۱۸ تير ۱۳۹۴ - ۱۴:۵۳
کد خبر: ۲۷۳۳۴۵
نماینده مردم تبریز:

اقتصاد مقاومتی ریشه در مفاهیم قرآنی دارد

خبرگزاری رسا ـ عضو کمسیون اجتماعی مجلس گفت: اقتصاد بیمار کشور اگر بر اساس رهنمودهای قرآنی مدیریت شود، بسیاری از معضلات این بخش برطرف خواهد شد.
قرآن عکسي از اقتصاد مقاومتي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، محمد اسماعیل سعیدی، نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی امروز در اختتامیه چهاردهمین دوره مسابقات قرآنی جامعه کارگری تبریز با اشاره به این‌که مهجوریت قرآن در جوامع اسلامی آثار نامطلوبی به دنبال دارد، اظهار داشت: قرآن نجات‌بخش جامعه از ناهنجاری‌ها و مشکلات است.


وی با اشاره به اهمیت و ضرورت توجه به آموزه های قرآن در جامعه اسلامی و کاربردی کردن مفاهیم قرآنی در سطوح مختلف اجتماعی گفت: هر جامعه ای که از قرآن دور مانده است، پشت صحنه سیاه و مصیبت زده ای را دارد، بنابر این لازم است بیش از پیش به قرآن بازگردیم و آموزه هایش را عملی کنیم.


سعیدی افزود: اگر جوامع اسلامی در مقابل هجمه عظیم و گسترده فرهنگی غرب ایستادگی کرده است، به برکت قرآن اهل بیت بوده است، اگر در جهان تغییر و تحولات اساسی را احساس می کنیم، به برکت قرآن می باشد؛ از این رو رمز نجات امت اسلامی از توطئه های فرهنگی دشمنان عمل به قرآن است.


نماینده مردم تبریز در مجلس با اشاره به این‌که ماه مبارک رمضان، ماه نزول قرآن و فرصتی برای آشنایی با مفاهیم عالی این کتاب آسمانی است، اظهار داشت: در بهار قرآن برگزاری مسابقات قرآنی تأثیر بسیاری در ترویج مفاهیم عالی معجزه رسول گرامی اسلام دارد.


وی ترویج و توسعه مفاهیم قرآنی را وظیفه همگان دانست و گفت: به برکت انقلاب اسلامی ایران، قرآن به بطن جامعه بازگشته است و شاهد احیا دوباره آموزه های قرآنی در جامعه هستیم، ضمن این‌که شهدای انقلاب اسلامی و جنگ تحمیلی تربیت یافته مکتب قرآن و اهل بیت بودند.


سعیدی در بخش دیگری از سخنان خود قرائت قرآن را مقدمه درک مفاهیم و تدبر در آیات الهی از عنوان کرد و گفت: اقتصاد بیمار کشور اگر بر اساس رهنمودهای قرآنی مدیریت شود، بسیاری از معضلات این بخش برطرف خواهد شد، ضمن این‌که اقتصاد مقاومتی مورد نظر رهبری ریشه در مفاهیم قرآنی دارد.


نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در جامعه کارگری قدم های با ارزشی در راستای ترویج فرخمپ قرآنی برداشته شده و اگر در جمهوری اسلامی پایداری و مقاومت وجود دارد، به برکت و همت کارگران پیرو خط امام و رهبری بوده است./935/پ202/ج

ارسال نظرات