۱۸ تير ۱۳۹۴ - ۱۹:۳۴
کد خبر: ۲۷۳۴۸۵
امام جمعه تنکابن مطرح کرد:

امیرالمؤمنین در هیچ شرایطی حاضر به مسامحه و سازش با دشمنان اسلام نشد

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه تنکابن در تشریح سیره اخلاقی و اجتماعی امیرالمؤمنان(ع)، گفت: امام علی(ع) هیچ زمانی مسامحه، سازش با کافر و دشمنان اسلام نداشته و اهل معامله با افرادی که خطر برای آینده اسلام، مذهب شیعه و مکتب اهل بیت(ع) داشتند، نبوده است، بنابراین باید تمام مسؤولان نظام این فرهنگ علوی را سرلوحه فعالیت‌های خویش قرار دهند.
حجت الاسلام سيد داوود شاهچراغي

حجت الاسلام سید داوود شاهچراغی، امام جمعه تنکابن استان مازنداران در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، به اهمیت تبلیغ دینی با استفاده از ابزارهای و روش های نوین اشاره کرد و گفت: مبلغان و روحانیان با استفاده از ابزارهای و روش های نوین تبلغی فرهنگ، عقاید، احکام و عقاید اسلامی را میان مخاطبان ترویج کنند و با انجام فعالیت­های متنوع فرهنگی جوانان و نوجوان را علاقه­مند به مسجد و منبر کنند.

 

حجت الاسلام شاهچراغی بیان کرد: مناسب است که در کنار هر مسجد و هیأتی اتاق فکر و مشورتی به وجود آید و جوانان خوش فکر با ابزارهای و برنامه­های جدید آحاد مردم را علاقه‌مند به مسجد کنند.

 

امام جمعه تنکابن با اشاره به رهنمود امام راحل مبنی بر این که مساجد سنگر هستند، گفت: هر مسجدی باید به عنوان قرارگاه دینی و فرهنگی هر محل و منطقه تعیین شود و با انجام فعالیت‌های فرهنگی مذهبی مناسب در این مکان‌ها، هجمه­های فرهنگی دشمنان را بی­تأثیر کند.

 

وی در ادامه این گفت­وگو به اهمیت انجام دعا و نیاش در ماه مبارک رمضان اشاره کرد و گفت: خداوند متعالی رمضان را برای مهمانی بندگان قرار داده و در این ضیافت بهترین نعمت‌ها را برای بندگانش مهیا کرده است.

 

حجت الاسلام شاهچراغی اظهار داشت: قرائت، تدبر و توجه به مفاهیم قرآن کریم بهترین فعالیتی است که افراد می‌توانند در ماه مبارک رمضان انجام دهند؛ رمضان ماه خودسازی، تزکیه و تمرین برای بندگی خداوند بوده و لازم است که مؤمنان آثار و برکاتی که در این ماه به دست آورده­اند را در طول سال و ماه‌های دیگر حفظ کنند.

  

وی در بخشی دیگر از سخنانش با بیان این سیره اخلاقی و اجتماعی امیرالمؤمنان(ع) الگوی مناسب برای انسان‌های جهان است، گفت: امام علی(ع) هیچ زمانی مسامحه، سازش با کافر و دشمنان اسلام نداشته و اهل معامله با افرادی که خطر برای آینده اسلام، مذهب شیعه و مکتب اهل بیت(ع) داشتند، نبوده است، بنابراین باید تمام مسؤولان نظام این فرهنگ علوی را سرلوحه فعالیت‌های خویش قرار دهند./998/ت302/ف

ارسال نظرات