۱۹ تير ۱۳۹۴ - ۱۴:۲۴
کد خبر: ۲۷۳۶۴۲
امام جمعه شهرری:

ملت ایران در صورت توافق هم نفرت از آمریکا را فراموش نمی‌کند

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه شهرری با بیان این‌که ملت ما در راهپیمایی روز قدس نفرت خود را از همه ظالمان به ویژه رژیم صهیونیستی اعلام کرد، گفت: باور ما است که حتی اگر در زمینه مذاکرات به توافق برسیم ملت ما نفرت از آمریکا را هرگز فراموش نخواهد کرد.
حجت الاسلام سيد علي شاهچراغي، امام جمعه شهرري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام سید علی شاهچراغی امام جمعه شهرری در خطبه‌های این هفته نماز ضمن دعوت مردم به تقوای الهی گفت: رسول اکرم فرمودند: بهترین اعمال در ماه مبارک رمضان پرهیز از گناه، حرام و نافرمانی خداوند است.

 

وی افزود: آنچه با رفتن ماه رمضان باید به آن توجه کرد حفظ دستاوردهای معنوی این ماه است ما باید مراقب باشیم که مبادا با پایان ماه مبارک رمضان این معنویت را از دست دهیم.

 

مومن اعمال و رفتار خود را دائم محاسبه می‌کند

امام جمعه شهرری با اشاره به محاسبه اعمال در ماه مبارک رمضان عنوان کرد: از نشانه ایمان است که هر روز که بر انسان می‌گذرد بر اعمال و رفتار خود محاسبه داشته باشد که اگر گناه کرده استغفار کند.

 

حجت‌الاسلام شاهچراغی با اشاره به استمرار روزه‌درای در سایر ماه‌ها اظهار داشت: در روایات توصیه شده که در سایر ماه‌ها با روزه‌درای انس داشته باشید که برکات مادی و معنوی آن زیاد است که یکی از برکات مادی آن سلامتی بدن است.

 

وی با اشاره به استمرار بخشیدن به بیداری سحر بعد از ماه مبارک رمضان بیان داشت: بسیاری از بزرگان از بیداری در سحر به مقامات بلندی رسیدند اگر طالب دنیا و آخرت هستید سحر بیدار شده و نماز شب بخوانید تمرین و استمرار بر بیداری در سحر و مناجات با خداوند دستاورهای زیادی برای انسان دارد.

 

بعد از ماه رمضان ارتباط خود را با قرآن قطع نکنید

امام جمعه شهرری با اشاره به ارتباط با قرآن گفت: بعد از ماه رمضان ارتباط خود را با قرآن قطع نکنید پیامبر(ص) فرمود: قرآن را در خانه‌های خود بخوانید، خانه‌ها نباید قبرستان قرآن باشد با قرآن به آن نشاط دهید خداوند آثار مادی و معنوی زیادی به برکت قرآن به زندگی انسان می‌دهد عمر انسان را طولانی می‌کند؛ ارتباط با قرآن یکی از روش‌های حفظ دستاورهای ماه مبارک رمضان است.

 

حجت‌الاسلام شاهچراغی با اشاره به ارتباط با فقرا و مستمندان در ماه مبارک رمضان ابراز کرد: در ماه مبارک رمضان ارتباط بین فقرا و اغنیا بسیار توصیه شده است که باید این پیوند و ارتباط بین اغنیا و فقرا بعد از ماه مبارک رمضان قطع نشود.

 

وی با اشاره به تقویت اراده در ماه مبارک رمضان عنوان کرد: ما در ماه رمضان توفیق صرف نظر کردن از حلال خدا را داشیم می‌شود از حرام هم دوری کرد و بر عادات زشت مقابله کرد مقابله با عادات زشت انسان را به مقامات بالا می‌رساند.

