۱۷ تير ۱۳۹۴ - ۱۴:۳۵
کد خبر: ۲۷۳۰۹۱
آیت الله توکل:

انقلاب اسلامی الگوی مقاومت و ایستادگی در برابر استکبار جهانی است

خبرگزاری رسا ـ آیت الله توکل با بیان این که امام راحل امت بستر عزت را برای ما آفرید و رهبر معظم انقلاب این بستر را برای ما نگه داشته است، گفت: انقلاب اسلامی امروز الگوی مقاومت و ایستادگی در برابر استکبار جهانی است اما عده ای این شرایط و وضعیت کشور را که به برکت خون شهدا به دست آمده را درک نمی کنند.
آيت الله توکل

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بابل، آیت الله سید رحیم توکل، استاد حوزه علمیه قم شب گذشته در مراسم شب شهادت امیرالمؤمنین در مصلای بزرگ جمعه بابل به بیان موضوع عاقبت به خیری پرداخت و گفت: عاقبت به خیری آنقدر اهمیت دارد که حتی امام علی (ع) در دعاهای خودشان از خداوند عاقبت به خیری را طلب می کردند.

 

وی افزود: داشتن تقوا، پرهیز از گناه، عدم تجاوز به حریم الهی و اقامه نماز اول وقت موجب رضایت خدا می شود و کسانی عاقبت به خیر می شوند که همواره رو به خدا قرار بگیرند.

 

استاد خارج فقه حوزه علمیه قم با بیان این که انسان های با تقوا میان انجام فرمان خدا و کار دنیا، همواره مسیر الهی را بر می گزینند، خاطرنشان کرد: ائمه که حجت های خدا در عالم هستند به دنبال توجه خاص خدا بودند و سلامت و حفظ دینشان را دنبال می کردند.

 

وی ادامه داد: در سیره رفتاری علمای بزرگی مانند میرزای شیرازی بزرگ همواره دعای عاقبت به خیری دیده می شد.

 

آیت الله توکل نگرانی از عاقبت به خیری را وجود فتنه های زیاد در عالم دانست و تصریح کرد: ما باید به حال خودمان نگران باشیم زیرا انسان های بزرگی بودند که به خاطر شهوت، شهرت، قدرت و مال دنیا زمین خوردند و جلوه دنیا آنها را مسخر خود ساخت و دیگر نتوانستند برگردند.

 

وی به قیاس دو دسته از انسان های نابود شده در فتنه و توابین پرداخت و افزود: برخی از انسان ها در اثر غفلت در مسیر غیر خدایی رفتند اما با توبه برگشتند و عاقبت به خیر شدند اما برخی ها که دارای جایگاه های بزرگی بودند، به دلیل دلبستگی  به دنیا عاقبت خود را از دست دادند.

 

این استاد خارج فقه با بیان این که بر اساس آیات قرآن خداوند متعال انسان های با ایمان را سرپرستی می کند، اظهار داشت: اگر ایمان در جان انسان مستقر شد، خداوند متعال امور آنها را تدبیر می کند و انسان های را در فتنه ها یاری می کنند.

 

وی ادامه داد: متأسفانه در طول انقلاب دیدیم که انسان هایی که دارای سابقه مبارزاتی زیاد بودند و مصیبت های زیادی را تحمل کردند اما در دامن مطامع دنیا قرار گرفتند و با ایستادگی در مقابل ولایت سقوط کردند.

 

آیت الله توکل به تجربه تاریخی خیانت به ولایت از سوی خواص پرداخت و اذعان کرد: تاریخ ثابت کرده است که افرادی که با خیانت به ولایت، طاغوت را به عنوان سرپرست انتخاب کردند، پس از تسلط طاغوت ها به قعر چاه نابودی افتادند.

 

وی افزود: خداوند به احدی وعده نداده است که در صورت انتخاب راه غیر خدا نور ایمانشان گرفته نشود.

