۱۸ تير ۱۳۹۴ - ۱۸:۱۹
کد خبر: ۲۷۳۴۶۰
آیت‌الله مظاهری:

مردم در راهپیمایی روز قدس حضور حداکثری داشته باشند

خبرگزاری رسا ـ رییس حوزه علمیه اصفهان با دعوت به حضور در راهپیمایی روز قدس و با اشاره به این که مردم نشان داده‌اند، هر کجا نیاز به حضور در صحنه است، حضور کامل دارند و من تقاضا دارم که مردم در این امر حضور حداکثری داشته باشند.
آيت الله مظاهري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حضرت آیت‌الله حسین مظاهری، رییس حوزه علمیه اصفهان، پنج‌شنبه پس از نماز ظهر و عصر در مسجد حکیم با دعوت به حضور در راهپیمایی روز قدس و با اشاره به این که مردم نشان داده‌اند، هر کجا نیاز به حضور در صحنه است، حضور کامل دارند و من تقاضا دارم که مردم در این امر حضور حداکثری داشته باشند.

 

وی با تسلیت ایام شهادت امام علی(ع) و با بیان این که برای امام علی(ع) جنگ‌ها و سختی‌های بسیاری پیش آوردند، اظهار کرد: با وجود این سختی‌ها برای امام علی(ع) ایشان از نظر اقتصادی مشکلی نداشتند و به فقرا و محرومان رسیدگی می‌کردند.

 

استاد درس خارج حوزه علمیه ادامه داد:  متأسفانه تجمل‌گرایی و این که مردم به فکر ضعفا و فقرا و درماندگان و بیچارگان نیستند منجر به اختلاف طبقاتی می‌شود، اگر به فکر دیگران باشیم و به قانون مواسات عمل کنیم، اقتصاد سالم می‌شود.

 

وی ابراز کرد: تشیع امروز ما نزدیک به خواست ائمه(ع) نیست و آن که حضرت زهرا(س) و امیرالمؤمنین(ع) می‌خواهد نیست و آن متابعت و پیروی در عمل از آنان است، این متابعت و پیروی در میان ما بسیار کم است.

 

حضرت آیت‌الله مظاهری با اشاره به وضعیت بد فرهنگی در جامعه و با انتقاد از بی‌حجابی‌ها ادامه داد: اگر اکنون دولت قانون وضع کند که هر کسی می‌خواهد به یک اداره بیاید باید حجاب داشته باشد، دیگر اوضاع درست و به سامان می‌شود، بدون این که هیچ جنگ و بگیر و ببندی رخ بدهد.

 

وی ادامه داد: اگر یک قوم تجمل‌گرا شد، مانند تجمل‌گرایی‌ها که اکنون در ازدواج داریم، آنان استحقاق عذاب دارند و از نظر اقتصاد و اخلاق نابود می‌شوند و فساد اقتصادی و اخلاقی برای آنان جلو می‌آید و آن ملتی که فساد اخلاقی داشته باشد، نابود می‌شود.

 

استاد درس اخلاق حوزه علمیه بیان کرد: استکبار در جنگ نظامی ناامید شد و به جنگ فرهنگی و جنگ نرم روی آورده است و باید بیدار شویم، استکبار اکنون با ما می‌جنگد و این جنگ نرم بسیار بدتر از جنگ نظامی است و قرآن هم می‌گوید که فرعون با جنگ نرم پیش آمد.914/پ202/ش

ارسال نظرات