۱۹ تير ۱۳۹۴ - ۱۵:۱۷
کد خبر: ۲۷۳۶۶۴
نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان:

گرایش به مقاومت اسلامی، ثمره روز قدس است

خبرگزاری رسا ـ آیت الله سلیمانی گفت: خارج کردن مسأله قدس از بعد قومی و ملی، گرایش به مقاومت اسلامی و شکل‌گیری گروه‌های مقاومت و افشا شدن ماهیت دولت‌های مرتجع و ابزار دست غرب از ثمرات نامگذاری روز قدس است.
آيت الله سليماني

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در زاهدان، آیت الله عباسعلی سلیمانی، نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان و امام جمعه زاهدان، در خطبه‌های نماز جمعه این هفته گفت: حضور گسترده مردم زاهدان و استان سیستان و بلوچستان اعم از شیعه و اهل سنت در راهپیمایی روز قدس شایسته قدردانی فراوان است.

 

وی بیان کرد: قدس در نگاه ما جایگاهی اعتقادی و استراتژیکی دارد قبله نخست مسلمانان و محل عروج پیامبر و نقطه اتصال ملک و ملکوت است که در درون خود مسجدالاقصی را جای داده که یکی از برترین مساجد در اسلام محسوب می‌شود.

 

آیت الله سلیمانی با اشاره اشغال فلسطین از سوی صهیونیست‌ها، عنوان کرد: قدس از زمان اشغال اسراییل از سوی یهودیان متعصب به عنوان پایتخت این کشور غاصب تعیین شد و برای آن تاریخ‌سازی کردند در حالی که ما قدس را محل تلاقی سه فرهنگ آسمانی یعنی یهودیت سالم و نه اسراییلی، مسیحیت سالم و نه استکباری و اسلام سالم می‌دانیم.

 

وی افزود: طی شش دهه اشغال سرزمین فلسطین سعی شد تا در آن اسلام ستیزی و یهودی سازی صورت گیرد با اینکه کشورهایی مانند اوگاندا، سیبری و اتریش به عنوان پایتخت اسراییل مطرح شدند اما این غاصبان به دنیال یک جایگاه مذهبی در دنیا بودند.

 

نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان اضافه کرد: صهیونیست‌ها برای ایجاد انگیزه در بین مردم به دنبال مکانی مذهبی بودند و قدس این ظرفیت را برای آنان فراهم می‌کرد با این آهنگ زمینه گردآوری مردم فراهم شد.

 

وی اشاره کرد: بریتانیا که خود بنیانگذار رویکردهای مذهبی شیطانی بود منافع خود را در حمایت از این عمل دید آمریکا نیز که امروز بر این ماجرا سیطره دارد خود را حامی اسراییل معرفی می‌کند.

 

امام جمعه زاهدان با اشاره به عدم خیرخواهی غرب برای فلسطین اظهار داشت: این دولت‌ها استکباری و صهیونیستی دلشان برای فلسطین نمی‌سوزد بلکه فقط به دنبال پویایی و عامل انگیزه برای خود هستند.

 

وی تصریح کرد: صهیونیست‌ها پس از اشغال فلسطین دو هدف عمده را دنبال کردند اول اینکه با وجود سکوت مرگبار برخی کشورهای عربی قدس را یهودی‌سازی کردند و تاریخ اسلامی آن را از بین بردند.

 

آیت الله سلیمانی با اشاره به دومین هدف اسراییل، گفت: صهیونیست‌ها در گام دوم درصدد ایجاد اختلافات داخلی میان کشورهای مسلمان و در درون آنها برآمدند به گونه‌ای که جنایات آنان در ملل اسلامی روی تمام جنایت‌کاران تاریخ را سفید کرده است.

 

وی یادآور شد: امروز ما هم به لحاظ مذهبی و هم به لحاظ حقوقی از فلسطین در برابر غاصبان رژیم صهیونیستی دفاع می‌کنیم آرزوی امام امت، آزادی قدس بود اگر کشورهای مرتجع عربی هم به دفاع از قدس برنخیزند ملت ایران در کنار ملت‌هایی همچون پاکستان، افغانستان، عراق و سوریه برای آزادی قدس تلاش می‌کند.

 

نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان تأکید کرد: ثمره نامگذاری روز قدس را می‌توان خارج کردن آن از بعد قومی و ملی، گرایش به مقاومت اسلامی و شکل‌گیری گروه‌های مقاومت و افشا شدن ماهیت دولت‌های مرتجع و ابزار دست غرب دانست.

 

وی با اشاره به فضای حاکم بر کشورهای اسلامی، بیان کرد: ملت بحرین همچنان در مبارزه با آل خلیفه مصمم است در عربستان نیز بخشی از مردم به دنبال گرفتن حقوق مسلم خود هستند افزون بر اینها فلسطین نیز گفتمان سازش با رژیم صهیونیستی را محکوم به شکست می‌داند و گفتمان مقاومت در میان افکار عمومی مورد پذیرش قرار گرفته است./831/پ201/ب4

ارسال نظرات