۱۶ تير ۱۳۹۴ - ۱۹:۱۷
کد خبر: ۲۷۲۹۳۶
استاد حوزه علمیه:

حضور پرشور مسلمانان در روز قدس خط بطلانی بر ایران هراسی است

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه قم با اشاره به اهمیت حضور حداکثری مسلمانان جهان در راهپیمایی روز قدس، گفت: روز قدس برای ما یک فرصت است چراکه مباحثی همچون طایفه گری، عرب و عجم، شیعه و سنی، شیعه هراسی و ایران هراسی را ما در روز قدس می‌توانیم با حضور گسترده حل کنیم و با حضور خود خط بطلانی را بر این فتنه‌ها بکشیم.
حجت الااسلام يحيي جهانگيري

حجت‌الاسلام یحیی جهانگیری، استاد حوزه علمیه قم، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، روز قدس را یک فرصت بزرگ بین‌المللی برای مسلمانان دانست و اظهار کرد: دشمنان ما بحث ایران هراسی و اسلام هراسی را در رسانه‌های خود پی گیری می‌کنند و این موضوعی است که مسلمانان باید نسبت به آن بیدار و بصیر باشند.

 

وی افزود: دشمن با این حربه می‌خواهد از گسترش معارف اهل‌بیت(ع) و تبدیل ایران به‌ عنوان قدرت اول منطقه جلوگیری کنند چراکه وقتی بیداری اسلامی به وجود آمد چون مرکز اصلی و دلیل اصلی این جنبش اسلامی را ایران می‌دانستند اقدام به طرح مباحثی همچون شیعه هراسی و ایران هراسی را در ادبیات رسانه‌ای خود رشد دادند.

 

حجت‌الاسلام جهانگیری با بیان این‌که بهترین جواب برای این دشمنی‌ها و تبیین اهداف اصلی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران باید از تریبون‌های بین‌المللی خوب بهره‌برداری کنیم، عنوان کرد: باید با یک ادبیاتی برمدار فقه پویای اسلامی خود واقعیت هدف از سازمان‌دهی معنوی این جریانات بزرگ اسلامی را تبیین کنیم.

 

وی ادامه داد: بحث فلسطین برای عربستان که به دنبال جنگ‌های عرب و عجم برای طرح سیستم آلوده و استکباری خود است را چگونه می‌تواند پاسخ گوید درحالی‌که از خود این قوم عرب مظلوم فلسطینی هیچ حمایتی نکرده بلکه با کمک به رژیم غاصب صهیونیسم بر علیه آنان اقدام کرده‌اند.

 

استاد حوزه علمیه قم با اشاره به این‌که بهترین جواب برای این دشمنان خبیث مسلمان نما این است که برای ما ارزش‌های دینی معیار تصمیم‌گیری بوده است، گفت: برای این جواب هیچ‌گاه ما در تاریخ عملکرد خود نقصانی نداشتیم بنابراین بحث فلسطین برای ما یک نقطه ژئوپلیتیک است.

 

وی افزود: روز قدس برای ما یک فرصت است چراکه مباحثی همچون طایفه گری، عرب و عجم، شیعه و سنی، شیعه هراسی و ایران هراسی را ما در روز قدس می‌توانیم با حضور گسترده حل کنیم و با حضور خود خط بطلانی را بر این فتنه‌ها بکشیم.

 

حجت‌الاسلام جهانگیری با بیان این‌که با شرکت در راهپیمایی روز قدس وحدت و قدرت اسلامی را به نمایش خواهیم گذاشت، عنوان کرد: اگر هر مسلمانی در روز قدس حاضر درصحنه نباشد تصور مهم نبودن مظلومیت مسلمانان فلسطین برای مسلمانان ایران در دشمن به وجود خواهد آمد و موجب شکسته شدن وحدت یکپارچه اسلامی خواهد شد؛ برای جمهوری اسلامی ایران هر جای جهان مستضعفی باشد مهم است چراکه فلسطین عامل وحدت اسلامی و سد شیعه هراسی است.

 

استاد حوزه علمیه قم با اشاره به این‌که حمایت از مردم مظلوم یمن در روز قدس نیز نگاه یکپارچه اسلامی ایرانیان را تقویت خواهد کرد، گفت: هر جا مظلوم باشد ما دفاع خواهیم کرد و امروز یمن نیز کانون دیگری است که ظلم زیادی از سوی سعودی‌های خون‌خوار واقع‌شده است بنابراین روز قدس روز مظلومان عالم است./921/ت302/ف

ارسال نظرات