۱۸ تير ۱۳۹۴ - ۱۸:۴۵
کد خبر: ۲۷۳۴۷۲
استاد حوزه و دانشگاه:

شب قدر، شب بخشش و دعاکردن در حق دیگران است

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به این که شب قدر، شب بخشش و دعاکردن برای دیگران است، گفت: شب قدر، کسانی که در حق شما بدی کردند، ببخشید و افزون بر این که تقدیر خود و خانواده تان را از خداوند می خواهید، تقدیر جامعه را نیز از خداوند بخواهید.
شب قدر، شب بخشش و دعاکردن در حق دیگران است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، خانم پزشکی، استاد حوزه و دانشگاه امروز در سلسله نشست های در سایه سار رضوان که با موضوع «ابعاد مظلومیت امام علی(ع)» برگزار شد، گفت: در شب قدر برای مسأله هسته ای دعا کنید تا عزت و اقتدار کشور حفظ شود.

 

وی به اهمیت استعاذه اشاره و ابراز کرد: در شب قدر به درگاه خداوند زیاد استعاذه کنید؛ چرا که هر اندازه میل ما به خداوند زیاد شود، میل شیطان نیز به ما زیاد می شود. قلب ما یا فرودگاه شیطان است یا فرودگاه ملائکه و با گفتن استعاذه، قلب ما فرودگاه خوبی برای ملائکه می شود.

 

این استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به این که شب بیست و سوم ماه رمضان، عظیم تر و مهم تر از دو شب دیگر است، گفت: در این شب توصیه شده است صدقه بدهید و بهتر است این عمل را به نیت امام زمان(عج) انجام دهید.

 

پزشکی افزود: در شب قدر، هزاران ملائکه بر وجود نازنین امام زمان(عج) نازل می شوند؛ از این رو سعی کنید غروب امشب زیارت آل یاسین بخوانید و برای ورود امشب، اذن بخواهید.

 

شب قدر، شب بخشش و دعاکردن دیگران است

این استاد حوزه علمیه خواهران مشهد اظهار کرد: شب قدر کسانی که در حق شما بدی کردند، ببخشید و افزون بر این که تقدیر خود و خانواده تان را از خداوند می خواهید، تقدیر جامعه را نیز از خداوند بخواهید که اگر تقدیر شما خوب باشد اما تقدیر جامعه بد باشد به سر منزل مقصود نمی رسید.

 

وی ابراز کرد: در شب قدر انسان 80 سال راه را می خواهد یک شبه طی کند؛ چرا که شب قدر معادل 80 سال است؛ از این رو بار خود بینی خود را کنار بگذارید تا آسان پرواز کنید.

 

این استاد حوزه و دانشگاه به مظلومیت حضرت علی(ع) اشاره کرد و گفت: در خطبه 27 نهج البلاغه،حضرت علی(ع) می فرماید:« ای مرد نمایان نامرد! ای کودک صفتان بی خرد که عقل های شما به عروسان پرده نشین شباهت دارد! چقدر دوست داشتم که شما را هرگز نمی دیدم و هرگز نمی شناختم! شناسایی شما- سوگند به خدا- که جز پشیمانی حاصلی نداشت، و اندوهی غم بار سرانجام آن شد. خدا شما را بکشد که دل جرعه به من نوشاندید، و با نافرمانی و ذلت پذیری، رای و تدبیر مرا تباه کردید، تا آنجا که قریش در حق من گفت: «بی تردید پسر ابی طالب مردی دلیر است، ولی دانش نظامی ندارد.»

 

پزشکی به جایگاه اراده و اختیار انسان ها اشاره کرد و افزود: انسان ها، خود زمینه ساز تقدیر هستند. شب قدر، سالگرد نزول قرآن و شب تفکر است، در این شب قدر خود را بدانید، دعای جوشن کبیر را به نیابت از ائمه اطهار(ع) بخوانید و ثواب آن را به این برگواران هدیه کنید.

 

این استاد حوزه علمیه خواهران مشهد با خاطر نشان کردن این که حضرت علی(ع) برای حفظ اسلام سکوت کردند، اظهار کرد: نهایت مظلومیت امام علی(ع) در ایجاد شبهات و متهم کردن به قتل عثمان دیده می شود./1309/پ202/ب4

ارسال نظرات