۱۸ تير ۱۳۹۴ - ۱۶:۴۹
کد خبر: ۲۷۳۴۱۸
عضو هیأت علمی دانشگاه جامعةالمصطفی:

قرآن کریم عالی ترین الگوی پیشرفت و توسعه جامعه اسلامی است

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام آقایی با بیان این‌که قرآن کریم عالی ترین الگوی پیشرفت و توسعه جامعه اسلامی است، گفت: هر گونه پیشرفت و توسعه بدون توجه به موازین دینی ناقص است و حتی اگر در ظاهر در فنون علمی و مهندسی نیز پیشرفت‌هایی حاصل شود در جنبه های معنوی نمی‌تواند سعادت و امنیت جامعه را تضمین کند.
قرآن کريم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حجت الاسلام دکتر محمدرضا آقایی، عضو هیأت علمی دانشگاه جامعةالمصطفی عصر امروز در سلسله مباحث علمی تخصصی با موضوع پیشرفت و توسعه از منظر قرآن که در مسجد فاطمیه شهرضا برگزار شد، قوع انقلاب اسلامی را گام موثری برای ارائه الگوی قرآنی پیشرفت و توسعه دانست و گفت: پس از وقوع انقلاب اسلامی ایران مشخص شد رشد و توسعه بدون توجه به دین و ظرفیت های اسلامی پیشرفت و توسعه، غیر ممکن است.

 

وی در ادامه تصریح کرد: تلاش و کوشش نقطه اصلی پیشرفت و توسعه است و در مغرب زمین هم تئوری کلیسای کاتولیک بر مبنای تلاش مضاعف نهاده شده است تا جایی که افراد ثروتمند و افرادی که کار و کوشش مضاعف دارند جایگاه والایی در میان مردم دارند.

 

عضو هیأت علمی دانشگاه جامعه المصطفی تاکید کرد: هر گونه پیشرفت و توسعه بدون توجه به آموزه های قرآنی غیر ممکن است اما اجرای ئوری پیشرفت و توسعه قرآنی نیازمند تلاش و کوشش و همکاری تمامی ارکان اجتماع است.

 

حجت الاسلام آقایی مشکلات امروز جامعه ایرانی را به دلیل برداشت‌ها و زوایای مختلفی دانست که مسئولان با آموزه های قرآنی دارند و افزود: خروج سرمایه های علمی و انسانی از کشور به دلیل فاصله گرفتن از آموزه های اصیل قرآنی بوده است و در غیر این صورت پیشرفت و توسعه همه جانبه کشور تضمین شده است.

 

وی مقام معظم رهبری را طلایه دار ارائه الگوی پیشرفت و توسعه قرآنی و دین محور در جامعه دانست و تصریح کرد: پیشرفت امروز جامعه مکتبی ما بر اثر تلاش و کوشش انبیائی بوده و پس از آنها این راه از سوی عالمان و فرهیختگان وارسته دنبال شده است.

 

مدیر گروه مطالعات اجتماعی دانشنامه انقلاب اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به بخش‌هایی از تاریخ اسلام عنوان کرد: مردمان شبه جزیره عربستان در دوران 10 ساله حیات پیامبر در مدینه شاهد اعجاز اجتماعی قرآن بودند.

 

حجت الاسلام آقایی گفت: الگوی برتر حکومت قرآنی در دوران حیات پیامبر به وضوح قابل مشاهده است چرا که بشر با استفاده از آموزه های قرآنی , پیشرفت و توسعه مدرن و در عین حال کامل را تجربه کرد.

 

وی اعطای حق رأی به زنان و رشد چشمگیر باسوادی را از جمله ویژگی های پیشرفت و توسعه اسلامی در صدر اسلام برشمرد و اظهار داشت:سفارشات پیامبر اکرم (ص) به علم آموزی مربوط به دوران طلایی حکومت اسلامی است که بعدها مورد تقلی جامعه غربی قرار گرفت.

 

مدیر گروه مطالعات اجتماعی دانشنامه انقلاب اسلامی پیدایش گروههای تروریستی سلفی و تکفیری و داعشی را محصول برداشت متحجرانه از آموزه های اسلامی دانست و افزود: پس از پیامبر اکرم (ص) با حذف حضرت علی(ع) از جامعه اسلامی در واقع قرآن بدون تفسیر صحیح در اختیار همگان قرار گرفت که بخش از آن به سوی تفکر عقل گرای محض و بخشی به سمت تفکر متحجرانه بدون عقل متمایل شدند./939/پ202/ح

ارسال نظرات