۱۸ تير ۱۳۹۴ - ۱۵:۰۲
کد خبر: ۲۷۳۳۴۶
نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان:

شرط خوشبختی در زندگی، انتخاب مبتنی بر دین، اخلاق و اصالت است

خبرگزاری رسا ـ آیت الله سلیمانی گفت: اگر مردی یا زنی صرفا به دلیل زیبایی و ثروت و شهرت زن یا مرد با او ازدواج کند، خیری از این ازدواج نخواهد دید از این رو شرط خوشبختی در زندگی، انتخاب مبتنی بر دین و اخلاق و اصالت است.
آيت الله سليماني

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در زاهدان، آیت الله عباسعلی سلیمانی، نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان، ظهر امروز در برنامه تلویزیونی شبکه استانی هامون گفت: تعلق خاطر مرد و زن به خانواده نسبی پس از ازدواج باید تقسیم شود.

 

وی ادامه داد: نیمی از علاقه همسران باید به خانواده همسر و نیمه دیگر آن باید به خانواده خود مرد یا زن متعلق باشد.

 

آیت الله سلیمانی بیان کرد: اگر دختر شوهر کند و تعلق قبلی او به پدر و مادرش محفوظ بماند و هیچ کاهشی نداشته باشد یعنی پس از ازدواج، خود را دخترِ خانواده شوهر نداند پیامدهای خوبی ندارد زیرا کمترین دلخوری‌ها بلافاصله به پدران و مادران می‌رسد و زندگی را تلخ می‌کند.

 

نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان افزود: اگر مرد و زن در یکدیگر حل شوند و موجودی جدید پدید آید قطعا بهترین خوشبختی را بعد از انتخاب دین برای انسان در پی دارد.

 

وی اشاره کرد: مرد باید احساس کند که همسر او در تمام غم‌ها و شادی‌هایش تا پایان عمر مشارکت دارد و زن نیز احساس کند با مردی زندگی‌ می‌کند که در همه شرایط یار بی‌نظیر و دست‌گیر اوست آنها باید یکدیگر کمک‌حال و همکار و یاور ببینند در این صورت احساس آرامش خواهند کرد.

 

آیت الله سلیمانی با اشاره به روایتی از پیامبر اکرم، تصریح کرد: فردی نزد پیامبر اسلام آمد و قصه‌ای را برای ایشان بیان کرد او گفت من همسری دارم که وقتی وارد خانه می‌شوم به استقبال من می‌آید، هنگام خروج مرا بدرقه می‌کند و از چگونگی غم و شادی من سؤال می‌کند پیامبر فرمود خداوند در روی زمین عاملان و کارگزارانی را دارد که بندگان الهی را هدایت می‌کنند و زن تو یکی از آنهاست.

 

وی اظهار داشت: صحبت بین زن و مرد اگر با رعایت شرایط فی‌مابین صورت گیرد مقرون خوشی زندگی است در این صورت دو روح هستند که تبدیل به یک روح شده‌اند البته شرط دارد امام صادق فرمود با دو انگیزه می‌توان ازدواج کرد که یکی غلط و دیگری درست است.

 

نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان در ادامه روایت، اضافه کرد: اگر مردی یا زنی صرفا به دلیل زیبایی و ثروت و شهرت زن یا مرد با او ازدواج کند، خیری از این ازدواج نخواهد دید از این رو شرط خوشبختی در زندگی، انتخاب مبتنی بر دین و اخلاق و اصالت است./831/پ202/ب4

ارسال نظرات