۱۷ تير ۱۳۹۴ - ۰۴:۴۱
کد خبر: ۲۷۳۰۰۷
کارشناس دینی:

خداوند ما را با عدم استجابت دعا امتحان می کند

خبرگزاری رسا ـ کارشناس دینی گفت: خداوند ما را با عدم استجابت دعا امتحان می کند، از این رو برخی با عدم اجابت خواسته خود از درگاه خداوند متعال دور می شوند و در امتحان الهی شکست می خوردند.
حجت الاسلام عبدالستار حيدري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت الاسلام عبد الستار حیدری، کارشناس دینی سه شنبه شب در مسجد جامع روستای دارالسیاده علوی کاشان در جوار مضجع نورانی حضرت سلطان محمود بن امام باقر(ع)، با تسلیت سالروز شهادت امیرمؤمنان(ع) گفت: امام سجاد(ع) می فرماید از احسان خدا بخواهید، همانا خداوند با شما مهربان است و از صفات او این نیست که فرمان بدهد و عطا نکند، در حالی که او با بخشش خود به ما نعمت داده و با رأفت و مهربانیت خود به ما رحمت دارد.

 

وی افزود: امام سجاد(ع) در دعای ابوحمزه ثمالی به این سؤال که چرا دعا می کنیم، اما مستجاب نمی شود، می فرماید از صفات خداوند این نیست که دعا کنید و او مستجاب نکند.

 

حجت الاسلام حیدری با اشاره به این که خداوند خلف وعده نمی کند، چرا که او غنی مطلق است و تمام دارایی ها نزد اوست و به صورت اعتباری در اختیار ما قرار گرفته است، گفت: خداوند متعال قادر مطلق است و نیازی به تنبیه انسان ندارد.

 

این کارشناس دینی گفت: حکیم و عالم بودن از ویژگی های خداوند است، از این رو اگر خواسته ای به صلاح ما باشد، آن را اجابت می کند و همچنین او مهربان است.

 

وی با اشاره به این که خداوند همان هزار و یک اسمی است که در شب های قدر او را می خوانیم، گفت: از طرف خداوند مشکلی برای اجابت خواسته های ما نیست، بلکه علت عدم اجابت دعا از طرف ما است.

 

به گفته وی، ما توجه واقعی نداریم و فقط نام خدا را بر زبان می آوریم و از طرفی حین ذکر خداوند متعال، دلمان به جایی دیگر گرم و امیدمان به غیر از خدا است.

 

حجت الاسلام حیدری با اشاره به این که ما جهالت داریم و ممکن است اجابت خواسته ها به صلاح مان نباشد، گفت: انجام گناه یکی از دلایل عدم استجابت دعا است.

 

خداوند ما را با عدم استجابت دعا امتحان می کند

این کارشناس دینی خیانت و عدم ارتباط با والدین را یکی از دلایل حسب شدن دعا ذکر کرد و گفت: برخی اجابت دعای خود را در زمان حال خواستارند، اما خداوند اجابت آن را در آینده به صلاح ما می داند.

 

وی با اشاره به این که باید تلاش و حرکت کرد تا به هدف برسیم، گفت: خداوند ما را با عدم استجابت دعا امتحان می کند، از این رو برخی با عدم اجابت خواسته شان از درگاه خداوند متعال دور می شوند و در امتحان الهی شکست می خوردند.

 

به گفته وی، خداوند به واسطه دوست داشتن انسان ها حاجت برخی را اجابت نمی کند تا آنها از درگاهش دور نشوند، چرا که ممکن است انسان با رسیدن به خواسته خود، خداوند متعال را فراموش کند.

 

حجت الاسلام حیدری با اشاره به این که در قرآن کریم آمده است از فضل خدا بخواهید، چرا که او نسبت به شما مهربان است، گفت: در شب قدر سرنوشت انسان رقم می خورد و انسان می تواند توشه ای گرانبها برای خود رقم بزند./1307/پ202/ب4

ارسال نظرات