۱۸ تير ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۶
کد خبر: ۲۷۳۲۹۳
استاد حوزه و دانشگاه:

دشمنی اسرائیل و آمریکا با اسلام تمام شدنی نیست

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه و دانشگاه با بیان این که وظیفه داریم از بی گناهان و مظلومان حمایت کنیم، گفت: مردم مظلوم یمن و فلسطین همانند همه ما مسلمان بوده و وظیفه ما دفاع از خون های ریخته شده بی گناهان است؛ اسرائیل و آمریکا دشمن اسلام هستند و نباید این خصومت و دشمنی را از یاد برد.
راهپيمايي روز قدس

حجت الاسلام حسن خشکی، استاد حوزه و دانشگاه، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، با اشاره به سخن رهبر معظم انقلاب در زمینه صیانت از نظام جمهوری اسلامی اظهار کرد: ایشان همواره بر این تأکید دارند که حفظ نظام جمهوری اسلامی و مقابله با دشمنان اسلام در برابر حربه های دشمنان جایگاه خاصی دارد.


وی با بیان این که توفیقات نظام جمهوری اسلامی تاکنون به سبب حضور مردم بوده است، گفت: در این چند سال  مردم ما ثابت کرده اند که بدون حضورشان هیچ زمینه ای پیش نخواهد رفت. همچنین برای دفاع از مردم مظلوم فلسطین و یمن نیز باید در صحنه حضور پیدا کرد و وظیفه دینی و شرعی خود را  با حضور در راهپیمایی روز جهانی قدس انجام داد.


این استاد حوزه و دانشگاه ادامه داد: به صورت معمول نخبگان و کسانی که در جامعه جایگاه ویژه ای دارند، اگر در چنین زمینه هایی فعالیت و در راهپیمایی حضور پیدا کنند، مردم نیز حضور می یابند زیرا مردم همواره تابع کسانی هستند که در جامعه دارای جایگاه و منزلتی هستند.


مردم با تبعیت از روحانیت و نخبگان در راهپیمایی روز قدس حضور پیدا کنند

 حجت الاسلام خشکی با بیان این که وظیفه داریم از خون های ریخته شده بی گناهان حمایت و پشتیبانی کنیم، تصریح کرد: مردم مظلوم یمن و فلسطین نیز همانند همه ما مسلمان بوده و وظیفه ما دفاع از خون های ریخته شده بی گناهان است. همچنین مسجد الاقصی در فلسطین،  قبله اول مسلمانان بوده و برای ما محترم است. اسرائیل و آمریکا نیز دشمن اسلام و دین هستند و نباید این خصومت و دشمنی را از یاد برد.

 
این استاد حوزه و دانشگاه با بیان این که برخی کشورهای استکباری همانند حال حاضر که ایران را در بند نگه داشتند، در تلاش هستند تا چرخه اقتصاد را در دست بگیرند، گفت: چرخه افتصاد زمانی که به گردش در نیاید، پیامدها و مشکلات خاص خود را به دنبال دارد. همچنین امروزه حرف اول را در جهان اقتصاد می زند و اگر بنا باشد چرخ اقتصاد اسرائیل از طریق تحریم های اقتصادی متوقف شود، قطعا بسیاری از گردن کشی های حال حاضر رخ نخواهد داد.


وی افزود: همانطور که می بینیم، در رأس حکومت جمهوری اسلامی، فقیه جامع الشرایط قرار داشته و تکلیف برای همگان مشخص است و نمی توان از دستورات رهبر انقلاب فاصله گرفت. همچنین هنگامی که روحانیت در صحنه باشد، مردم هم به تبع آن ها در این صف قرار گرفته و تابع دین و حکومت می شوند.

 

نباید از خط سیر رهبری و ملاک های جامعه اسلامی فاصله گرفت

حجت الاسلام خشکی با اشاره به پایبندی به شاخص های دستیابی به هویت حقیقی و سیره انقلاب، خاطرنشان کرد: شاخص ها همیشه توسط رهبر معظم انقلاب ارائه شده و شاخص اصلی، حضور و سخنان ایشان است. قطعا همه ملت و امت باید تابع رهبر خود باشند. همچنین در هر مسأله و فتنه ای که رخ می دهد، زمانی که ایشان سخن می گویند و به جامعه اسلامی آگاهی می دهند، مردم نیز با بصیرت وارد عمل می شوند.

 

این استاد حوزه و دانشگاه ادامه داد: بنابراین باید به دستورات و توصیه های رهبری عمل کرد و از این ملاک ها برای اتحاد بیشتر و عمیق تر استفاده کرد و در برابر دشمنان ایستاد و با مطیع بودن رهبر انقلاب از مسیر های ضد اسلام فاصله گرفت./864/ت302/ب5

ارسال نظرات