۱۸ تير ۱۳۹۴ - ۱۹:۴۵
کد خبر: ۲۷۳۴۹۰
مدیر مدرسه علمیه حضرت زهرای اطهر مشهد:

بصیرت، سبب شناخت فتنه ها می شود

خبرگزاری رسا ـ مدیر مدرسه علمیه حضرت زهرای اطهر(س) مشهد با اشاره به این که داشتن بصیرت، سبب شناخت فتنه ها می شود، گفت: بصیرت سبب حقیقت یابی و عبرت یابی می شود؛ از این رو اگر انسان ها بصیرت پیدا کنند، راه را گم نخواهند کرد.
بصیرت، سبب شناخت فتنه ها می شود

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، خانم آشفته، مدیر مدرسه علمیه حضرت زهرای اطهر(س) مشهد، امروز در رواق دارالحکمه حرم مطهر رضوی، در جمع زائران و مجاوران گفت: وابستگی و دلبستگی به دنیا نداشته باشید که زندگی همیشه بر وفق مراد انسان نیست.

 

وی به ارزش صبر اشاره و ابراز کرد: صبر در برابر مشکلات، گاهی به انسان درجه می دهد؛ امام باقر(ع) می فرماید: «کسی که صبر را بر مصیبت های روزگار آماده نکند، ناتوان می‌شود.»

 

مدیر مدرسه علمیه حضرت زهرای اطهر(س) مشهد با اشاره به این که هر چه ایمان انسان بالاتر باشد، بلای او بیشتر است، گفت: اولیاءالله و ائمه معصومان(ع) در زندگی سختی های بسیاری را تحمل کردند؛ انسان ها به مقام و درجه ای نمی رسد مگر به جهت بیماری و مشکلات.

 

آشفته با اشاره به این که بهترین و با فضیلت ترین عبادت نزد خداوند، صبر کردن است، افزود: امام علی(ع) می فرمایند: «افضل العباده الصبر، الصمت و انتظار الفرج»، سکوت کردن انسان را نجات می دهد.

 

بصیرت، سبب شناخت فتنه ها می شود
وی به جایگاه بصیرت اشاره و تصریح کرد: بصیرت، روشنایی و بیداری درون است. از خداوند متعال طلب بصیرت کنید؛ حضرت علی(ع) می فرمایند: «فقدان بصر به مراتب تحملش آسانتر از فقدان بصیرت است.»

 

مدیر مدرسه علمیه حضرت زهرای اطهر(س) مشهد به فایده های داشتن بصیرت اشاره کرد و گفت: بصیرت سبب حقیقت یابی و عبرت یابی می شود؛ با بصیرت می توان فتنه ها را شناخت؛ اگر انسان ها بصیرت پیدا کنند، راه را گم نخواهند کرد.

 

آشفته با خاطر نشان کردن این که تفکر در آسمان، از جمله راه های پیدایش بصیرت است، افزود: افراد بصیر آراسته به فضایل اخلاقی و معنوی هستند و قدرت تحلیل و تطبیق در زمان های مختلف را دارند.

 

وی با اشاره به آیه «یِا أَیُّهَا الَّذِینَ آمَنُواْ إَن تَتَّقُواْ اللّهَ یَجْعَل لَّکُمْ فُرْقَاناً وَیُکَفِّرْ عَنکُمْ سَیِّئَاتِکُمْ وَیَغْفِرْ لَکُمْ وَاللّهُ ذُو الْفَضْلِ الْعَظِیمِ»، ابراز کرد: داشتن تقوا به انسان بصیرت می دهد؛ اگر انسان پرهیزگار باشد خداوند راه تشخیص حق از باطل را به او نشان می دهد./1309/پ202/ب4

ارسال نظرات