۱۹ تير ۱۳۹۴ - ۱۵:۵۷
کد خبر: ۲۷۳۶۹۰
آیت الله ایمانی تأکید کرد؛

وحدت نظر علمای فارس درباره مسائل کلان استان/ با سرنوشت استان فارس بازی نکنید

خبرگزاری رسا ـ‌ امام جمعه شیراز گفت: چرا باید در استان فارس عمر خدمت یک استاندار از عمر یک دولت کمتر باشد، متوسط خدمت استانداران در فارس به طور میانگین دو سال است.
آيت الله ايماني، نماينده ولي فقيه و امام جمعه شيراز

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در فارس، آیت‌الله اسدالله ایمانی، نماینده ولی فقیه در استان فارس و امام جمعه شیراز در خطبه‌های امروز نماز جمعه این شهر گفت: از اول پیروزی انقلاب تا کنون، ‌یعنی 36 سال، 20 استاندار و سرپرست استانداری در استان فارس خدمت کرده‌اند، یعنی عمر خدمت هر استاندار کمتر از دو سال بوده است.

 

وی در ادامه افزود: آیا عمر استانداری کمتر از دو سال می‌تواند استان پهناوری مثل استان فارس که به عمده استان‌های کشور هم مرز است مدیریت کند و مدیریت او موفق باشد؟

 

آیت‌الله ایمانی خاطر نشان کرد: در استان فارس یک استاندار به عمر یک دولت هم نداشته یعنی یک دولت عمرش چهار سال است عمر استانداران ما کمتر از دو سال به طور میانگین بوده است چرا چنین باشد؟

 

وی ادامه داد: کلان شهر شیراز بیش از 50 کیلومتر طول آن است و 20 کیلومتر عرض آن است ؛ دو سال از عمر دولت می‌گذرد چهار سرپرست فرمانداری داشته یعنی شیراز بزرگ دو میلیون و نیم جمعیت هر شش ماه یک سرپرست فرمانداری آیا شهر با این شکل اداره می‌شود؟ آیا مسائل کلان شهر با این برنامه‌ها مدیریت می‌گردد؟ آیا این‌ها به نفع مردم و استان فارس است؟

 

امام جمعه شیراز افزود: من شخصاً عرض می‌کنم یک روزگاری در این استان من شاهد بودم هر حادثه‌ای که اتفاق می‌افتاد می‌گفتند خط بازی در استان حاکم است، بزرگان استان با هم نیستند، امروز دارم عرض می‌کنم قشر اول این استان علما و روحانیت هستند، هر سخنی که علمای بزرگ این شهرستان و استان بگویند من قبول دارم.

 

وحدت رویه و نظر علمای فارس درباره مسائل کلان استان

آیت‌الله ایمانی تأکید کرد:  هر سخنی که ائمه جمعه محترم استان بگویند من می‌پذیرم، هر مطلبی که جامعه روحانیت بیان می‌کند من پذیرا هستم و می‌دانم آنان هم به اندازه‌ای به من لطف دارند که هر عرضی و هر نکته‌ای خدمتشان عنوان نمایم آن‌ها هم قبول می‌کنند یعنی جامعه روحانیت و علما یک سخن، یک کلام و یک مطلب بیشتر ندارند، هیچ اختلافی بین علما و روحانیت استان و شهرستان در هیچ مسئله‌ای دیده نمی‌شود.

 

نماینده ولی فقیه در استان فارس تصریح کرد: بارها به ما می‌گویند نمایندگان شما با هم اختلاف نظر دارند، من نمی‌خواهم بگویم همه کارهای مجموعه‌های مختلف صحیح است اما می‌خواهم بگویم نمایندگان استان 18 نفر هستند و 18 نفرشان نظر دادند، نظرشان هم روی انسان‌های به اصطلاح اصولگرا نبوده همه کسانی که معرفی کردند اصلاح طلب بودند اما اصلاح طلب‌های معتدل.

 

استان فارس را بشناسید

وی بیان کرد: بیایید با استان بازی نکنید، من به دولت مردان عرض می‌کنم استان را بشناسید، استان فارس در قله است، شیراز مهد تمدن بوده، مهد فرهنگ و ادب فارسی بوده، شیراز و فارس قرن‌ها دنیا را اداره می‌کردند.

 

امام جمعه شیراز بیان داشت: در اسلام 8 سال بعد از پیامبر، مسلمان شدند و اسلام را با جان و دل قبول کردند، در استان فارس بیش از 1500 در شیراز بیش از 80 امامزاده آرمیده این‌ها معنا دارد.

 

وی تأکید کرد: با این استان کاری بکنید که از این گرفتاری‌ها بیرون بیاید من خواهش می‌کنم از دولت مردانمان، استان فارس را بشناسند، استان فارس بسیار عمیق و ریشه دار است، شما جمعیت این چند شب را در همه استان فارس دیدید، استان فارس اقیانوسی است که به سادگی به عمق آن نمی‌رسید، این اقیانوس را درک کنید و افرادی که بتوانند این اقیانوس را بشناسند به این استان بفرستید.

 

آیت‌الله ایمانی در پایان گفت: 23 تیرماه سال 87 حضور یکپارچه مردم در خیابان‌های تهران و نقشه دشمنان را خنثی کردند توطئه فتنه 88 که از 18 تیرماه شروع شده بود و با حضور مردم در 23 تیر ماه به پایان رسید آن حضور یادآور حضور نهم دی ماه 88 بود.

 

وی ادامه داد: 23تیر ماه مقابل فتنه سال 78 مردم آمدند، نهم دی ماه هم برابر فتنه 88 مردم آمدند، جنس هر دو فتنه یکی بود نظام را شکستن، ارزش‌های والای نظام را از بین بردند و مقدسات مملکت را زیر خواسته‌های شیطانی نظام استکبار لگدکوب کردن، این خواسته دشمنان بود و مردم ما در 23 تیرماه و نهم دی ماه پاسخ گفتند./919/پ202/ب4

ارسال نظرات