۱۶ تير ۱۳۹۴ - ۱۹:۴۸
کد خبر: ۲۷۲۹۴۷
پژوهشگر علوم دینی:

گروه‌های تکفیری نتیجه تفسیر به رأی قرآن است

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام بنی فضل با اشاره به مظلومیت های مولای متقیان، گفت: فرقه های ضاله امروز در کشورهای منطقه نتیجه جدایی قرآن از عترت و تفسیر به رأی آن های است.
شهادت امام علي(ع)

حجت الاسلام حمید بنی فضل، محقق و پژوهشگر علوم دینی، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری را در تبریز، به حوادث گوناگون زندگانی امیرمؤمنان علی(ع) اشاره کرده و گفت: بالاترین مظلومیت امام علی(ع) عدم قدر ندانستن و عدم شناخت مولای متقیان با آن عظمت و درجات بالای ایشان است.

 

وی ادامه داد: امیرمؤمنان سخنان خود را به چاه فریاد می زد، اکثرا چنین گمان می کنند که حضرت علی(ع) مصائب خود را در چاه سخن می کرد، بلکه ایشان آن دسته از علومی را که در سینه داشتند و کسی ظرفیت دریافت آن را نداشت را در چاه سر می داد.

 

این پژوهشگر اذعان داشت: امام باقر(ع) به یکی از اصحاب خود علومی را آموخت و تصریح کرد که آن چه آموختی را برای دیگران بازگو مکن، اگر تحمل و صبر بر آن نداری در بیابان چاهی بکن و علومت را برآن بازگو کن و دورباره آن چاه را پر کن.

 

وی بالاترین درجه معرفت امیرمؤمنان را از جهت معرفتی علم توحید و معرفة الله وی خواند و ابراز داشت: خطبه های بی نظیر و توحیدی امام(ع) دلالت برا عظمت و بزرگی ایشان و عمق معرفتی توحیدی حضرت امیر دارد.

 

این استاد حوزه تصریح کرد: خداوند متعال اسلام و قرآن را برای هدایت بشر ارسال کرد تا را نجاتی برای بشریت باشد، ائمه اطهار(ع) قران ناطق و راهنمای بشریت هستند، قرآن به تفسیر درست دست نمی یابد مگر آن‌که به تعلم و هدایت معصومان(ع) باشد.

 

وی گفت: قرآن بدون تبیین صحیح معصومان(ع)، نتیجه ای نخواهد داد، فرقه های ضاله امروز در کشور های منطقه نتیجه جدایی قرآن از عترت و تفسیر به رأی آن های است.

 

مدیر موسسه آیت فضل اذعان داشت: داعش با ادعای عمل به قرآن سر برآورده است، در حالی که هیچ حیوانی چنین رفتار وحشیانه ای را از خود بروز نمی دهد، چرا که از ولایت به دور هستند.

 

وی خوارج را نتیجه همین تفکر دانست و تصریح کرد: خوارج و مارقین نتیجه همین سطحی نگری است که قرآن ناطق را به شهادت رساندند و فریاد ان الحکم الا لله را سر دادند، این مظلومیت علی است که همه جهان را پر کرده است./854/ت303/ب4

ارسال نظرات