۱۹ تير ۱۳۹۴ - ۰۳:۳۵
کد خبر: ۲۷۳۵۳۳

نجوای عاشقانه مردم بوشهر در سومین شب از لیالی قدر

خبرگزاری رسا ـ شب پنجشنبه بوشهر همزمان با سراسر کشور طنین صوت قرآن و نیایش در سومین شب قدر فضای این شهر را عطر آگین کرد.
مراسم احياء شب قدر در اردبيل

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بوشهر، شب پنجشنبه بوشهر همزمان با سراسر کشور طنین صوت قرآن و نیایش در سومین شب قدر فضای این شهر را عطر آگین کرد.

 

عاشقان و شیفتگان کلام وحی در سومین شب قدر با حضور در مساجد، حسینیه ها و مصلاهای سراسر استان ندای «سبحانک یا لااله الا انت الغوث الغوث خلصنا من النار یا رب» اوج معنویت و اخلاص شان را به نمایش گذاشتند.

 

مراسم در مصلی امام خمینی(ره) شهر بوشهر از ساعت 23:30 با قرائت قرآن آغاز شد. مردم این شهر اعم از زن و مرد در سن و سال های مختلف، کودک، نوجوانان، جوان، پیرمرد و پیرزن همه آمده بودند تا خلوتی عاشقانی را با معبود خود در شب قدر داشته باشند.

 

قرائت دعای پر فیض جوشن کبیر یکی از اعمال مردم در این شب بود. زمزمه های «الغوث الغوث و نجوای خلصنا من النار یا رب» آنان آسمان بوشهر را سرشار نور معنویت کرده بود.

 

در این بین حضور برخی از مسؤولان استان همچون آیت الله صفایی بوشهری نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر و عبدالکریم جمیری نماینده مجلس و نیز دیگر مسؤولان در کنار مردم و هم نوا شدن با آنان مشاهده می شد.

 

پس از قرائت دعای جوشن کبیر از سوی قاریان ملی بوشهر، علیرضا پولاد مداح اهل بیت در رثای امام علی(ع) به مرثیه ثرایی پرداخت.

 

در ادامه نیز آیت الله صفایی بوشهری طی سخنانی با پرداختن با فضلیت شب های قدر به معرفت امیرمؤمنان علی(ع) اشاره کرد؛ اجرای مراسم قرآن به سر توسط نماینده ولی فقیه در استان از دیگر برنامه های اجرا شده در این شب پرفیض بود./833/پ203/ح

ارسال نظرات