۱۷ تير ۱۳۹۴ - ۱۴:۴۳
کد خبر: ۲۷۳۰۹۰
مبلغ دینی:

ائمه اطهار مسیر امر به معروف و نهی از منکر را برای ما تعیین کرده اند

خبرگزاری رسا ـ مبلغ دینی گفت: اگر تمام ائمه در خون خود غلطیدند و این حماسه ها را در اسلام آفریدند به دلیل انجام امر به معروف و نهی از منکر بود که نمونه بارز امر به معروف و نهی از منکر در کربلا بود.
حجت الاسلام محمد بُداغ آبادي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت الاسلام محمد بُداغ آبادی، مبلغ دینی ظهر امروز در جمع  عزاداران امیر مومنان(ع) و نمازگزاران مسجد امام حسن مجتبی(ع) شهرستان کاشان بر اهمیت امر به معروف و نهی از منکر را در جامعه تأکید کرد و یاد آور شد: از امیرمومنان سؤال شد چه کسی جان خودش را به فروش می گذارد، امیرمومنان فرمود کسی که جان خودش را در راه امر به معروف و نهی از منکر از دست می دهد.

 

وی افزود: امروز در انجام فریضه مهم امر به معروف و نهی از منکر در جامعه بر خلاف مسیر حرکت آب حرکت می کنند و این در حالی است  که ائمه اطهار و امیر مومنان یکهزار و 400 سال قبل، مسیر امر به معروف و نهی از منکر را برای ما تعیین کردند.

 

حجت الاسلام بُداغ آبادی گفت: هر کس بر خلاف مسیری که امیرمومنان و ائمه اطهار در فریضه امر به معروف و نهی از منکر برای ما تعیین کرده اند حرکت کند بر خلاف مسیر اسلام و ائمه اطهار(ع) حرکت کرده است و سبب ضربه زدن به اسلام شده است.

 

وی از بدحجابی و بی حجابی در جامعه به عنوان یک مصداق از منکر نام برد و افزود: هر انسانی دارای یک باطن و یک ظاهری است که برخی افراد ظاهر خود را حفظ اما باطن آنان بر خلاف ظاهر آنها است و بی حجابی در جامعه نیز ظاهر برخی افراد است که این عیب ظاهری می تواند با برخورد مهربانانه امر به معروف اصلاح شود.

 

این مبلغ دینی در ادامه با اشاره به این که برخی مغازه ها و اماکن از جمله مساجد از ورود افراد بدحجاب جلوگیری می کنند این اقدام را نهی کرد و افزود: اگر بدحجابی وارد مسجد شد باید او را جذب مسجد کرد تا در ادامه با تحت تأثیر قرارگرفتن فضای مسجد، وضعیت حجاب او نیز برطرف شود.

 

حجت الاسلام بُداغ آبادی در ادامه ویژگی های آمران به معروف و ناهیان از منکر را یاد آور شد و افزود: هر مسلمانی که می خواهد به  فریضه امر به معروف و نهی از منکر در جامعه عمل کند باید با حلال و حرام و خطوط  قرمز اسلام آشنا باشد.

 

به گفته وی، یک آمر به معروف و ناهی از منکر باید با روش های جذب افراد برای احتمال تأثیرگذاری کلام خود آشنا باشد و خود نیز عامل به معروف باشد تا بتواند در کاری که انجام می دهد تأثیرگذار باشد./1307/پ203/ب4

ارسال نظرات