۱۷ تير ۱۳۹۴ - ۱۳:۳۱
کد خبر: ۲۷۳۰۷۱
حجت‌الاسلام محمدی:

مصوبه فروش اوراق وقف در مجلس شورای اسلامی به قوت خود باقیست

خبرگزاری رسا ـ رییس سازمان اوقاف و امور خیریه درباره مخالفت کمیسیون تلفیق با پیشنهاد کمیسیون فرهنگی مبنی بر فروش اوراق وقف در سال ۹۴، اظهار کرد: مصوبه فروش اوراق وقف در مجلس شورای اسلامی به قوت خود باقیست.
حجت الاسلام محمدي رييس سازمان اوقاف

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از روابط عمومی سازمان اوقاف و امور خیریه ، حجت‌الاسلام و المسلمین علی محمدی، نماینده ولی فقیه و رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه درباره مخالفت کمیسیون تلفیق با پیشنهاد کمیسیون فرهنگی مبنی بر فروش اوراق وقف در سال 94، اظهار کرد: مصوبه فروش اوراق وقف در مجلس شورای اسلامی به قوت خود باقیست و اصل این امر زیر سؤال نرفته است و ما نیز درحال پیگیری جوانب کار هستیم تا با رفع شبهات و موانع، اجرای این سنت حسنه را عملیاتی کنیم.

 

وی با تأکید بر اینکه انتشار اوراق وقف در کشور زمینه‌ای برای مردم و خیران ایجاد می‌کند که همه بتوانند در رابطه با وقف جمعی مشارکت کنند و در حقیقت همه واقف شوند، افزود: باید پیگیری‌های اساسی برای احیای انتشار اوراق وقف برای سال 94 از مجلس شورای اسلامی صورت پذیرد؛ این امر نیز مستلزم همت مسئولان سازمان اوقاف و رسانه‌های جمعی است تا به کمک هم با توجیه نمایندگان مجلس و اطلاع‌رسانی آثار و برکات این سنت حسنه درجامعه، نسبت به پذیرش این مصوبه در مجلس اقدام عملیاتی صورت پذیرد.

 

حجت‌الاسلام محمدی فلسفه وقف جمعی را مشارکت همگانی و حرکتی مردمی در راستای تعالی جامعه و پیشرفت میهن اسلامی دانست و خاطرنشان کرد: همه باید برای تثبیت و ارزش‌دهی به جایگاه وقف جمعی در جامعه تلاش کنیم؛ چراکه این امر مختص موضوع و گروه خاصی نبوده و در تمامی حوزه‌های موردنیاز آحاد جامعه اعم از درمانی، مذهبی، اجتماعی، آموزشی و... می‌تواند منشأاثر باشد و برکات آن به زندگی مردم جاری و ساری شود./1325/د102/ی

ارسال نظرات