۱۹ تير ۱۳۹۴ - ۱۵:۲۶
کد خبر: ۲۷۳۶۶۸
وزیر دادگستری:

راهپیمایی روز قدس باید به آزادی حرمین شریفین بیانجامد

خبرگزاری رسا ـ وزیر دادگستری گفت: حضور مردم در روز جهانی قدس نه تنها برای آزادی قدس است بلکه برای آزادسازی حرمین شریفین است و ما به قاتلان ساکن در حرمین شریفین می‌گوییم که این حرکت و این راهپیمایی اید به آزادی حرمین شریفین از غاصبان این اماکن متبرکه بینجامد.
حجت الاسلام مصطفي پورمحمدي وزير دادگستري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حجت الاسلام مصطفی پورمحمدی وزیر دادگستری در جمع راهپیمایان روز قدس در میدان امام خمینی(ره) با بیان این که مردم ایران نشان دادند که محبوب خداوند هستند گفت: روز قدس امسال ما با سال‌های دیگر متفاوت بوده چرا که در روز قدر واقع شده است.

 

وی ادامه داد: ملت ایران با حضور گسترده خودشان در این راهپیمایی سبب سربلندی و سرافرازی کشورمان در عرصه جهانی شدند و نمایندگان و مذاکره‌کنندگان کشورمان به پشتوانه این حضور گسترده با گام‌استوار و استدلال مستحکم در برابر مستکبرین و نظام سلطه ایستادند و تمام دنیا شاهد این است که ملت ایران و نمایندگانش با قامت استوار از حقوق این ملت دفاع کرده و جایگاه کشور و انقلاب اسلامی را پاس می‌دارند.

 

حجت الاسلام پورمحمدی با بیان این که بیش از 15 روز است که وزیر امورخارجه آمریکا به همراه تیم خود در وین مستقر هستند تا مقاصد خود را دنبال کنند، خاطرنشان کرد: این مسئله نشان از این دارد که موضوع برای آن‌ها بسیار اهمیت داشته و در این عرصه با تمام توان وارد شده‌اند.

 

وی با اعتقاد بر این که در روز قدس عوامل وابسته و دشمنان اسلام، جلادان و کسانی که به دروغ لباس دین، اسلامیت و توحید به تن کرده‌اند رسواتر از همیشه می‌شوند، تصریح کرد: هدف این گروه بسیج کردن تمام منطقه علیه انقلاب اسلامی بود اما خوشبختانه این طرح نیز با شکست مواجه شد.

 

وزیر دادگستری اظهار کرد: اخیراً در دانشگاه آمریکا کتابی با موضوع گروه‌های تندرو منتشر شده که در این کتاب اشاره شده که این گروه‌های تکفیری برای مبارزه با اسرائیل و آمریکا ایجاد شده‌اند و آمریکائی‌ها به این موضوع اعتراف کرده‌اند که موضع گروه‌های تکفیری را علیه جمهوری اسلامی تغییر دادند و همه دنیا به این امر معترف هستند که از دست این گروه‌های تکفیری عاجز شدند و حریف آنها نیستند و تنها کشوری که می‌تواند در این شرایط سخت آنها را از چنگ این گروه‌های تکفیری نجات دهد، جمهوری اسلامی است.

 

وی با اظهار امیدواری از این که مذاکرات ایران با 5+1 با پیروزی همراه باشد، گفت: باید ناگفته‌های این مذاکرات برای مردم تبیین شود و پرده‌های پنهان و ماجراهای پشت این مذاکرات آشکار شود تا مشخص شود ملت ایران در چه جایگاهی قرار دارد.

 

حجت الاسلام پورمحمدی بیان کرد: یکی از رقبای انتخاباتی جمهوری خواه آمریکا اعتراف کرده که دموکرات‌ها در روند مذاکرات با تیم مذاکره کننده ایران در حال گدائی هستند که امیدوار هستیم با حضور پرشکوه در این روز خداوند بر ملت ایران منت گذاشته و این پرده پیروزی و عزت ملت ایران برداشته شود.

 

وی با بیان این که روز قدس تفاوت دیگری با سال‌های گذشته دارد، تصریح کرد: چهره واقعی تروریست‌ها برای همگان آشکار شده و دیگر مانند گذشته حامیان آنها نمی‌توانند از آنها حمایت کنند.

