۱۶ تير ۱۳۹۴ - ۱۷:۳۸
کد خبر: ۲۷۲۸۸۹
نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی مطرح کرد؛

ضرورت تهیه آماری دقیق از شعرای اهل بیت

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی گفت: شعرایی که برای اهل بیت عصمت و طهارت(ع) شعر می گویند مورد عنایت و توجه اهل بیت(ع) قرار گرفته اند، از این رو شناسایی این افراد و داشتن یک آمار کلی از شعرا و اشعار آن ها کار پسندیده ای است.
ديدار اعضاي شعر رضوي با امام جمعه اروميه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، حجت الاسلام والمسلمین سید مهدی قریشی، نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی عصر امروز در جلسه دیدار اعضای دبیرخانه جشنواره شعر رضوی اظهار داشت: در ایام بسیار پر فضیلتی قرار گرفته ایم، از این رو برای جلب رضایت الهی و توجه حضرات معصومان به ویژه امام علی(ع) که در ایام رحلت ایشان قرار داریم، باید همه تلاش خود را بکنیم.

 

وی برگزاری جشنواره شعر رضوی را کار بسیار ارزشمندی دانست و افزود: تمامی کارهایی که به نوعی به ائمه اطهار(ع) ارتباط دارد، بدون هیچ واسطه ای به دست خدای متعال می رسد.

 

حجت الاسلام والمسلمین قریشی داشتن نیت خالص در انجام اعمال صالح را کار دشواری خواند و ادامه داد: انجام بسیاری از امور با قصد قربت و نیتی خالص کار دشواری است اما هر کاری که برای قرآن و اهل بیت(ع) انجام شود، انسان از اجر و مزد آن در هر صورتی به دلیل ارزشمند بودن کار، بهره می برد.

 

وی تصریح کرد: شعرایی که در جشنواره شعر رضوی شرکت می کنند و یا به صورت عمومی برای اهل بیت عصمت و طهارت(ع) شعر می گویند، اغلب آنان مورد عنایت و توجه اهل بیت(ع) قرار گرفته اند، از این رو شناسایی این افراد و داشتن یک آمار کلی از شعرای مورد توجه و اشعار آن ها کار پسندیده ای است.

 

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی اضافه کرد: کسانی که برای برگزاری این جشنواره تلاش می کنند، ذخیره ارزشمندی را برای آخرت خود انباشته کرده و از فیوضات این مراسم بهره مند می شوند، چراکه هر کار کوچکی در راستای معرفی اهل بیت(ع) انجام شود، در نزد خدای متعال بسیار گران قیمت است.

 

وی به لزوم وجود فضای معنوی در جشنواره شعر رضوی اشاره و اذعان کرد: برای ساخت فضایی که بیشترین امکان تاثیرگذاری معنوی را داشته باشد، تلاش و برنامه ریزی کنید تا کسانی که در این مراسم حاضر می شوند با بار معنوی بیشتری مراسم را ترک کنند.

 

امام جمعه ارومیه اضافه کرد: فضا بر روی سخنران تاثیر می گذارد و در جشنواره شعر رضوی فضا فضایی معنوی و متعلق به امام رضا(ع) است.

 

استاد حوزه و دانشگاه بیان کرد: در این جشنواره از تاثیرگذارترین صحنه ها استفاده شود تا حق مطلب در حد توان ادا و هدف از برگزاری این مراسم محقق شود./1301/پ202/ب4

ارسال نظرات