۱۸ تير ۱۳۹۴ - ۲۲:۳۴
کد خبر: ۲۷۳۵۰۷
آیت الله موسوی جزایری:

لطف انسان در حق بندگان، راه نزول رحمت الهی است

خبرگزاری رسا ـ آیت الله موسوی جزایری با اشاره به اسباب و راه های نزول رحمت الهی بر بندگان، گفت: لطف انسان در حق دیگر بندگان از راه های نزول رحمت الهی است.
آيت الله موسوي جزايري، نماينده ولي فقيه در خوزستان و امام جمعه اهواز

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، آیت الله سید علی موسوی جزایری، نماینده ولی فقیه در خوزستان، شامگاه پنج شنبه در سلسله جلسات شرح  دعای روز که از سیمای خوزستان پخش می‌شود، با اشاره به دعای روز بیستم و دوم ماه رمضان «اللَّهُمَّ افْتَحْ لِی فِیهِ أَبْوَابَ فَضْلِکَ وَ أَنْزِلْ عَلَیَّ فِیهِ بَرَکَاتِکَ وَ وَفِّقْنِی فِیهِ لِمُوجِبَاتِ مَرْضَاتِکَ وَ أَسْکِنِّی فِیهِ بُحْبُوحَاتِ جَنَّاتِکَ یَا مُجِیبَ دَعْوَةِ الْمُضْطَرِّینَ» ابراز داشت: خدایا در این ماه درهای فضلت را به روی من بگشا، و برکاتت را بر من نازل فرما و به موجبات‏ خشنودی‌ات موفقم بدار و در میان بهشتی‌هایت جایم ده، ای برآورنده خواهش درماندگان‏.

 

وی گفت: زیارت امام حسین(ع) افضل اعمال براساس روایات است؛ غسل و خواندن برخی از سوره های قرآنی از دیگر اعمال این ماه است.

 

استاد حوزه علمیه خوزستان با تأکید براین که اگر کمک الهی نباشد انسان مضطر است، عنوان کرد: خداوند است که انسان را بالا می برد و کسی جزء پروردگار وجود ندارد.

 

امام جمعه اهواز با اشاره به آیه قرآنی «أَمَّن یُجِیبُ الْمُضْطَرَّ إِذَا دَعَاهُ وَیَکْشِفُ السُّوءَ وَیَجْعَلُکُمْ خُلَفَاء الْأَرْضِ أَإِلَهٌ مَّعَ اللَّهِ قَلِیلًا مَّا تَذَکَّرُونَ» اظهار داشت: در این آیه ذکر شده یا آن که درمانده را چون بخواندش پاسخ می دهد و آسیب از او دور می کند و شما را در زمین جانشین پیشینیان می سازد آیا با وجود الله خدای دیگری هست؟ چه اندک پند می گیرید.

 

نماینده ولی فقیه در خوزستان با تأکید بر این که انسان اگر با حالت اضطراب بداند که خداوند رزاق و کریم و دعای بندگان را مستجاب کند به فضل خداوند امیدوار خواهد بود، تصریح کرد: امام خمینی(ره) با ضمیری آرام و دلی مطمئن به رحمت خداوند امیدوار بود؛ همه مسائل به لطف پروردگار وابسته است.

 

آیت الله موسوی جزایری با اشاره به اسباب و راه های نزول رحمت الهی بر بندگان تصریح کرد: لطف انسان در حق دیگر بندگان از راه های نزول رحمت الهی است.

 

وی ادامه داد: انسان باید در حق بندگان کریمانه و با بزرگواری برخورد کند؛ براساس سخن پیامبراکرم(ص) عفو و گذشت از دیگران با قدرت و توانایی انتقام سبب می شود که خداوند از انسان در حالت احتضار و تنگی گذشت کند.

 

استاد حوزه علمیه خوزستان گفت: روز قدر، روز عاشورا، عید نوروز، شب نیمه شعبان، شب جمعه، روز جمعه، ساعت طلوع و غروب اختصاص به امام زمان(عج) دارد.

 

امام جمعه اهواز عنوان کرد: براساس سخن علامه مجلسی شب 23 ماه مبارک رمضان شب قطعی شدن و تایید مقدرات انسان است./9453/پ202/ب4

ارسال نظرات