۱۸ تير ۱۳۹۴ - ۱۷:۲۰
کد خبر: ۲۷۳۴۳۵
استاد حوزه علمیه:

زهد، کلید حل تمام مشکلات دنیوی است

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه با بیان این‌که زهد، کلید حل تمام مشکلات دنیوی است،‌ گفت: امامان بزرگوار در طول زندگی خود زهد داشتند و ما نیز باید به اهمیت آن توجه کنیم.
علوي تهراني

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سید محمد‌باقر علوی تهرانی، رییس بنیاد فارِس المومنین، بعد از ظهر پنج‌شنبه 18 تیر در مسجد امیر(ع)، گفت: طبق روایات بسیار زیادی دنیا محلی برای عبور است، بر اساس این روایات نباید به دنیا دل بست و بلکه باید به فکر آباد کردن آخرت بود.



وی با اشاره به روایتی از حضرت علی(ع) در خصوص دنیا، تصریح کرد: امام علی(ع) دنیا را هم‌چون یک مار معرفی می‌کند، ماری که فقط کودک نا آگاه و فرد نادان به آن نزدیک می‌شود، اما انسان عاقل همیشه از آن دوری می‌کند.



استاد اخلاق، گفت: تنها افراد نادان به‌سمت زرق و برق دنیا می‌روند، زیرا آن‌کس که عاقل است متوجه می‌شود که دنیا بی ارزش است و نباید سمت آن رفت.



وی افزود: پیامبر(ص) نیز تاکیدات بسیاری در خصوص دنیا داشتد، مانند این‌که می‌فرمودند؛ هر‌کس در دنیا بیشتر سیر باشد، در آخرت گرسنه‌تر خواهد ماند و یا این موضوع که انسان‌های ناز پرورده و سیر در دنیا، در روز قیامت گرسنه و بیچاره خواهند بود.


رییس بنیاد فارِس المومنین با بیان احادیثی از پیامبر(ص) و حضرت علی(ع)، خاطر‌نشان کرد: هیچ‌کس از دنیا لذت نمی‌برد مگر این‌که آن لذت در روز قیامت برایش غصه شود و یا این‌که شیرینی دنیا تلخی آخرت می‌شود و تلخی موجود در دنیا تبدیل به شیرینی در روز قیامت خواهد شد.



استاد حوزه علمیه در بخش دیگری از این سخنرانی با اشاره به سه گروه در دنیا، گفت: گروه اهل الله، اهل آخرت و اهل کفاف می‌توانند از دنیا استفاده کنند، کسانی که اهل خدا باشند بسیار کم هستند و مانند پیامبران و امامان زندگی می‌کنند، گروه دوم نیز مرگ را دوست دارند و آن‌را همیشه یاد می‌کنند، اما گروه سوم که اهل کفاف هستند، شئون زندگی را رعایت می‌کنند و به حدی که محتاج دیگران نشوند از دنیا استفاده می‌کنند.


حجت اسلام علوی تهرانی با انتقاد از عملکرد شهرداری در خصوص برخی تابلو‌های شهری، گفت: در برخی از این تابلو‌ها فقط جملات فانتزی نوشته می‌شود، اما می‌توان با استفاده از احادیث بسیار زیبا و استفاده از آن‌ها، کیفیت این تابلو نوشته‌ها را بالا برد.

وی در پایان با تاکید بسیار به مسأله سلوک در زندگی، گفت: باید سلوک را در تمام شئون زندگی به‌کار گرفت، این‌طور نمی‌شود که با نماز و روزه آخرت را ساخت، باید اخلاق واقعیت زندگی ما شود و ارزش‌های اخلاقی در جامعه زیاد و زیاد‌تر شود./856/پ202/ب4

ارسال نظرات