۱۷ تير ۱۳۹۴ - ۲۱:۵۶
کد خبر: ۲۷۳۱۸۰
استاد حوزه و دانشگاه:

امیر مؤمنان بهترین مفسر قرآن است

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه و دانشگاه گفت: امیرمومنان حضرت علی(ع) بهترین مفسر قرآن بود اگر به حرف‌ها، خطبه‌ها و احادیث آن امام مراجعه کنیم خواهیم دید که بخش اعظم این احادیث مربوط به قرآن است.
محمد علي مهدوي راد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام محمدعلی مهدوی راد استاد حوزه و دانشگاه امروز در سخنرانی به مناسبت ماه مبارک رمضان که در آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) برگزار شد، گفت: امیرمومنان حضرت علی(ع) بهترین مفسر قرآن بود اگر به حرف‌ها، خطبه‌ها و احادیث آن امام مراجعه کنیم خواهیم دید که بخش اعظم این احادیث مربوط به قرآن است.

 

وی با اشاره به این‌که وجود ما در کنار قرآن و انس با آن بیشتر غالبی و ظاهری بوده و عمقی و باطنی نیست، افزود: بر اساس موضوع و محتوای آیات قرآن رسالت پیامبران برای بشر حیاتی و ضروری است خداوند سبحان به رسولان خود فرموده که اگر کافران پیامبری تو را تکذیب کردند به آنان بگو من پیامبر کسی هستم که دانش کتاب نزد او است.

 

استاد حوزه و دانشگاه  با اشاره به پاره‌ای از فضایل امیرمومنان حضرت علی(ع) عنوان کرد: امیرمومنان حضرت علی(ع) کسی است که دانش قرآن در سینه او است و هفتاد آیه در قرآن مصداق امیرمومنان حضرت علی(ع) است، از مهم‌ترین فضیلت امیرمومنان حضرت علی(ع) به زبان خود ایشان این است که علی در قرآن شریکی ندارد.

 

حجت‌الاسلام مهدوی‌راد افزود: این آیه برای شبی است که امیرمومنان حضرت علی(ع) برای حفظ جان پیامبر(ص) در بستر ایشان خوابیدند تا پیامبر(ص) نجات پیدا کند و خداوند در قرآن بر اخلاص او که وجود و جان خود را خالصانه برای رضای خدا قرار داده گواهی می‌دهد.

 

وی با اشاره به داستان بت‌شکنی امیرمومنان حضرت علی(ع) اظهار داشت: داستان دستور پیامبر(ص) مبنی بر شکستن بت‌ها از سوی امیرمومنان حضرت علی(ع) و بعد از آن به جای پیامبر(ص) در بستری که قرار است دشمنان به آن حمله کرده و پیامبر(ص) را بکشند خوابیدن نشان دهنده عظمت و سلامت امیرمومنان(ع) است که خداوند می‌فرماید هیچ کس لایق‌تر از امیرمومنان حضرت علی(ع) به خلافت نیست.

 

استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به روایتی از پیامبر(ص) گفت: پیامبر(ص) فرمودند: علی با قرآن و قرآن با علی است تا وقتی که در چشمه کوثر بر من بپیوندند علی آگاه‌ترین و بهترین مفسر قرآن است.

 

حجت‌الاسلام مهدوی‌راد خاطرنشان کرد: امیرمومنان حضرت علی(ع) به قیمت پاره پاره شدن بدن خود مدافع قرآن است ایشان حتی به قیمت کتک خوردن حضرت زهرا(س) نیز از اسلام دفاع کرد./807/پ202/ب4

ارسال نظرات