۱۹ تير ۱۳۹۴ - ۱۵:۳۰
کد خبر: ۲۷۳۶۸۰
امام جمعه بابل:

زیاده خواهی های آمریکایی ها عامل کند شدن روند مذاکرات است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه بابل به موضوع مذاکرات هسته ای و کارشکنی طرف های غربی در این فرایند اشاره و خاطرنشان کرد: اگر طرف های غربی به کارشکنی های خود و عدم پایبندی به تعهدات قبلی در به رسمیت شناختن حقوق مسلم ما ادامه بدهند، ادامه مذاکرات به صلاح ملت ما نیست.
حجت الاسلام حسن روحاني، امام جمعه بابل

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بابل، حجت الاسلام مجتبی روحانی، امام جمعه بابل امروز در خطبه های عبادی سیاسی نماز جمعه این شهرستان با تقدیر از حضور پرشور مردم در راهپیمایی روز قدس گفت: امام راحل با نامگذاری روز قدس و توجه به قبله گاه نخستین مسلمانان، آن را به عنوان یکی از اساسی‌ترین و حیاتی‌ترین مسأله جهان اسلام مطرح کرد.

 

وی موضوع فلسطین را موجب وحدت در جهان بیان کرد و افزود: مسلمانان با توجه دادن به آزادی قدس شریف و مسأله فلسطین به عنوان موضوع اول جهان اسلام، از آن برای وحدت اسلامی بهره بگیرند.

 

مسؤول شورای فرهنگ عمومی بابل حضور مردم در راهپیمایی را لبیک به ندای رهبری و تجدید بیعت با امام راحل دانست و تصریح کرد: حضور با شکوه مردم در راهپیمایی با شکوه روز قدس ابراز خواسته اصلی این ملت در محو غده سرطانی و رژیم نامشروع صهیونیستی است.

 

وی ادامه داد: بر خلاف جریان تروریستی، تکفیری و وهابی همپیمان رژیم صهیونیستی که امروز در منطقه به مسلمان کشی می پردازد، باید همواره همه توجه های به سمت موضوع فلسطین و آزادی قدس شریف معطوف شود.

 

حجت الاسلام روحانی به سالروز عفاف و حجاب اشاره و خاطرنشان کرد: بیست و یکم تیر ماه یادآور کشتار خونین مردم مدافع حجاب  و عفاف در سال 1314 در مسجد گوهر شاد از سوی عمل رضاخانی است.

 

وی اظهار داشت: رضاخان بعد از سفر به ترکیه سعی در کشف حجاب و رواج بی حجابی با قلع و قمع مردم گرفت اما مردم در با هادیت علما و بصیرت در مقابل این توطئه استکبار برای تسلط در کشور ایستادند.

 

امام جمعه بابل، نامگذاری روز عفاف و حجاب را در راستای توجه به ارزش ها دانست و گفت: امروز همه دستگاه ها و متولیان فرهنگی جامعه باید به وظایف خود بر اساس قانون عفاف و حجاب عمل کنند تا این نگرانی مهم و دغدغه بسیاری از خانواده در خصوص رواج بی حجابی در جامعه برطرف شود.

 

وی با اظهار تأسف از برخی رفتارهای مغایر با عفاف و حجاب در جامعه تصریح کرد: متأسفانه شاهد برخی رفتارهای مغایر عفاف و حجاب هستیم و جای تأسف دارد در یکی از شهرها در دختران را مجبور به برداشتن چادر در هنگام ورود به جلسه کنکور کردند.

 

این استاد حوزه علمیه با بیان این که روز عفاف برای بازنگری و توجه به مسأله عفاف و حجاب است، اظهار داشت: در هیأت دولت وقتی موضوع خشک شدن یکی از تالاب ها مطرح می شود، همه به تکاپور می افتند اما برای موضوع حجاب کسی کاری نمی کند.

 

وی افزود: آمار بالای طلاق معلول بی حجابی است که با جلوه های مختلف در کشور بوجود آمد.

 

حجت الاسلام روحانی به موضوع مذاکرات هسته ای و کارشکنی طرف های غربی در این فرایند اشاره  و خاطرنشان کرد: اگر طرف های غربی به کارشکنی های خود و عدم پایبندی به تعهدات قبلی در به رسمیت شناختن حقوق مسلم ما ادامه بدهند، ادامه مذاکرات به صلاح ملت ما نیست.

 

وی ادامه داد: اگر توافق نشود نه آسمان به زمین می آید و نه زمین به آسمان و ملت به راه قبلی را برای غنی سازی بالای 20 درصد را برای تأمین مصالح خود انجام می دهد.

 

امام جمعه بابل با تقدیر از اجرای برنامه اعتکاف دهه آخر ماه مبارک رمضان در مسجد جامع بابل گفت: چند سالی است برنامه اعتکاف دهه آخر ماه رمضان با همت آیت الله فاضل در مسجد جامع بابل بر اساس سنت نبوی در شهرستان بابل برقرار است و این کار معنوی و ارزشمند جای تقدیر دارد.

 

وی با تقدیراز مساعدت شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی کشور در نصب سیستم یکپارچه صوتی در مسیر راهپیمایی بابل، اظهار داشت: امسال با عنایت شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی و حضرت آیت الله جنتی در شهرستان بابل سیستم یکپارچه صوتی نصب شد و معایب سال های گذشته در خصوص کمبود تجهیزات صوتی در راهپیمایی برطرف شد./950/پ202/ب1

ارسال نظرات