبر(ص) مقرر فرمود، اذعان کرد: شب قدر شب قدر دانستن از نعمت بزرگ خداوند متعال یعنی پیامبر گرامی اسلام و نعمت ولایت است.

 

وی اظهار داشت: همه امور در طول یک سال اعم از هر شر و خیر، رزق و روزی، زمان مرگ و طول عمر در این شب تا ماه رمضان سال آینده مقرر می شود و در شب قدر بهترین رزق و امور را از خدای متعال بخواهید.

 

این استاد حوزه علمیه ضمن تاکید بر این که شب قدر با ولایت گره خورده است، تصریح کرد: در شب قدر ملائکه بر حجت بالغه الهی امام عصر(عج) وارد می شوند و به دور ایشان حلقه می زدند و در طواف هستند و با امضای آن حضرت(عج) همه اموری را که خدای متعال برای انسان ها مقدر کرده است مقرر خواهد شد.

 

وی افزود: برحسب روایات هر سه شب قدر در سرنوشت انسان ها برای بهترین مقدرات تأثیر گذار هستند زیرا تقدیر و اندازه گیری در شب نوزدهم است و در شب بیست و یکم محکم می شود و در شب بیست و سوم به امضاء می رسد.

 

حجت الاسلام روحانی ضمن اشاره به این که ائمه معصومین بسیاربر اعمال شب قدر تأکید داشتند، گفت: باید با برنامه ریزی مناسب اعمال قدر قدر مانند دعا و استغفار و قرآن به سر کردن و دیگر اعمال به جا آورده شود.

 

وی ادامه داد : هر کدام از اعمال وارد شده در شب قدراعم از ادعیه و سوره ها و اذکار رمز و رازی دارند که باید انجام داده شوند و اینها همان منفذی هستند که انسانها می تواند برکات را از آنها دریافت نمایند.

 

امام جمعه بابل ضمن با اشاره به کوتاه بودن شب های قدر، خاطرنشان کرد: در فرصت کوتاه شب قدر سعی کنید دیگران را نیز در دعاهای خود سهیم کنید زیرا بخیل ترین افراد کسانی هستند که در دعا کردن برای دیگران بخل می ورزند./950/پ202/ب1

ارسال نظرات