۱۷ تير ۱۳۹۴ - ۰۴:۱۰
کد خبر: ۲۷۳۰۰۳
استاد حوزه علمیه:

فرهنگ و ارزش‌های دینی نیاز جامعه است

خبرگزاری رسا ـ استاد درس اخلاق حوزه علمیه قم گفت: زیربنای همه خوبی ها دین ما و ارزش های دینی ما است، از این رو نیاز جامعه، دین و فرهنگ و ارزش های دینی است.
حجت الاسلام والمسلمين اصغر قائمي حجت الاسلام والمسلمين اصغر قائمي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت الاسلام اصغر قائمی استاد حوزه علمیه قم در مراسم احیای شب بیست و یکم ماه مبارک رمضان در سالن بسیج شهدای کاشان گفت: اگر کسی در تمام عمرش خودش فقط یک بار شب قدر را درک کند به معنای این است که تمام عمر خودش را درک کرده است یعنی شب قدر بیش از 80 سال عمر انسان است.

 

وی از شب  قدر به عنوان شب مقدرات انسان نام برد و افزود: در شب قدر فرشتگان از آسمان به پیامبر اکرم(ص) نازل می شوند و زمانی که پیامبر از دنیا می رود سوره قدر تمام نمی شود و زنده است و بعد از پیامبر به امام معصوم زمان یعنی امیرمومنان و در ادامه به امام حسن و امام حسین و دیگر ائمه معصومان نازل می شود و این راه تا قیامت ادامه دارد.

 

حجت الاسلام قائمی یاد آور شد: در شب قدر باید معصومی باشد تا فرشتگان بر او نازل شوند و مقدرات یکسال ما را به دست معصوم می دهند، از این رو در روایت است شب نوزدهم مقدرات نوشته می شود  و در شب بیستم مقدرات را تنظیم و ثبت می شود و در شب بیست سوم به امضای امام زمام می رسد.

 

استاد درس اخلاق حوزه علمیه قم گفت: ما در مراسم احیای شب قدر آمده ایم تا برای مقدرات یک سال آینده خود تصمیم بگیریم، از این رو امام صادق می فرماید شب قدر، شب اول سال و شب آخر سال است یعنی در شب اول سال مقدرات سال پیش رو اعم از سلامتی و بیماری، رزق و روزی را می نویسند و شب آخر سال برای این است که از گناهان سال گذشته خود استغفار و توبه و طلب بخشش کنیم.

 

وی افزود: در شب قدر پرونده یک سال گذشته را بررسی می کنند و براساس رفتار و گفتار و و اعمالی که طول یک سال گذشته داشته ایم به پرونده اعمال ما نمره می دهند و نمره ای که به پرونده یکسال گذشته انسان داده می شود تکلیف او را برای سال بعد تعیین می کنند.

 

حجت الاسلام قائمی در ادامه با اشاره به این که ما در شب قدر آمده ایم تا در قضا و قدر خود دخالت کنیم گفت: در هیچ دانشگاهی برگه امتحانی را که گرفتند اگر چندین غلط در برگه امتحانی بود به او برنمی گردانند تا غلط های خودش را اصلاح کند اما خداوند می گوید در شب قدر بیایید تا غلط های پرونده های یک سال گذشته خود را با توبه استغفار و دعا اصلاح کنید تا سرنوشت سال بعد خود را مشخص کنید.

 

وی افزود: پیامبر اکرم می فرماید، دعا، شب زنده داری ها، استغفار ها و گریه های این شب در اصلاح پرونده اعمال یکسال گذشته تاثیرگذار است و سرنوشت سال بعد انسان را تغییر می دهد تا سال آینده خوبی برای ما رقم زده شود، از این رو بهترین عبادت در شب قدر توبه و طلب مغفرت است، بنابراین جا دارد در شب قدر با ناله و ضجه بیشتر غلط های پرونده اعمال خود را پاک کنیم.

 

به گفته وی، اگر در شب قدر هیچ کاری انجام ندهید و این شب را فقط با اشک و ناله و استغفار از خدا طلب بخشش و مغفرت کنید زندگی و سیاست و دین و ایمان ما درست می شود و برکت از آسمان و زمین فرو می ریزد.

 

حجت الاسلام قائمی گفت: اگر جوان و نوجوان ما، پیر مرد و پیرزن، زن مرد همه از گناهان خود توبه کنند و برنامه زندگی خود را براساس دین تنظیم کنند تمامی مشکلات جامعه ما برطرف خواهد شد چرا که سرنوشت و زندگی ما به دین ما وابسته است.

 

استاد درس اخلاق حوزه علمیه قم تأکید کرد: زیربنای همه خوبی ها دین ما و ارزش های دینی ما است، از این رو نیاز جامعه دین و فرهنگ و ارزش های دینی است./1307/پ202/ب4

ارسال نظرات