۱۷ تير ۱۳۹۴ - ۰۷:۳۳
کد خبر: ۲۷۳۰۱۹
حجت الاسلام والمسلمین عابدی:

بزرگترین معجزه پیامبر اسلام تربیت امام علی بود

خبرگزاری رسا ـ رییس دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم با بیان این که امیرالمؤمنین تربیت یافته دست پیامبر اسلام است، گفت: اگر کسی بخواهد معجزات رسول اکرم(ص) را نام ببرد شاید ایشان هیچ معجزه ای بزرگتر از تربیت امام علی(ع) نداشته باشند.
حجت الاسلام و المسلمين احمد عابدي حجت الاسلام احمد علي عابدي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین احمد عابدی رییس دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم سحرگاه امروز در برنامه ماه خدا که از شبکه یک سیما پخش شد با تسلیت فرا رسیدن سالروز شهادت امام علی(ع) گفت: سیره رسول اکرم(ص) این بود که همواره و در هر مقطعی فضایل و مناقب امیرمؤمنان را یاد آور می شدند.


وی افزود: این یادآوری به دلیل خویشاوندی امام علی(ع) با پیامبر اسلام نبود بلکه حضرت رسول اکرم(ص) همواره عظمت و فضایل انسان های بزرگ را بیان می کردند، پیامبر اسلام همواره از حضرت خدیجه به عنوان کسی که خدمات بزرگی به اسلام داشت یاد می کردند.


استاد درس خارج حوزه علمیه قم با بیان این که امیرالمؤمنین تربیت یافته دست پیامبر اسلام است، اظهار داشت: اگر کسی بخواهد معجزات رسول اکرم(ص) را نام ببرد شاید ایشان هیچ معجزه ای بزرگتر از تربیت امام علی(ع) نداشته باشند.


وی ادامه داد: علی(ع) از ابتدا در خانه پیامبر بزرگ شد، این روحیه ای که رسول اکرم(ص) اهل صدق، امانت داری بوده و خیانت نداشت، همین صفات در امیرمؤمنان علی(ع) نیز مشاهده می شود، روزی که پیامبر اسلام قصد هجرت از مکه به مدینه را جای امام علی(ع) را جای خود گذاشت و دستور داد که تمام امانت های مردم را به آنان بازگرداند که اغلب این اموال متعلق به دشمنان پیامبر بود و این مسأله نشان از امانتداری ایشان دارد.


حجت الاسلام والمسلمین عابدی با بیان این که آنچه در رسول اکرم(ص) به عنوان کمال شناخته می شود تماما در امام علی(ع) وجود دارد، ابراز داشت: یکی از این مسائل مسأله عدالت خواهی است، حضرت در یکی از خطبه های نهج الابلاغه می فرماید به خدا قسم اگر روی خارها بخوابم برای من آسانتر از ظلم کردن به دیگران است.


وی عنوان کرد: حضرت در ادامه فرمودند به خداوند سوگند اگر همه دنیا را به من بدهند برای من ارزشی ندارد که بخواهم پر کاهی را از مورچه بگیرم، عجیب این است که امیرمؤمنان گرفتن پر کاهی از دهان مورچه را گناه تلقی می کنند.


رییس دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم خاطرنشان کرد: امام علی(ع) بسیار عادلانه برخورد می کردند و این عدالت پرتوی از عدالت رسول اکرم(ص) است./1323/پ202/ی

ارسال نظرات