۱۹ تير ۱۳۹۴ - ۱۵:۲۴
کد خبر: ۲۷۳۶۶۷
خطیب جمعه نجف‌آباد:

پیروز مذاکرات با توافق یا بدون توافق، ملت ایران است

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام حسناتی گفت: هدف مذاکرات برای ملت ایران رسیدن به یک توافق خوب با حفظ عزت، شرف، استقلال و از میان رفتن تمام تحریم‌ها است و حتی اگر به توافق نیز نرسیم، به گواه خود دشمنان، پیروز این مذاکرات ملت ایران است.
حجت الاسلام حسناتي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در نجف‌آباد، حجت الاسلام مصطفی حسناتی نماینده ولی فقیه و امام جمعه نجف‌آباد در خطبه های عبادی سیاسی نماز جمعه، با تقدیر و تشکر از حضور گسترده روزه داران در راهپیمایی روز جهانی قدس گفت: گام های شما مشت محکمی بر دهان دشمن است.

 

وی با بیان این که حضور در راهپیمایی روز قدس، بهترین عمل صالح است، افزود: طبق آیات قرآن کسی که قدمی بردارد و با آن قدم دشمنان اسلام را نگران کند، بهترین عمل صالح را انجام داده است و گام های با صلابت شما باعث وحشت دشمنان اسلام و انقلاب می شود و دشمن باید از این عصبانیت دق کند و بمیرد.

 

نخستین و مهم ترین واجب جهان اسلام، آزادی قدس است

حجت الاسلام حسناتی در ادامه بیان داشت: امروز نخستین و مهم ترین واجب جهان اسلام، قدس است و اسرائیل این غده سرطانی که ریشه همه پلیدی ها در منطقه است و باعث تجزیه کشورها، خونریزی ها و کشتارهای بی رحمانه علیه مرم دفاع منطقه شده است، و این سنت خداوند است که اگر می خواست در آنی این کفار را نابود می کرد.

 

وی در ادامه بیان داشت: امت اسلام امروز با زبان روزه با حضور در راهپیمایی روز قدس آمد تا بگوید قدس را فراموش نمی کنیم و صهیونیست نه با قدس بلکه با اسلام و انقلاب در نبرد است و امروز بعد از گذشت 36 سال از انقلاب ایران، خواب از چشمانشان بریده شده و دارند از امام و پیامبر اکرم(ص) انتقام می گیرند.

 

صهیونیسم به دنبال انتقام از اسلام و انقلاب است

نماینده ولی فقیه در نجف‌آباد تصریح کرد: یهود صهیونیسم همان ضربتی را که در خیبر از حضرت علی(ع) خورد، امروز از انقلاب اسلامی خورده است و آنان باید بدانند که دیگر مسلمانان راهشان را پیدا کرده اند و اتحاد زمینه پیروزی مسلمانان در همیشه تاریخ و امروز بوده است.

 

وی با بیان این که فلسفه وجود کفار در میان مسلمانان، دلیلی بر آزمایش وامتحان الهی است، تصریح کرد: چنان که در امتحاناتی که در سال های قبل شاهد بودیم، چهره هایی نمایان شد که خود را مسلمان و خادم حرمین می دانستند و امروز در جنگ با مردم بی دفاع یمن، نه حرمت ماه های حرام را نگه داشته اند نه حرمت ماه رمضان و نه حرمت زنان و کودکان را و این بدبخت های پست، ذلیل امروز چهره خودشان را به دنیا نشان دادند.

 

مقاومت مردم یمن بار دیگر نبرد بدر و احد را زنده کرد

حجت الاسلام حسناتی در ادامه درباره عاقبت آل سعود در جنگ با یمن بیان داشت: این زبون های پست که با کمک مستکبران عالم این گونه دست به خونریزی مردم بی دفاع یمن زده اند، مرگ خودشان را تسریع کرده اند و مردم یمن با وجود تمام سختی ها، مقاومتشان زنده کننده جنگ بدر و احد بود و مردانه ایستادند و جبهه استکبار جز بی آبرویی چیزی به دست نیاورد.

 

وی در ادامه افزود: اینها بی حساب نیست و آه یک مظلوم رد خور ندارد و زمینه نابودی مستکبران را تسریع خواهد کرد و دشمنان اسلام با دست خود، زمینه نابودی خود را فراهم کردند.

 

دشمن از انقلاب و نظام جمهوری اسلامی می ترسد و بحث هسته ای تنها یک بهانه است

امام جمعه نجف‌آباد در ادامه خطبه ها با اشاره به مذاکرت هسته ای و روزهای پایانی آن افزود: مذاکرات 5+1 آن قدر مهم است که در طول تاریخ بشر چنین مذاکراتی سابقه نداشته است که تمام ابرقدرت های عالم در یک طرف و یک کشور در یک طرف دیگر مذاکره قرار داشته باشد.

 

وی در ادامه افزود: باید از تیم مذاکره کننده که با تمام تعهد، تدین، و اطاعت از فرامین رهبر معظم انقلاب، با قدرت وارد میدان مذاکره شدند، باید آفرین گفت، که با اصول اسلام، عزت و شرافت این ملت و رعایت خطوط قرمز که بر مبنای دیدگاه اسلام و اهل بیت است، مقتدرانه ایستادگی کردند.

 

حجت الاسلام حسناتی در ادامه بیان داشت: نهایت این مذاکرات باید یک پایان خوب باشد که به نفع امت اسلام، برقراری عزت و شرافت و استقلال ملت، برداشته شدن تمام تحریم ها، و باز نشدن پای بیگانه به کشور باشد اما دشمن بار دیگر نشان داد که دشمن همیشه دشمن است.

 

وی در ادامه افزود: بار دیگر دشمن در لحظات آخر با کارشکنی و زیاده خواهی بار دیگر مذاکرات را وارد مرحله دیگری کردند و این مسائل 12 سال است که علیه ما ایجاد شده است و بحث هسته ای، تنها یک بهانه است آنها در اصل نگران این انقلاب و جمهوری اسلامی، اتحاد و رهبری مقتدرانه این ملت هستند.

 

نماینده ولی فقیه با بیان این که راه نظام، یک نکته است، و آن تکیه بر داشته ها، وحدت و پیروی از فرامین رهبر معظم انقلاب است، گفت: هر گاه این کشور در برابر دشمنان کوتاه آمد و ذلیلانه از اصول اسلامی دست برداشت، نه اقتصاد به دست آورد نه عزت و استقلال و زمانی که با قدرت در برابر دشمنان ایستادند همانند هشت سال دفاع مقدس، به تمام اهداف خود رسیدند.

 

وی در پایان گفت: چه این مذاکرات امضا بشود چه نشود، به گواه خودشان پیروز این مذاکرات ایران است که به پشتوانه همین مردم در برابر قدرت های بزرگ کم نیاوردند و امروز باید قدر این ملت و این مردم را دانست./1306/پ201/ب4

ارسال نظرات