۱۷ تير ۱۳۹۴ - ۲۱:۲۳
کد خبر: ۲۷۳۱۷۷
استاد حوزه علمیه قم:

غفلت از یاد امام عصر مانع سعادت و تعالی جامعه می شود

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه قم، غفلت از یاد امام عصر(عج) را ظلم بزرگی دانست و گفت: آن مقدار که امام زمان دغدغه ما شیعیان را دارد ما به یاد ایشان نیستیم و به واسطه وجود امام معصوم در زمین است که موجب امنیت و در امان ماندن اهلش می شود.
امام زمان

به گزارشخبرنگار خبرگزاری رسا در بابل، حجت الاسلام سید حسن منتظرین، استاد حوزه علمیه قم امروز در مسجد کاظمبیک بابل با بیان فواید امام وجود امام عصر(عج) گفت: خداوند به برکت وجود امام و خلیفه خود، نعمتهایش را برای بشریت نازل می فرماید و بسیاری از بلاها به واسطه آن حضرت از شیعیان برداشته می شود.

 

وی در پاسخ به شبهه فایده امام عصر(عج) درصورت غائب بودن ایشان از انظار پرداخت و خاطرنشان کرد: متأسفانه تاریخ پیامبران و ائمه اطهار نشان می دهد که مردم با حضور کامل آنان در بین مردم از وجود امام ظاهر بهره نبردند که نمونه بارز آن خانه نشینی امیرالمؤمنین(ع) به مدت 25 سال است.

 

این محقق و نویسنده حوزه دینی با بیان این که وجود و فواید امام عصر(عج) فراتر از حضور فیزیکی ایشان است، اظهار داشت: در روایتی از پیامبر گرامی اسلام، وجود امام عصر مانند خورشید برای اهل زمین است که حتی اگر در پشت ابر نیز باشد اثرات خود را خواهد گذاشت.

 

وی ادامه داد: اگر کسی زمینه ای از پاکی و طهارت داشته باشد می تواند به محضر امام زمان(عج) تشرف پیدا کند و این در تاریخ تشرفات به محضر امام عصر بارها دیده شده است.

 

حجت الاسلام منتظرین به اقسام تشرف به محضر امام زمان پرداخت و تاکید کرد: دیدار جسمانی، مکاشفه و رویای صادقانه سه دسته از تشرفات به محضر امام زمان است که برحسب ظرفیت افراد صورت می گیرد.

 

وی به انواع برکات خورشید برای اهل زمین پرداخت و ادامه داد: استقرار زمین و منظومه شمسی، وزش بادها، رشد و نمو گیاهان و جانوران، سلامتی و دور کردن آفات از برکات خورشید است هر چند در پشت ابر باشد و نور مستقیم خود را بر زمین نتابد.

 

این استاد حوزه علمیه به زمینه های تشرف به محضر امام زمان(عج) پرداخت و خاطرنشان کرد: عدم ترک نماز اول وقت، عدم ظلم به افراد و صداقت در زندگی موجب دیدار با امام زمان(عج) می شود.

 

وی افزود: امام زمان (عج) محور آفرینش است و اگر یک زمان امام معصوم در بین مردم نباشد، همه هستی به هم خواهد خورد.

 

حجت الاسلام منتظرین غفلت از یاد امام عصر(عج) را ظلم بزرگی دانست و گفت: آن مقدار که امام زمان دغدغه ما شیعیان را دارد ما به یاد ایشان نیستیم و به واسطه وجود امام معصوم در زمین است که موجب امنیت و در امان ماندن اهلش می شود./950/پ202/ب1

ارسال نظرات