۱۸ تير ۱۳۹۴ - ۰۰:۵۳
کد خبر: ۲۷۳۲۰۲
نماینده مجلس خبرگان رهبری:

کلام امام علی دریای بیکران معارف الهی است

خبرگزاری رسا ـ نماینده مجلس خبرگان رهبری با تاکید بر این که کلام امام علی(ع) دریای بیکران معارف الهی است، گفت: انسان همواره باید در تلاش باشد تا بهره گیری از کلام و سخنان نورانی مولای متقیان زندگی خود را در مسیر سعادت و تعالی قرار دهد.
آيت الله طبرسي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، آیت الله نورالله طبرسی، نماینده ولی فقیه در مازندران، چهارشنبه شب در جلسه تفسیر قرآن که در مسجد امام سجاد(ع) ساری برگزار شد، ضمن تسلیت سالروز شهادت امام علی(ع)، پرداختن به زندگی حضرت علی(ع) را نیازمند نگاهی اجمالی به فصول زندگی آن حضرت دانست و گفت: باید حاصل و دستاورد محصولی که بخواهیم از زندگی علی(ع) بگیریم و مظلومیت علی و چالش هایی که علی در حکومت داشت را مورد بررسی قرار دهیم.

 

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری با بیان این که در ایام مظلومیت حضرت علی(ع) باید فکر خودمان را اصلاح دهیم و راه و رسم زندگی را تغییر دهیم، اظهارداشت: تحول فکری نیاز امروز جامعه شیعی است که با پیروی از سیره علوی محقق می شود.

 

وی با تأکید براین که باید تلاش کنیم و تصمیم جدی بگیریم که ادامه دهنده راه علی باشیم و این تنها با یک تصمیم شیعیانیه امکان پذیر خواهد بود، خاطرنشان کرد: باید در این شب ها به خود قول دهیم که مثل علی و یاران علی باشیم.

 

امام جمعه ساری در ادامه سخنان خود با اشاره به این که قرآن کریم، نهج البلاغه و صحیفه سجادیه از اعتبار و ارزش خاصی برخوردار است، بیان داشت: باید در تلاش باشیم تا از معارف ارزنده این کتب گرانقدر بهره کافی را برده و استفاده شایسته ای از آن ها داشته باشیم.

 

نماینده مجلس خبرگان رهبری افزود: علاوه بر نهج البلاغه کتب دیگری از سخنان گرانقدر امام علی(ع) وجود دارد و غررالحکم و دررالکلم نیز از سخنان ارزشمند مولای متقیان حضرت امام علی(ع) است.

 

نماینده ولی فقیه در مازندران با تاکید بر این که کلام امام علی(ع) دریای بیکران معارف الهی است، گفت: انسان همواره باید در تلاش باشد تا بهره گیری از کلام و سخنان نورانی مولای متقیان زندگی خود را در مسیر سعادت و تعالی قرار دهد.
 
آیت الله طبرسی با بیان این که سند نهج البلاغه معتبر بوده و از نظر فصاحت و بلاغت نیز در مرتبه والا و گرانقدری قرار دارد، بیان داشت: انسان باید در تلاش باشد با بهره گیری از معارف گرانقدر این کتب گرانقدر در راستای تعالیم والای دینی حرکت کند.
 
امام جمعه ساری با اشاره به این که ماه مبارک رمضان فرصت ارزنده تقرب به خداوند منان است، تصریح کرد: انسان باید در تلاش باشد تا در این ماه نورانی از فرصت های گرانقدر آن در راستای ارتقای معنویت گام بردارد
./950/پ202/ب1

ارسال نظرات