۱۶ تير ۱۳۹۴ - ۱۷:۵۰
کد خبر: ۲۷۲۸۹۴
مدیرکل ارشاد آذربایجان غربی خبر داد؛

ارسال 150 اثر به دبیرخانه جشنواره شعر رضوی در ارومیه

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل فرهنگ و ارشاد آذربایجان غربی گفت: 150 اثر از سطح کشور به دبیرخانه جشنواره شعر رضوی ارسال شده است که در حین برگزاری این مراسم 50 شعر برتر از سوی شاعران قرائت می شود.
حجت الاسلام کريمي مدير کل اداره ارشاد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا درارومیه، حجت الاسلام محمدباقر کریمی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی ظهر عصر امروز در دیدار با نماینده ولی فقیه در استان با اشاره به برگزاری جشنواره بین المللی شعر رضوی در استان، اظهار داشت: این جشنواره از جمله مراسماتی است که به مناسبت میلاد امام رضا(ع) در طول دهه کرامت در سطح استان همزمان با سایر کشور برگزار می شود.

 

وی افزود: بنیاد بین المللی امام رضا(ع) عهده دار برگزاری جشنواره رضوی در موضاعات مختلف و در استان های مختلف است که دبیر خانه این بنیاد در طول ایام سال نیز دایر و فعال است.

 

حجت الاسلام کریمی تصریح کرد: استان ما افتخار میزبانی از قسمت شعر آذری جشنواره رضوی را بر عهده دارد، آذربایجان شرقی بخش عکس این جشنواره، کردستان شعر کردی و به همین ترتیب هر استانی بخشی از این جشنواره را با موضوعات خاصی برگزار می کنند.

 

وی ادامه داد: سالیانه حدود 200 الی 300 جشنواره و مراسم در طول سال در کشور در رابطه با امام رضا(ع) برگزار می شود که جشنواره رضوی در این میان تنها جشنواره بین المللی است.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی با اشاره به اینکه امسال دهمین سالی است که استان ما افتخار میزبانی از جشنوار شعر آذری رضوی را بر عهده دارد، افزود: این جشنواره همه ساله جایگاه خود را در بین مخاطبان خود، مردم استان و علاقه مندان به مکتب اهل بیت(ع) به ویژه امام رضا(ع) می یابد.

 

وی به آثار ارسالی به این جشنواره اشاره و اضافه کرد: 150 اثر شعری از سطح کشور به دبیرخانه جشنواره شعر رضوی ارسال شده است که در حین برگزاری این مراسم 50 شعر برجسته از سوی شاعران خود خوانده می شوند.

 

حجت الاسلام کریمی خاطرنشان کرد: این جشنواره در خارج از مرزها مخاطبان بسیاری دارد و شناخته شده تر است و از کشورهای همسایه مانند؛ جمهوری آذربایجان، نخجوان، عراق، ترکیه و حتی آلمان و یوگسلاوی مخاطبانی دارد که آثار خود را به این جشنواره ارسال می کنند.

 

وی جشنواره را متعلق به امام رضا(ع) دانست و از مردم استان خواست تا با حضور خود در این جشنواره و اهمیت دادن به آن، از مظلومیت و غربت اهل بیت(ع) بکاهند و عاملان این جشنواره را دلگرم کرده در امر ترویج فرهنگ رضوی در جامعه بکوشند.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی به تاریخ ارسال آثار و زمان برگزاری جشنواره اشاره و ابراز کرد: تا نهم مرداد ماه سال جاری علاقه مندان می توانند آثار خود را در موضوعات مختلف به جشنواره ارسال کنند تا در 29 مرداد ماه که زمان برگزاری جشنواره است از آثار برتر تجلیل به عمل آید./1301/پ202/ب4

ارسال نظرات