۱۷ تير ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۰
کد خبر: ۲۷۳۰۳۳
امام جمعه شهرضا:

بی توجهی به نماز سبب بروز مشکلات در جامعه می‌شود

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه شهرضا گفت: متأسفانه مهم ترین دلیل گرفتاری جامعه به مشکلات بزرگ، ارتکاب گناهانی است که از بی توجهی به نماز ناشی می شود.
امام جمعه شهرضا

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حجت الاسلام سیف الله یعقوبی، امام جمعه شهرضا در سخنرانی مراسم شب 21 ماه مبارک رمضان که در مسجد و حسینیه صدیقه طاهره این شهرستان برگزار شد گفت: قرآن کریم کتاب زندگی و احادیث گرانقدر ائمه معصومان(ع) راه و نشان سعادت را به ما نشان می دهد اما گاهی مشغله های فراوان زندگی ما را از توجه به آنها غافل می کند.

 

وی در ادامه افزود: زمانی که جامعه از تعالیم ارزشمند دینی فاصله بگیرد و یا آنها را کم اهمیت و بی اهمیت جلوه دهد به مشکلات و مصائب بسیاری دچار خواهد شد و شبهای قدر فرصتی برای چاره اندیشی برای حل این مشکلات است.

 

امام جمعه شهرضا در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به آیه 91 سوره مائده، ترویج گناهانی مثل شرابخواری و قمار را از دامهای شیطان برای انحراف انسانها دانست و تصریح کرد: رواج این گناهان سبب افزایش عداوت و دشمنی بین مردم خواهد شد و بر اساس این آیه علت اصلی ارتکاب اینگونه گناهان و در نتیجه افزایش دشمنی ها به دلیل غفلت از یاد و نام خداوند است.

 

حجت الاسلام یعقوبی یکی از بهترین اعمال در شبهای قدر را توبه و بازگشت از گناهان برشمرد و تاکید کرد: اگر اعمال و ادعیه در لیالی قدر زمینه ایجاد تحول روحی و انتخاب روش جدید در زندگی انسان را سبب شود , در آن صورت می توان به عنایت الهی در این شب امیدوار بود.

 

وی ضمن ابراز تاسف از رواج بی توجهی به فریضه نماز در جامعه اذعان کرد: متأسفانه مهم ترین دلیل گرفتاری جامعه به مشکلات بزرگ، ارتکاب گناهانی است که از بی توجهی به نماز ناشی می شود.

 

امام جمعه شهرضا تاکید کرد: هرگاه در جامعه نماز اول وقت با استقبال مردم مواجه شود و به جای پرداختن به امور واهی و بی ارزش به ارزشهای دینی و الهی توجه شود، مردم و جامعه اصلاح شده و از شمار ناهنجاری های اجتماعی کاسته می شود./939/پ202/ب4

ارسال نظرات