۱۹ تير ۱۳۹۴ - ۰۵:۱۷
کد خبر: ۲۷۳۵۴۹
حجت الاسلام و المسلمین فاطمی نیا:

تمام جنایات منطقه از سوی اسرائیل نشأت می‌گیرد

خبرگزاری رسا ـ استاد اخلاق حوزه علمیه با بیان این که تمام آدم کشی‌ها و جنایات منطقه به اسرائیل برمی‌گردد، گفت: راهپیمایی روز قدس خواسته امام عظیم الشأن و امروز خواسته رهبر عظیم الشأن است و ما هم برای اجابت این خواسته به راهپیمایی می‌رویم.
حجت الاسلام والمسلمين فاطمي نيا

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حجت الاسلام و المسلمین عبدالله فاطمی‌نیا، استاد اخلاق حوزه علمیه بامداد بیست و سوم ماه مبارک رمضان در جمع مردم اصفهان با بیان این که شب قدر متعلق به امیرالمومنین، حضرت زهرا(س) و امام زمان(عج) است، گفت: احتمال قدر بودن امشب از دو شب دیگر بیشتر است، باید با خداوند رفیق شویم و بدانیم دستی که بالا رود در این کاسه چیزی می‌ریزند.

 

وی با اشاره به روایت «ان لربکم فی ایام دهرکم نفحات، الا فتعرضوا لها» بیان کرد: پروردگار شما در ایام عمر شما نسیم‌هایی از رحمت قرار داده پس به هوش باشید که در معرض اینها قرار گرفته، متعرض این نسیم‌ها شوید و از آنها رویگردان نشوید.

 

استاد حوزه علمیه قم افزود: این نسیم‌ها غیر از رحمت‌های دائمی است که اگر آنها رحمت‌ها نبودند، نمی‌توانستیم زندگی کنیم و اینها نسیم‌های خاصی است که مربوط به رزق و روزی نبوده و پرورشی و تربیتی است و گاهی نسیمی انسان را از جا بلند می‌کند.

 

وی با بیان این که تعرض مطلق و مقید داریم، خاطرنشان کرد: تعرض مطلق آن است که تنها صاحب نسیم را دوست داشته باشیم و زمانی که نسیم به انسان رسید آن را برای رضای حضرت دوست بر روی چشم گذاشته و از آن بهره‌مند شویم برای مثال حر به امام حسین(ع) گفت "یا اباعبدالله خطایی از من سرزده و آمدم تا جانم را قربانت کنم پس آیا اگر قطعه قطعه شوم و بمیرم توبه حساب می‌شود؟" که این تعرض مطلق است.

 

حجت الاسلام والمسلمین فاطمی نیا ادامه داد: البته تعرض مقید هم بد نیست اما به هر حال مقید است یعنی به دنبال نصیبی هستند تا برای مثال فلان موضوع از آنها برطرف شود.

 

وی با بیان این که کمک به خلق خدا و گره‌گشایی از مردم نسیم است، تصریح کرد: هیچ گاه غرق شدن در چیزی غیر از انوار الهی به صلاح نیست، بزرگان و علمای دین کتاب‌ها نوشته و تألیفات متعدد داشتند اما غرق آن کتاب‌ها نشدند.

 

استاد حوزه علمیه قم با اشاره به روز قدس اظهار کرد: راهپیمایی روز قدس خواسته امام عظیم الشأن و امروز خواسته رهبر عظیم الشأن است و ما هم برای اجابت به این خواسته به راهپیمایی می‌رویم زیرا که تمام آدم کشی‌ها و جنایات منطقه به اسرئیل برمی‌گردد.

 

وی افزود: امام(ره) فرمودند نوکر بیگانه نشوید اما برخی می‌گویند خادم الحرمین هستیم در حالی که به نفع اسرائیل آدم می‌کشند، فردا راهپیمایی روز قدس در حالی که روزه هستیم به خیابان‌ها می‌رویم تا ان شاالله خداوند از آن طرف به ما کمک کند./1304/پ202/ح

ارسال نظرات