 

وزیر دادگستری با اشاره به این که در قرآن کریم به 2 نام مسجد الحرام و مسجد القصی اشاره ویژه شده است، خاطرنشان کرد: هجرت از مسجد القصی به مسجد الحرام در 1800 سال قبل از میلاد مسیح توسط ابراهیم خلیل الله صورت گرفته و مسجد الحرام و کعبه بنا شده و پس از آن در 1400 سال قبل پیامبر از مسجد الحرام به مسجد القصی در جریان معراج سفر کردند.

 

وی گفت: پیام ویژه و الهام بخش این موضوع این بوده که اسلام نه تنها به مسجد الحرام توجه ویژه داشته و آن را ناموس تمدن و فرهنگ خود می‌داند و به مسجدالقصی نیز همین نگاه را دارد حضور مردم در روز جهانی قدس برای حمایت از مظلومان و قبله نخست مسلمان پیام‌های بسیاری دارد که این حرکت عظیم نه تنها برای آزادی قدس است بلکه برای آزادسازی حرمین شریفین است و ما به قاتلان ساکن در حرمین شریفین می‌گوییم که این حرکت و این راهپیمایی باید به آزادی حرمین شریفین از غاصبان این اماکن متبرکه بینجامد.

 

حجت الاسلام پور محمدی با اشاره به این که بیش از 70 سال از تشکیل دولت جعلی اسرائیل می‌گذرد، افزود: صهیونیست‌ها بیش از 90 سال توطئه چینی برای تشکیل این حکومت کرده‌اند که پس از تشکیل این حکومت جعلی تا به امروز بیش از 6 میلیون آواره فلسطینی و 3 میلیون اسیر به ملت فلسطین تحمیل کردند و قبل از انقلاب اسلامی اسرائیل هر آنچه که خواست از ترور، وحشت، آوارگی و تخریب در فلسطین انجام دادند و بعد از پیروزی انقلاب اسلامی این موضوع نیز سیر نزولی به خود گرفت.

 

وی با اشاره به شکست‌های رژیم غاصب اسرائیل در جنگ‌های مختلف بیان کرد: اسرائیل در داخل اراضی اشغالی و در حمله به کشورهای دیگر با شکست مواجه شد و جنگ 33 روزه لبنان، 22 روزه غزه، تصرف بیروت در سال 1982، کشتار وحشیانه بیش از 4 هزار نفر در صبرا و شتیلا از جمله این موارد است که این شکست‌ها و سیر نزولی بعد از انقلاب اسلامی پیوسته ادامه داشته است.

 

وزیر دادگستری با بیان این که امروز نیز اسرائیل بیشترین دشمنی را با کشورمان به ویژه در صحنه دیپلماسی و مذاکرات دارد، اظهار کرد: روز قدس به نوعی یک مشت بر دهان اسرائیل، استکبار و وابستگانش است و این روند سربلندی برای کشورمان تا جائی ادامه پیدا کرد که وزیر امور خارجه کشورمان با صدای بلند به گوش جهانیان رساند که هیچ گاه یک ایرانی را تهدید نکنید که این صحبت یک پژواک جهانی شد.

 

وی با اظهار امیدواری از این که قدس شریف از چنگال رژیم اشغالگر قدس آزاد شود، تصریح کرد: امیدواریم به دنبال آزادی قدس ملت سوریه، عراق و دردمند یمن از دست مستکبرین و این گروه‌های تکفیری آزاد شوند. یهودیان در گذشته خون پیامبران را به ناحق می‌ریختند و امروز نیز این رژیم غاصب به دنبال ترور  چهره‌های حق طلب، موحد و انقلابی هستند و اسرائیل علاوه بر آدمکشی وابستگی شدیدی به دنیا و مال اندوزی دارد و مبدا تمام رباخواری‌های دهه‌های گذشته در دنیا یهودیان هستند..

 

حجت الاسلام پورمحمدی با تأکید بر این که اگر امروز در روز قدس علیه اسرائیل و هم پیمانانش قیام کرده‌ایم در حقیقت علیه این فرهنگ جهان گیر و تحمیل شده قیام کرده ایم، خاطرنشان کرد: نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی به سایر یهودیان دنیا اعلام کرده که کشورهای دیگر برای یهودیان ناأمن هستند و به اسرائیل مهاجرت کنند که این یک نوع ذلت است./1304/پ201/ج


ارسال نظرات