 

این استاد حوزه علمیه قم به داستان زندگی میثم تمار پرداخت و اظهار داشت: میثم تمار خرما فروشی ساده بیشتر نبود و به خاطر محبت امیرالمؤمنین و ولایت که بالاترین مصیبت ها و زجرها را تحمل کرد اما از مسیر ولایت جدا نشد و به همین دلیل خداوند جایگاه بسیار بالایی برای او قرار داد.

 

وی افزود: بر خلاف برخی از افراد که با یک تشر دشمن دست از امام زمان خود برداشتند، یاران امام علی(ع) مانند میثم تمار در بدترین شرایط دست از امیرالمؤمنین و خط ولایت بر نداشتند.

 

آیت الله توکل با بیان این که امام راحل امت بستر عزت را برای ما آفرید و رهبر معظم انقلاب این بستر را برای ما نگه داشته است، گفت: انقلاب اسلامی امروز الگوی مقاومت و ایستادگی در برابر استکبار جهانی است اما عده ای این شرایط و وضعیت کشور را که به برکت خون شهدا به دست آمده را درک نمی کنند.

 

وی با بیان این که فتنه 88، حادثه عجیبی در تاریخ انقلاب بود، تصریح کرد: اعتقاد من بر این است که سران فتنه 88 نهروانی های زمان ما هستند و با ایستادگی در مقابل امام و شهدا مورد غضب الهی واقع شدند.

 

این استاد حوزه علمیه با ستودن بصیرت مردم در نهم دی 88 اذعان کرد: فتنه گران با سرسپردن به استکبار خواستند انقلاب را از مسیر منحرف کنند اما مردم با بصیرت بساط فتنه را برچیدند.

 

وی افزود: افرادی که به عنوان ضد انقلاب آب به آسیاب دشمن می ریزند، افرادی سرخورده، بازی خورده و بی شخصیت هستند که از دامن اسلام فرار کردند و بدانند که دشمن پس از تسلط در ابتدا آنها را نابود خواهد کرد.

 

آیت الله توکل خط درست در مسیر الهی را خط ولایت عنوان و خاطرنشان کرد: ملاک خط امام و رهبری است که اگر این خط باشیم  یقین بدانیم که عزت ما تامین است.

 

وی شهدا را الگوی برجسته فداکاری در راه اسلام و ولایت عنوان کرد و گفت: شهدای خط شکن غواص الگوی برجسته تقدیم همه ی هستی در راه اسلام هستند و ثابت کردند که حتی با دست بسته نیز تسلیم دشمن نمی شوند.

 

این استاد خارج فقه حوزه علمیه قم با بیان این که شهدا، همه چیزشان را تقدیم کردند که امنیت امروز ما برقرار باشد، اظهار داشت: فضای امنیت امروز کشور مرهون شهدایی است که سرهای مبارکشان در زیر تانک ها له شد تا ما امروز در این فضای امن باشیم و مجالس دعا و اهل بیت در کشور برپا باشد.

 

وی با توصیه به مسؤولان در خصوص حفظ ارزش های دفاع مقدس تاکید کرد: امروز متأسفانه برخی ها درگیر شهوت، ریاست و دنیا شدند اما بدانند فردای قیامت چشم هایشان باز می شود و در مقابل امام و شهدا باید پاسخگو باشند.

 

آیت الله توکل عاقبت اعتماد به دشمنان اسلام و انقلاب راخسران بزرگ دانست و گفت: بازی خوردگان دشمنان اسلام و انقلاب بدانند که اگر نتیجه خیانت آنها تسلط دشمنان بشود، نخستین کسی که از سوی دشمن نابود می شود، خودشان هستند زیرا کسی که به مردم خود خیانت می کند هیچگاه مورد اعتماد قرار نمی گیرد.

 

وی افزود: اگر با رهبری باشیم عاقبت به خیر می شویم و اگر با ولایت همراه نباشیم نباید انتظار عاقبت به خیری داشته باشیم./1313/پ202/ب1

ارسال نظرات