۱۷ تير ۱۳۹۴ - ۱۷:۴۸
کد خبر: ۲۷۳۱۴۵
استاد حوزه علمیه دامغان:

درس شب‌های قدر دشمن شناسی است

خبرگزاری رسا ـ استاد برجسته حوزه علمیه دامغان گفت: درس شب‌های قدر شناخت دشمن در لباس، چهره و اندیشه‌های مختلف است، دشمن شناسی اگر نباشد گرگانی در لباس گوسفند با زبان و رساله و قلمشان جامعه اسلامی را به بیراهه می‌برند یا به تیغ فتنه و نادانی علی را در محراب شهید می‌کنند.
حجت الاسلام محمد رضا رائيجي حجت الاسلام محمد رضا رائيجي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در دامغان، حجت الاسلام محمد رضا رائیجی استاد حوزه و دانشگاه در مراسم ظهر شهادت امیرمؤمنان حضرت علی(ع) شناخت شخصیت و جایگاه آن حضرت و پی بردن به دلایل به شهادت رساندن علی(ع) را از بزرگترین درس‌های شب‌های قدر و ایام سوگواری مولی متقیان برشمرد و اظهار داشت: معرفت به راه و سیره آن حضرت و مودت و محبت علی(ع) و فرزندان او لازمه یافتن پاسخ این سؤال است که چرا علی را کشتند.

 

وی دوستی و پیروی از اهل‌بیت(ع) را خلاصه و چکیده رسالت پیامبر اکرم(ص) دانست و افزود: اگر رسول خدا نبود هیچ چیز و هیچ کس آفریده نمی‌شد؛ این پیامبر 23 سال تلاش کرد، او را ساحر و مجنون نامیدند، دندان و پیشانیش را شکستند، اما بر خلاف بسیاری از انبیا او هرگز امتش را نفرین نکرد و از این رو رحمة للعالمین است.

 

استاد برجسته حوزه علمیه دامغان تصریح کرد: رسول گرامی اسلام(ص) در قبال سال‌ها تلاش خود برای برپایی دین خدا هیچ نخواست و حتی در آخرین دقایق عمرش تنها بخشش امتش را از خداوند رحمان مسئلت نمود و پروردگار شب قدر را به ما داد که از هزار ماه بهتر است و نبی مکرم اسلام تنها از ما محبت و دوستی، حمایت و اطاعت از اهل بیت(ع) را خواست.

 

علی مصداق سیاست الهی بدون تزویر

 

حجت الاسلام رائیجی خاطر‌نشان کرد: شخصیت وجودی امام علی(ع) در هیچ برهه‌ای از زمان نیازمند توضیح و توجیه نبوده زیرا مثل و مانندی نداشته و ندارد، او پسر عمو و داماد پیامبر، نخستین مسلمان و یاور رسول الله(ص)، عالم ترین و عادل‌ترین آدمیان بعد از محمد(ص)، تنها انسان زاده شده در خانه کعبه و شهید محراب، کسی که صلح قهرمانانه فرزندش حسن، جانبازی و شهادت پسرش حسین(ع)، شجاعت و وفاداری یادگارش عباس(ع) و دشمن‌شناسی دخترش زینب(س) توصیف کوتاهی از وجود او است.

 

وی افزود: با وجود تأکید رسول خدا و جامعیت و اعلمیت علی(ع) باز هم فتنه‌گران و دنیا طلبان و دشمنان اسلام ناب بیکار ننشستند و هنوز پیکر مطهر پیامبر اکرم(ص) بر زمین بود که در سقیفه گرد آمدند و ولایت و خلافت را غصب کردند و مردم بی‌بصیرت حقیقت را ندیدند و تنها ابا و محاسن و ظاهر صحابه دنیا پرست را دیدند و گرفتار خدعه و مکر شیطان شدند.

 

استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه باید ابراهیم باشی تا بتوانی از آتش فتنه‌ها عبور کنی و به گلستان حضرت حق برسی، اضافه کرد: امیرمؤمنان علی(ع) مصداق عینی سیاست الهی بدون تزویر و برپایه عدل و انسانیت بود، او مرد رزم بود و هیچ‌گاه اهل سازش با دشمنان دین خدا نبود و در وصف او همان بس که رسول گرامی اسلام خدا را به حق علی قسم می‌داد.

