۱۹ تير ۱۳۹۴ - ۱۵:۰۸
کد خبر: ۲۷۳۶۵۸
امام جمعه خوی:

رژیم صهیونیستی تهدیدی جدی برای جهان است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه خوی گفت: رژیم صهیونیستی تهدید جدی برای کل جهان است که راهپیمایی ملت های آزادی خواه در روز قدس و اعلام انزجار از جنایت‌های این رژیم جعلی بیانگر درک این مسأله از سوی مردم جهان است.
امام جمعه خوي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، حجت الاسلام سیدرضی موسوی شکوری، عضو شورای استانی حوزه های علمیه آذربایجان غربی امروز در خطبه های نماز جمعه شهرستان خوی با قدردانی از راهپیمایی مردم در روز قدس، اظهار داشت: از سال 1917 که انگلستان با صدور اعلامیه سرزمین فلسطین را میهن یهودیان اعلام کرد تاکنون رژیم صهیونیستی هر جنایتی را که در توان داشته علیه مسلمانان مظلوم فلسطین به کار برده است.

 

وی در ادامه گفت: کشتن مبارزان، نخبگان و دانشمندان مسلمان، ایجاد ناامنی در نوع کشورهای جهان از طریق ترور و جاسوسی، مشارکت در جنایات پادشاهان عرب در سرکوب بیداری اسلامی، تجاوز به کشورهای اسلامی، زیرپا گذاشتن مقررات بین المللی و کشتن هزاران مسلمان و کودکان و زنان بی گناه در طول سالیان متمادی در حملات خود به شهرها و اردوگاه های فلسطینیان و شیعیان لبنان و دهها مورد دیگر نمونه هایی از جنایات اسرائیل است.

 

حجت الاسلام شکوری گفت: رژیم صهیونیسم تهدید جدی برای کل جهان است که راهپیمایی ملت های آزادی خواه در روز قدس و اعلام انزجار از جنایتهای این رژیم جعلی بیانگر درک این مسأله از سوی مردم جهان است.

 

روزه سپری در برابر مصائب روزگار است

حجت الاسلام شکوری با توصیه نمازگزاران به رعایت تقوای الهی گفت: بر اساس مفاد روایات متعدد روزه دارای آثار و برکات بی شمار دنیوی و اخروی است که تقرب به درگاه خداوند، صحت و سلامتی جسم، سپر بودن در برابر آتش و مصائب روزگار، استجابت دعا از آن جمله است با این شرط که روزه دار تمامی اعضا و جوارح خود را از حرام، دروغ، غیبت و تهمت زدن به دیگران و سایر آلودگی ها حفظ کند.

 

کسانی که انتظار بخشش خدا را دارند باید از خطاهای همنوعان بگذرند

خطیب جمعه خوی در بخشی از خطبه اول موضوع عفو و بخشش را مورد بررسی قرار داد و اظهار داشت: خداوند می فرماید: عفو و گذشت کنید آیا دوست ندارید که خداوند شما را ببخشد و رسول خدا(ص) می فرماید: هر کس بیامرزد خدا او را بیامرزد و هر کس گذشت کند خدا از او می گذرد.

 

وی در ادامه بیان کرد: دایره عفو و گذشت بسیار وسیع و گسترده است و عفو از قصاص، غرامت های مالی، خطاهای گفتاری و رفتاری دیگران در عین داشتن توان بر اعمال قدرت و انتقام گیری را شامل می شود.

 

تحدیدات جمعیت هفت میلیاردی جهان

امام جمعه خوی با اشاره به 20 تیر روز جهانی جمعیت، گفت: جمعیت هفت میلیاردی جهان که متجاوز از دو میلیارد نفر آنان مسلمانان هستند با تحدیدات جدی مواجه هستند.

 

وی تصریح کرد: فقر فرهنگی و اقتصادی، تخریب محیط زیست، گسترش سلاح های هسته ای، گسترش خشونت، افراطی گری و تروریسم، بحران آب، تغییرات شدید آب و هوا، مدیریتهای ستمگرانه به ملل جهان، بهره گیری از نانو تکنولوژی در ساخت سلاحهای اتمی و تهدید خطوط هوایی از طریق حملات سایبری و گسترش بهره گیری از هوش مصنوعی و... از جمله عوامل تهدید کننده جمعیت است.

 

مشکلات و عقب ماندگی های شهرستان خوی

حجت الاسلام شکوری در بخشی از خطبه دوم به مشکلات و عقب ماندگی های خوی اشاره کرد و اظهار داشت: بسی جای تأسف است در اثر ضعف های مدیریت های استانی در ادوار مختلف دومین شهر استان با آن همه سوابق علمی، فرهنگی و مبارزاتی امروز یکی از عقب مانده ترین شهرهای استان است.

 

وی در ادامه کلنگی بودن دو بیمارستان شهر، نبود طرحهای ملی، بحران آب و نبود سد، سیر نزولی مراکز آموزش عالی، خاکی بودن جاده های اکثر روستاها، تعطیلی نوع کارخانه ها و تولیدی های شهرک صنعتی، نبود سرمایه گذاری به دلیل بروکراسی های اداری، به نتیجه نرسیدن جاده قطور پس از 30 سال، مشکلات گمرک رازی، به کارگیری مدیران ضعیف و تحمیلی را از جمله مشکلات شهرستان خوی برشمرد و خواستار توجه ویژه به توسعه این شهر شد./936/پ202/ب4

ارسال نظرات