۱۶ تير ۱۳۹۴ - ۱۸:۰۱
کد خبر: ۲۷۲۹۰۰
استاد اخلاق حوزه علمیه مازندران:

قرآن و اهل بیت طبیب روح بیمار انسان ها هستند

خبرگزاری رسا ـ استاد در خارج حوزه علمیه مازندران، قرآن و اهل بیت(ع) را طبیب روح انسان دانست و با تاکید بر اینکه داروی روح انسان ها توبه است، خاظرنشان کرد: روح انسان همانند جسم او بیمار می شود که طبیب او قرآن و اهل بیت هستند و داروی آن توبه است.
امام جمعه فريدونکنار

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در فریدونکنار، حجت الاسلام سید محمود جلالی، نایب رییس شورای حوزه علمیه مازندران امروز در جمع نمازگزاران مسجد امام سجاد(ع) این شهرستان ضمن تسلیت به مناسب فرارسیدن ایام شهادت مولای متقیان علی(ع) و لیالی قدر، گفت: یکی از اهداف خلقت انسان رسیدن به کمال و سعادت است که خدای متعال قرآن و انبیاء و اوصیا را برای  هدایت آنها نازل کرده است.
 
وی افزود: خداوند برای انسان ها کتابی به نام قران نازل کرد و در عین حال می دانست که انسان ها بعد از فراهم شدن امکانات دچار لغزش و اشتباه و یأس و ناامیدی می شوند برای آنها راه دیگری به نام توبه قرار داد تا از عذاب الهی مصون بمانند.
 
حجت الاسلام جلالی با بیان این که لفظ توبه و مشتقاتش 87 مرتبه در قرآن آمده و حتی یک سوره قرآن به آن اختصاص داده شده ادامه داد: انسان ها باید با توبه حقیقی از گناهان به سوی خدای متعال رهنمون شوند که خدای متعال توبه پذیر است.
 
وی با اشاره به آیه «قلْ یَا عِبَادِیَ الَّذِینَ أَسْرَفُوا عَلَى أَنفُسِهِمْ لَا تَقْنَطُوا مِن رَّحْمَةِ اللَّهِ»، خاطرنشان کرد: کسانی که از جوانی خود استفاده نکرده اند از رحمت خدا مأیوس نباشند که خدای متعال با رحت واسعه خودش گناهان را می بخشد.
 
امام جمعه فریدونکنار افزود: کسانی که خود را از آلودگی ها و رذائل اخلاقی دور کنند مورد محبت خداوند قرار می گیرند.
 
وی با بیان این که با افزایش عمر بر آگاهی و دانش انسان افزوده می شود، گفت: خداوند هیچ بنده ای را گنه کار خلق نکرد و با عطاکردن عقل به انسان می توانند راه هدایت و گمراهی را تشخیص دهند.
 
استاد در خارج حوزه علمیه مازندران، قرآن و اهل بیت(ع) را طبیب روح انسان دانست و با تاکید بر اینکه  داروی روح انسان ها توبه است، خاظرنشان کرد: روح انسان همانند جسم او بیمار می شود که طبیب او قرآن و اهل بیت هستند و داروی آن توبه است.
 
وی با تاکید بر این که شیطان با وسوسه های خود انسان را از راه هدایت دور می کند، افزود: دخترها و پسران جوان با توجه به داستان حضرت یوسف و حضرت مریم خود را از هوس ها و شهوت دور کنند و با یادآوری نعمت های خدای متعال از بندگی و طاعات او غافل نشوند./950/پ202/ب1

ارسال نظرات