 

حسادت و نادانی، دنیا دوستی و دشمنی با اسلام ویژگی دشمنان و قاتلان علی

حجت الاسلام رائیجی حسادت به شخصیت و جایگاه امام علی(ع) و دشمنی به ظاهر مسلمان‌ها با رسول خدا و اهل بیت(ع) را از دلایل مهم توطئه به شهادت رساندن مولی الموحدین دانست و گفت: جهالت فریب خوردگان و حسادت به علی(ع) به‌عنوان نزدیک‌ترین و محبوب‌ترین فرد نزد پیامبر، همچون حسادتی که هابیل را به کشتن داد و شیطان را بر زمین زد، خون پاک علی(ع) را نیز در محراب مسجد کوفه بر زمین ریخت.

 

وی خاطر‌نشان کرد: امام علی(ع) دشمنان بزرگی داشت که در واقع دشمنان اسلام و رسول خدا(ص) بودند، تاریخ همواره در حال تکرار است، یک روز در مسیر مقابله با اسلام ابوسفیان و معاویه و مروانیان و عباسیان سردمدارند و یک روز سران آمریکا و انگلیس و داعش و آل سعود در برابر علی زمان می‌ایستند.

 

استاد برجسته علمیه دامغان تصریح کرد: ناکسین همچون همیشه ایام با علی(ع) نیز پیمان بستند و پیمان شکستند، دنیا دوستی و ریاست طلبی برخی از آنها چنان چشم ایمانشان را کور کرده بود که حتی عایشه همسر پیامبر را نیز در مقابل علی قرار دادند و سپس در جدال با شیطان فریب قرآن‌های بر نیزه شده را خوردند و بر ولی خدا شوریدند.

 

فتنه و مکر رسانه‌ای سلاح همیشگی دشمن برای فریب سست ایمانان

این کارشناس مسائل مذهبی فتنه و مکر رسانه‌ای را سلاح همیشگی دشمن برای فریب سست ایمانان و بی‌بصیرت‌ها برشمرد و اضافه کرد: معاویه چهار هزار یا به نقلی 40 هزار منبر را تدارک دید تا دنیا دوستان به ظاهر عالم بر آن علی را کافر بخوانند و لعن گویند، به گونه‌ای که وقتی منادی ندا داد که علی(ع) را در محراب مسجد به شهادت رساندند بسیاری تعجب زده پرسیدند، مگر علی هم نماز می‌خواند.

 

حجت الاسلام رائیجی تأکید کرد: امروز نیز رسانه‌های بیشمار دشمن هر روز اسلام و به‌ویژه شیعه، ایران اسلامی و رهبر شجاع ما را تخریب می‌کنند، دعوای آنها با ما انرژی هسته‌ای و امثال آن نیست، دشمن با دین ما، با پرچم سرخ حسینی و علم سبز مهدوی جوانان ما عناد دارد.

 

وی انقلاب اسلامی را آرزوی تحقق یافته نبی مکرم اسلام و امام علی(ع) خواند و با تقبیح اعمال فتنه‌گران و بی‌بصیرتان داخلی، گفت: بعد از هزار و 400 سال یک روح الله عالم و شجاع پدیدار شد تا به یاری ملتی حسینی و بصیر مقدمه‌ساز حکومت اسلامی حقیقی به رهبری مهدی موعود(عج) شود که باید دعای ما در این شبهای پرفضیلت قدر و ماه رمضان ظهور و سلامتی ایشان باشد.

 

استاد حوزه و دانشگاه با یادآوری حماسه آفرینی میلیونی مردم ولایتمدار در تشییع پیکر 270 شهید غواص و گمنام و عصبانیت گمراهان داخلی و دشمنان خارجی از فریاد‌های مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل این سیل خروشان بصیرت، تصریح کرد: در روز قدس امسال در پی شب قدر نیز اجتماعی عظیم برپا خواهد شد تا دشمنان بر خود بلرزند و دوستان بیش از پیش بوی ظهور را استشمام کنند./977/پ202/ب4

ارسال نظرات