۱۶ تير ۱۳۹۴ - ۲۰:۳۶
کد خبر: ۲۷۲۹۶۵

چند خبر کوتاه از خوزستان

خبرگزاری رسا ـ توزیع یک هزار جلد کتاب ادعیه شب‌های قدر در اهواز، ساخت ۱۰ مستند شهدای مدافع حرم در خوزستان، اجرای طرح 1449 در زندان های خوزستان، برگزاری کارگاه آشنایی با روش های تفسیر قرآن در دزفول و اعزام 50 مبلغ به مساجد و حسینیه های آبادان در ماه رمضان چند خبر کوتاه از خوزستان هستند.
چند خبر کوتاه از خوزستان

به گزارش خبرگزاری رسا در اهواز، موسی خنافره، معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری منطقه 4 اهواز، گفت: شهرداری منطقه 4 اهواز به مناسبت شهادت امام علی(ع) مساجد را در صورت مراجعه به این مرکز از لحاظ کارهای فرهنگی و چاپ بنر پشتیبانی می‌کند.

 

وی ابراز داشت: همزمان با شب‌های قدر شهرداری منطقه 4 اهواز یک هزار جلد کتاب ادعیه ماه رمضان و همچنین حدود 6 تن آش بین مساجد منطقه 4 اهواز توزیع می‌کند.

 

ساخت 10 مستند شهدای مدافع حرم در خوزستان

حسن نورانی، معاون پژوهش و ارتباطات فرهنگی بنیاد شهید و امور ایثارگران خوزستان، با اشاره به این که فعالیت در راستای ترویج فرهنگ ایثارگری و شهادت رسالت اصلی بنیاد شهید و امور ایثارگران است، عنوان کرد: بنیاد شهید و امور ایثارگران استان در نظر دارد در این راستا، کاری را با موضوع شهدای مدافع حرم انجام دهد.

 

وی با بیان این که استان خوزستان 10 شهید مدافع حرم تقدیم اسلام کرده است، گفت: قرارداد ساخت 10 مستند کوتاه زندگی این شهدا با یک مؤوسسه هنری منعقد شد که ابراهیم سعیدی‌نژاد کارگردانی و معاونت فرهنگی بنیاد شهید و امور ایثارگران، تهیه‌کنندگی آن را بر عهده دارد.

 

نورانی تصریح کرد: تاکنون مراحل ابتدایی ساخت مستند زندگی شهید سردار حمید تقوی‌فر، جبار دریساوی، حبیب جنت‌مکان و سید مهدی موسوی انجام شده است.

 

معاون پژوهش و ارتباطات فرهنگی بنیاد شهید خوزستان با بیان اینکه 40 درصد از کار ساخت این مستندها پیشرفت کرده است، خاطرنشان کرد: تهیه این مستندها تا هفته دفاع مقدس به پایان خواهد رسید.

 

اجرای طرح 1449 در زندان های خوزستان

امین سبهانی، مسؤول فرهنگی اداره‌کل زندان‌های خوزستان بیان کرد: طرح 1449 با محوریت سوره «یس» در اداره‌کل زندان های خوزستان به اجرا در می‌آید.

 

وی با بیان این که این طرح ویژه مددجویان، خانواده های آنان، کارکنان زندان، خانواده های آنان و سربازان وظیفه از ابتدای ماه رمضان آغاز شده است، گفت: این طرح قرآنی 12 هزار مددجو را تحت پوشش قرار می‌دهد.

 

سبهانی افزود: در طرح قرآنی 1449 فعالان قرآنی ممتاز استان همچون کاظم آذرپیرا، حمید چنانی، رحیم شریفی، محمد سیلاوی و هادی چنانی به عنوان مدرس و کارشناس حضور دارند.

 

مسؤول فرهنگی اداره‌کل زندان‌های خوزستان در پایان گفت: طرح قرآنی 1449 با محوریت سوره «یس» با هدف آشنایی مددجویان و خانواده آنها با مفاهیم و آموزه‌های قرآنی اجرا می‌شود.

 

برگزاری کارگاه آشنایی با روش های تفسیر قرآن با حضور حجت الاسلام بهجت پور در دزفول

عبدالکریم بیدخ، کارشناس فرهنگی اداره تبلیغات اسلامی شهرستان دزفول گفت: کارگاه «آشنایی با روش‌های تفسیر قرآن»، ساعت 10 امروز سه​شنبه 16 تیراه سال جاری با حضور حجت‌الاسلام عبدالکریم بهجت‌پور، صاحب تفسیر «همگام با وحی» در این شهرستان برگزار شد.

 

وی عنوان کرد: این کارگاه با حضور طلاب و مبلغان مدارس علمیه برادران و خواهران در سالن اداره تبلیغات اسلامی دزفول برگزار شد.

 

کارشناس فرهنگی اداره تبلیغات اسلامی شهرستان دزفول همچنین از برگزاری سه کارگاه تفسیر دیگر با حضور این مفسر قرآن در این شهرستان خبرداد و گفت: این کارگاه​ها از سوی کانون جلسات قرائت قرآن شهرستان دزفول پیگیری می‌شوند.

 

بیدخ اعلام کرد: این جلسات 17 الی 19 تیرماه سال جاری با حضور مسؤولان کانون‌های قرائت قرآن دزفول در سالن جلسات اداره تبلیغات اسلامی این شهرستان تشکیل خواهند شد.

 

اعزام 50 مبلغ به مساجد و حسینیه های آبادان در ماه رمضان

حجت‌الاسلام سید فخرالدین رضوی پور، رییس اداره تبلیغات اسلامی آبادان، از اعزام 50 مبلغ در ماه مبارک رمضان به مساجد سطح شهرستان خبر داد و گفت: در ماه مبارک رمضان روستاها، هیات های مذهبی و و مؤوسساتی که متقاضی اعزام روحانی هستند تحت پوشش طرح اعزام مبلغ قرار می گیرند.

 

حجت الاسلام رضوی پور با اشاره به این که برنامه های گوناگونی از سوی مبلغان و روحانیان اعزامی در مساجد صورت می گیرد، اظهار داشت: برگزاری نشست های قرآنی، اقامه نماز جماعت، ارتقای سطح کیفی برنامه های فرهنگی، مذهبی و پاسخگویی به سؤوالات شرعی در دستور کار این مبلغان و روحانیان قرار دارد.

 

وی با تاکید بر لزوم ایجاد زمینه حضور جوانان در مساجد و مناسبت های مذهبی، خاطرنشان کرد: با توجه به استقبال مردم از برنامه های ماه مبارک رمضان این ایام فرصت بسیار مناسب و خوبی برای ترویج تعالیم الهی و آگاه سازی مردم نسبت به ناهنجاری های اجتماعی است./9453/پ203/ب4

ارسال نظرات