۱۷ تير ۱۳۹۴ - ۰۴:۱۲
کد خبر: ۲۷۳۰۰۶
حجت الاسلام والمسلمین خوانساری:

شب قدر فرصتی برای بخشش گناهان و تقرب به درگاه الهی است

خبرگزایر رسا ـ استاد حوزه علمیه قم گفت: در شب قدر زمینه بخشش افراد فراهم است، زمینه تقرب آماده است و همه مقدرات آماده شده که ما در این شب ها خداوند را به علی(ع)، فرق شکافته و محرابش قسم دهیم تا ما را بیامرزد.
حجت الاسلام سيد مرتضي صالحي خوانساري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام والمسلمین سیدمرتضی صالحی خوانساری، استاد حوزه علمیه قم، در مراسم احیای شب بیست و یکم ماه مبارک رمضان در مصلای امام خمینی(ره) ساری با اشاره به این که زندگی، مرگ، سلامت، مریضی، غنا و ثروت، عزت، ذلت و توفیق و محرومیت ما در این شب قدر رقم می خورد، اظهار داشت: خداوند در این شب عزیز مقدرات یکسال ما را تعیین می کند و چون خالق مطلق است خود می دهد و خود می گیرد.

 

وی ادامه داد: امشب خداوند براساس محتویات پرونده یکسال گذشته ما که از سوی مأموران سری خدا ضبط و ثبت شده است، حکم صادر می کند که در یکسال آینده چگونه زندگی کنیم و براساس پرونده ما، امشب برنامه سال آینده ما تقدیر و تنظیم می شود.

 

استاد حوزه علمیه قم، همه مقدرات ما را براساس قرداد ثبت  شده و حکم نهایی خداوند دانست و اظهار داشت: خداوند علاوه بر آگاه بودن از پرونده های ما می گوید که چون شما بندگان من و  دوست دار علی(ع) هستید در این شب کمکتان می کنم و در یک کاری حاضرم که پرونده گذشته تان را نادیده گرفته و محو نابود کنم به شرطی که حال امشبتان را ببینم.

 

حجت الاسلام والمسلمین صالحی خوانساری با بیان این که خداوند بسیار مهربان است و به بندگان خود رحم می کند، یادآور شد: آمدن شما امشب در این مراسم معنوی و حضور در مراسم لیالی قدر، مقدمات و شرایطی دارد و چنانکه علما و فلاسفه گفته اند برای هر کاری دو مقدمه نیاز است؛ یکی اینکه مقتضی باید موجود باشد و دیگر اینکه مانع باید مفقد باشد.

 

وی ادامه داد: برای امشب هم مقتضی مشخص است و هم مانع وجود ندارد؛ در رابطه با مقتضی باید گفت که پیامبر(ص) می فرمایند: در هر شبی از ماه رمضان یک میلیون نفر گناهکار محکوم به آتش آمرزیده می شوند، چهار جمعه در رمضان داریم که در هر ساعت از شب و روز جمعه، یک میلیون نفر گناهکار محکوم به آتش آمرزیده می شوند و هر چه خداوند در طول سال بندگان را بخشید و آمرزید، به قدر همه ماه ها، شب آخر رمضان بندگان را می بخشد و این موجود بودن مقتضی است.

 

استاد حوزه علمیه قم گفت: هر نفس روزه دار در رمضان یک سبحان الله برایش نوشته می شود، خوابتان ثواب نماز شب دارد، اعمالتان مقبول است، درب های بهشت باز و درب های جهنم بسته است و هر زن و مردی که در شب قدر به زیر قرآن برود، فرشته ای زیر قرآنش می نشیند و آمین گوی دعاهایش است و به همین دلیل دعاگوی امشب و شب قدر، ملائکه هستند.

 

حجت الاسلام والمسلمین صالحی خوانساری در ادامه با اشاره به این که خداوند قول داده که نظر ارحم الراحمینی به بندگان داشته باشد، خاطر نشان کرد: خداوند نظر ارحم الراحمینی به بندگان دارد اما این نگاه شامل شراب خوار، عاق پدر و مادر، کسی که صله رحم نمی کند و کسی که اهل کینه است، نمی شود.

 

وی گفت: در شب قدر زمینه بخشش افراد فراهم است، زمینه تقرب آماده است و همه مقدرات آماده شده که ما در این شب ها خداوند را به علی(ع)، فرق شکافته و محرابش قسم دهیم تا ما را بیامرزد و به همین دلیل با فراهم بودن زمینه ها و رفع موانع، باید برای آمرزش گناهانمان دعا کنیم و به قول پیامبر(ص) که می فرمایند: بدبخت کسی است که از رمضان خارج شود و آمرزیده نشود پس دعا کنیم تا آمرزیده شویم.

 

استاد حوزه علمیه قم در ادامه با اشاره به وجود ناامنی ها، کشتار و انفجار در منطقه، افزود: اکنون بحرین، یمن، سوریه، و عراق که کشور شش امام ما هستند زیر رگبار تیر دشمن قرار دارند و ایران اسلامی تنها کشوری که در سلامت است و در این شب ها برای شیعیان و مسلمانان گرفتار دعا کنید.

 

حجت الاسلام والمسلمین صالحی خوانساری گفت: در این ایام، مردم مسلمان منطقه با خون افطار و سحر می کنند و روزه می گیرند و امت مسلمان فلسطین مظلوم ترین افراد عالم هستند که باید برای نجات آنان و همه مسلمانان جهان برای رهایی از دشمنی دشمنان دعا کنیم و  همچنین دعا کنیم که خداوند ما را به صاحب الزمان(عج) ببخشد./950/پ202/ب1

ارسال نظرات