۱۶ تير ۱۳۹۴ - ۱۷:۵۸
کد خبر: ۲۷۲۸۹۷
مروری بر خیانت فرهنگی جریان استکبار؛

خبر علامه حسن زاده آملی از کتاب‌دزدی آمریکا

خبرگزاری رسا ـ علامه حسن زاده آملی در ایام تحصیل خود در مدرسه مروی تهران، خبر ناگواری از سرقت کتاب‌های خطی کشورمان شنیده است.
علامه حسن زاده

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، در صفحه 68 کتاب‌ «جمع پراکنده؛ نکته ها و خاطره‌های به یادماندنی از استاد علامه حسن زاده آملی» خبر ناگواری از پیشینه ظلم فرهنگی آمریکا به ایران درج شده است که اصل متن را در ذیل می آوریم:

 

«زمانی که من در مدرسه مروی بودم، یکی از آقایان بزرگوار و اساتید نامدار که اهل تألیف بود، گاهی به من سر می زد و حال می پرسید. روزی آمد و گفت: از امروز تهران خبر داری؟ عرض کردم: آقا من طلبه ام و خبر ندارم. گفت امروز یک هواپیما کتاب خطی از تهران پرواز کرد برای آمریکا.

 

اینها که پیش می آمد، استاد بزرگوارم مرحوم آقای شعرانی  می فرمود که ضرر و صدمه ای که بر معارف و فرهنگ این کشور، این پدر و پسر(رضاخان و محمدرضا پهلوی) زدند، مغول نزده بودند.»

 

یادآور می شود، این مطلب یک نمونه از خیانت های جریان استکبار به فرهنگ ایرانی و اسلامی است.

 

در این میان بی شک نمی توان روحیه استکبار خویی آمریکا را در برنامه ریزی های آینده کشور نادیده گرفت. همان گونه که وجود و تلاش شبکه های مسموم ماهواره ای و بلندگوهای تبلیغاتی آنان گواه صادقی بر این مدعا است.

 

گفتنی است، کتاب جمع پراکنده شامل زندگی و خاطرات آیت الله حسن زاده، به قلم محسن برزگر و به همت انتشارات اشک یاس منتشر شد./918/ت303/س
 

ارسال نظرات