۱۶ تير ۱۳۹۴ - ۱۸:۴۳
کد خبر: ۲۷۲۹۲۱
متکی:

همیت به قرآن از دغدغه‌های آیت‌الله صافی گلپایگانی است

خبرگزاری رسا ـ متکی در حاشیه بازدید از نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم در غرفه انتشارات حضرت آیت‌الله صافی گلپایگانی حضور یافت و در جریان جدیدترین آثار این مرجع شریف قرار گرفت و گفت: همیت به قرآن از دغدغه‌های حضرت آیت‌الله صافی گلپایگانی است.
حصور منوچهر متکي در غرفه انتشارات آيت‌الله صافي گلپايگاني

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از انتشارات حضرت آیت‌الله صافی گلپایگانی،‌ منوچهر متکی در حاشیه بازدید از نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم در غرفه انتشارات آیت‌الله صافی گلپایگانی حضور یافت و در جریان جدیدترین آثار این مرجع شریف قرار گرفت.


وی با اشاره به آشنایی اولیه خود با حضرت آیت‌الله صافی گلپایگانی بیان کرد: من نماینده مجلس شورای اسلامی در نخستین دوره بودم و ایشان در آن زمان مسئولیت شورای نگهبان را برعهده داشتند که در این حین برخی ارتباطات دوستانه موجب شده بود ایشان به من لطف داشته باشند.

  

وزیر امور خارجه اسبق کشورمان با اشاره به آثار قرآنی حضرت آیت‌الله صافی گلپایگانی تصریح کرد: این مرجع آگاه از دوران جوانی در زمینه مسائل قرآنی دغدغه داشتند و تلاش می‌کردند با تالیفاتی که داشتند مسائل قرآنی را به شایستگی تفسیر کنند.

  

وی با بیان خاطره ای از این مرجع تقلید گفت: حضرت آیت‌الله صافی گلپایگانی در زمان پیش از انقلاب به حجاز سفر کرده بودند و حجازی‌ها به ایشان گفته بودند که شما به مسائل قرآنی اهتمام ندارید و این مسئله برای آیت‌الله صافی نگران کننده بود. چند سالی که از انقلاب گذشت و موسسات قرآنی تاسیس شد ایشان احساس خرسندی کرده و فرمودند باید فعالیت‌های قرآنی ایران را برای عربستان بفرستیم که گمان نکند در ایران کسی به قرآن توجه ندارد.

  

متکی بیان کرد: حضور انتشارات حضرت آیت‌الله صافی گلپایگانی در نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم و عرضه آثار قرآنی این مرجع تقلید نشان دهنده دغدغه خاص ایشان به مسائل قرآنی در جامعه است.

  

وزیر امور خارجه اسبق کشورمان گفت: حضرت آیت‌الله صافی گلپایگانی در مسائل قرآنی و اهل بیتی تحقیق و پژوهش فراوانی کرده که ایشان را به شخصیتی دارای معرفت قرآنی و اهل بیتی تبدیل کرده است./998/د101/ف

ارسال نظرات