 

اقتدار، عزت، سربلندی ملت ما در سایه کسب معنویات است

امام جمعه شهرری با اشاره به شب‌های قدر گفت: اقتدار، عزت، سربلندی ملت ما در سایه کسب معنویات است همان‌گونه که خداوند به پیامبر خود فرمود که در روز گرفتاری‌های سنگینی داری اما رمز موفقیت تو در کارهای روزانه با قرآن خواندن و تهجد در شب است ملت ما نیز از این معنویات آثار زیادی را دیدند امید که آنچه شایسه این ملت است نصیب همه روزه‌داران شود.

 

حجت‌الاسلام شاهچراغی با اشاره روز جهانی قدس که از ابتکارات امام راحل بود، اظهار داشت: ما به برکت روز جهانی قدس وحدت و انسجام ملی را داریم با این‌که گاهی مردم ما در شرایط سختی قرار می‌گیرند اما آنها وقت‌شناس بوده و این وحدت و انسجام را هر سال نشان می‌هند.

 

اصل دفاع از مظلوم اصل انسانی و دینی است

وی بااشاره به این‌که هر جا مظلوم باشد ما از آن دفاع می‌کنیم، بیان داشت: اصل دفاع از مظلوم اصل انسانی و دینی است انسانیت اقضا می‌کند که انسان در برابر آه و فریاد مظلوم بی‌تفاوت نباشد این حرکت ملی است که این پیام را دارد که ما طرفدار ملت مظلوم هستیم.

 

امام جمعه شهرری افزود: دفاع از مظلوم را اسلام به ما آموخته است ملت ما در این راهپیمایی نفرت خود را از همه ظالمان به خصوص رژیم صهیونیستی اعلام می‌کند باور ما است که حتی اگر در زمینه مذاکرات به توافق برسیم ملت ما نفرت از آمریکا را هرگز فراموش نخواهد کرد.

 

حجت‌الاسلام شاهچراغی با اشاره به پیام دیگر این راهپیمایی که مقاومت است، گفت: مقاومت میوه شیرین برای ملت ما داشته و داروی درد همه ملت‌های مظلوم است حزب الله، غزه در سایه مقاومت بر اسرائیل پیروز شد و به طور قطع یمن در سایه همین مقاومت بر دشمن جلاد آل سعود که از آل یهود بدتر است پیروز خواهد شد.

 

پیام مقاومت برای همه مظلومان پیام مبارکی است

وی افزود: امروز دشمنان ما آمریکا، اسرائیل و آل سعود سه مثلث شوم قتلگاه درست کرده و میلیون‌ها انسان را می‌کشند پیام مقاومت می‌تواند برای همه مظلومان پیام مبارکی باشد.

 

امام جمعه شهرری عنوان کرد: اسرائیل رژیم غاصب و جنایتکار است و ما هیچ رژیم غاصبی را به رسمیت نمی‌شناسیم، پیشنهاد جمهوری اسلامی این است که برای نجات مردم فلسطین باید ملت فلسطین خود برای خود تصمیم بگیرد این حرف منطق و عقلانی است.

 

حجت‌الاسلام شاهچراغی با اشاره به مساله مذاکرات اظهار داشت: متاسفانه آمریکایی‌ها دنبال این هستند که دیوار عدم توافق را بر سر ایران خراب کنند که اگر به توافق رسیدند بگویند ما کردیم اگر نشد بگویند ایرانی‌ها نگذاشتند.

 

توافق باید عزت و سربلندی ملت ایران را تامین کند

وی افزود: همانطور که مقام معظم رهبری فرمودند ما دنبال مذاکره نبودیم بلکه آمریکایی‌ها دنبال مذاکره بودند در این قصه انجه را که در این مذاکرات امریکا زیادی خواه است و نمی‌گذارد توافق حل شود اما صدای واحد مقام معظم رهبری، سران سه قوه و ملت ما این است که توافق باید با عزت و سربلندی ملت ایران همراه باشد./807/پ201/ب4

ارسال نظرات