۱۸ تير ۱۳۹۴ - ۱۷:۵۰
کد خبر: ۲۷۳۴۴۶
مبلغ و پژوهشگر حوزه علمیه:

رد پای آمریکا و اسرائیل در بیشتر جنگ‌ها و بحران‌های دنیا مشاهده می‌شود

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه با تأکید بر این که در بیشتر جنگ ها و بحران‌های دنیا رد پای آمریکا و اسرائیل دیده می‌شود، گفت: تمام مسلمانان وظیفه دارند در مقابل ظالم بایستند و چنانچه با مال و قلم خود نمی‌توانیم کمکی به مظلومین بکنیم باید با قدم خود به آنها کمک کنیم؛ زیرا همین حضور ما به حمایت از مظلومان می‌تواند تأثیر زیادی در روحیه آنها و سبب وحشت ظالمین بشود.
آمريکا و اسرائيل

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام احمد اسماعیلی سخنران مسجد خاتم الانبیای پردیسان قم ظهر امروز در ادامه بحث در رابطه با وصیت نامه حضرت علی(ع) به این فراز از وصیت نامه که «دشمن ظالم و یاور مظلوم باشید» اشاره کرد و گفت: انسان باید در هر کجا که هست از مظلوم دفاع کند و در مقابل ظالم بایستد؛ زیرا این یکی از آموزه های اساسی اسلام است.

 

حجت الاسلام اسماعیلی با بیان این که در صدر اسلام این یهودیان بودند که با دامن زدن به اختلافات بین دو قبیله اوس و خزرج به آنها سلاح می‌فروختند و سود می‌بردند، گفت: در دنیای امروز هم شناختن ظالم کار دشواری نیست؛ کسانی که از تفرقه بین مسلمانان سود می‌برند و سرمایه و نفت مسلمانان را به تاراج می‌برند و به جای آن سلاح می‌فروشند تا یکدیگر را نابود کنند، ظالمین امروز هستند.

 

استاد حوزه علمیه قم با تأکید بر این که در بیشتر جنگ ها و بحران های دنیا رد پای آمریکا و اسرائیل دیده می‌شود، افزود: تمام مسلمانان وظیفه دارند در مقابل ظالم بایستند و چنانچه با مال و قلم خود نمی‌توانیم کمکی به مظلومین بکنیم باید با قدم خود به آنها کمک کنیم؛ زیرا همین حضور ما به حمایت از مظلومان می‌تواند تأثیر زیادی در روحیه آنها و سبب وحشت ظالمین بشود.

 

وی با اشاره به وصیت حضرت علی(ع) در مورد نظم در زندگی گفت: حضرت بعد از تقوا وصیت به نظم در امور می‌کند و این نشان دهنده اهمیت نظم در زندگی انسان است.

 

مبلغ و پژوهشگر حوزه علمیه با اشاره به این که انسان های بزرگ برای ساعات و دقایق زندگی خود هم برنامه داشته‌اند، افزود: اسلام مکتبی است که می‌خواهد انسان هم با تقوا و هم منظم باشد و به عبارت دیگر انسان برای زندگی دنیوی خود نیاز به نظم دارد و برای زندگی اخروی به تقوا نیاز دارد.

 

استاد حوزه علمیه با بیان این که احادیث فراوانی در رابطه با نظم در زندگی داریم، گفت: انسان باید به طور کلی شبانه روز خود را به سه قسمت تقسیم کند و برای سه نوع فعالیت برنامه ریزی کند.

 

وی با اشاره به این که باید قسمتی از وقت خود را به عبادت و مناجات با پروردگار اختصاص دهیم، گفت: باید برای عبادت و دعا در اوقات خاصی برنامه داشته باشیم و نمازهای یومیه را اول وقت و منظم بخوانیم و حتی برنامه های دیگرمان را هم با نماز تنظیم کنیم.

 

سخنران مسجد خاتم الانبیا در ادامه افزود: وقتی را هم باید به امرار معاش و کسب روزی حلال اختصاص داد و برای رفاه خود و خانواده اش تلاش کند؛ زیرا در احادیث فراوانی از انسان های سست و تنبل مذمت شده و تلاش برای کسب روزی حلال را مانند جهاد در راه خدا بیان کرده است.

 

وی با اشاره به نیازهای جسمی و روحی انسان افزود: انسان باید زمانی را هم برای لذت های حلال اختصاص دهد مانند غذا خوردن، استراحت، تفریح و همچنین دید و بازدید خویشان، دوستان و بزرگان که بسیار توصیه شده است.

 

مبلغ حوزه علمیه قم با تأکید بر این که انسان برای هر ساعت از عمر خود باید در نزد خدا پاسخگو باشد، گفت: برخی از علما به اندازه ای منظم هستند که برای سال های زیادی برنامه آنها به هم نخورده است و همین نظم سبب می شود که از تقوای خود بهره بیشتری ببرند./843/پ202/ف

ارسال نظرات