۱۹ تير ۱۳۹۴ - ۱۶:۲۹
کد خبر: ۲۷۳۷۱۷
نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی:

بی تفاوتی نسبت به مظلومان عین خروج از اسلام است

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی گفت: دین اسلام با ظلم و جنایت مخالف است و آن را حرام اعلام داشته و مسلمانان را دعوت به مقابله با ظالم و دفاع از مظلوم کرده است.
امام جمعه اروميه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، حجت الاسلام والمسلمین سید مهدی قریشی، نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی در خطبه های این هفته نماز جمعه با اشاره به اهمیت مقابله با ظالم و دفاع از مظلوم، اظهار داشت: دین اسلام مخالف با ظلم بوده و هر نوع آن را حرام اعلام کرده است و خداوند متعال در آیه 19 سوره فرقان می فرماید؛ «وَ مَنْ یَظْلِمْ‏ مِنْکُمْ نُذِقْهُ عَذاباً کَبیراً»؛ در این آیه خدای متعال ظلم را به صورت مطلق بیان فرموده و همه انواع آن را شامل عذاب بزرگی دانسته است.

 

وی افزود: انسان نباید به ظالم اعتنا کرده و ظلم را تایید کند و بر اساس آیات و روایات مومن موظف است از کسانی که مورد ظلم و ستم قرار می گیرند، دفاع و حمایت کند.

 

حجت الاسلام والمسلمین قریشی به آیه 75 سوره نسا اشاره کرد و گفت: در این آیه خدای متعال می فرماید؛ «وَ ما لَکُمْ لا تُقاتِلُونَ فی‏ سَبیلِ اللَّهِ وَ الْمُسْتَضْعَفینَ مِنَ الرِّجالِ وَ النِّساءِ وَ الْوِلْدانِ الَّذینَ یَقُولُونَ رَبَّنا أَخْرِجْنا مِنْ هذِهِ الْقَرْیَةِ الظَّالِمِ أَهْلُها وَ اجْعَلْ لَنا مِنْ لَدُنْکَ وَلِیًّا وَ اجْعَلْ لَنا مِنْ لَدُنْکَ نَصیرا»؛ یعنی ای مومنان چرا برای یاری مستضعفان و مظلومان عالم قیام نمی کنید؟

 

وی حمایت از مردم مظلوم فلسطین و غزه و همه مستضعفان عالم را وظیفه شرعی ما مسلمانان خواند و تصریح کرد: اینکه امروز ملت ایران به خیابان ها آمده و علیه مستکبران و ظالمان عالم شعار می دهند در اصل به وظیفه شرعی و دینی خود عمل می کنند.

 

بی تفاوتی به مظلومان عین خروج از اسلام است

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی خاطرنشان کرد: اینکه امام راحل(ره) و رهبر فرزانه مان بر مسأله حمایت از فلسطین تاکید دارند، بر اساس آیات صریح قرآن و فرامین الهی است و این عین خواسته دین از مسلمانان است که برای دفاع از مظلومان عالم به خیزند و قیام کنند.

 

وی با اشاره به حدیثی از رسول خاتم(ص) که بی تفاوتان به سرنوشت امت اسلامی را خارج از دایره اسلامی معرفی می فرمایند، اظهار کرد: شنیدن ندای مظلومان عالم و بی تفاوت بودن نسبت به سرنوشت آن ها طبق فرمایش آخرین فرستاده الهی، عین خروج از اسلام است.

 

مسلمانان فریب دین ظاهری آل سعود را نخورند/ عربستان حامی اسرائیل است

امام جمعه ارومیه ادامه داد: در آیه 204 و 205 سوره بقره خدای متعال می فرماید؛ « وَ مِنَ النَّاسِ مَنْ یُعْجِبُکَ قَوْلُهُ فِی الْحَیاةِ الدُّنْیا وَ یُشْهِدُ اللَّهَ عَلى‏ ما فی‏ قَلْبِهِ وَ هُوَ أَلَدُّ الْخِصامِ‏ وَ إِذا تَوَلَّى‏ سَعى‏ فِی الْأَرْضِ لِیُفْسِدَ فیها وَ یُهْلِکَ الْحَرْثَ وَ النَّسْلَ وَ اللَّهُ لا یُحِبُّ الْفَسادَ»؛ این آیه ویژگی های آل سعود را می شمارد که آنچه در زبان ها می گویند با آنچه در سینه هایشان پنهان کرده اند متفاوت است.

 

وی اضافه کرد: آل سعود در کلام دم از خدا و پیامبر(ص) و خدمت به حرمین شریفین می زنند اما در عمل شدیدترین کینه ها را از اسلام دارند و تلاش شان ایجاد فساد و از بین بردن نسل مسلمین است تا امنیت اسرائیل حفظ شود.

 

حجت الاسلام والمسلمین قریشی ضمن هشدار به همه مسلمانان جهان تاکید کرد: ما باید هوشیار باشیم تا آل سعود با تشکیل صف های طویل نماز و ارائه نطق های دلچسب سرمان کلاه نگذارد، چراکه آن ها فقط در بیان خوبند ولی در عمل پیرو اسرائیل غاصب هستند.

 

وی در ادامه گفت: اگر آل سعود و دولت های مرتجع عرب از اسرائیل حمایت نکنند، این رژیم غاصب توان ادامه حیات ندارد، چون ما در غزه شاهد این مسأله بودیم که گروه اندکی چگونه قدرت پوشالی این رژیم را به سخره گرفته و آنان را وادار به عقب نشینی از مواضع خود کرد.

 

دهه آخر ماه رمضان از انجام عبادات کوتاهی نکنید

 

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی به سست شدن برخی از افراد در دهه پایانی ماه رمضان به انجام عبادات و فرائض دینی اشاره و عنوان کرد: در اواخر ماه مبارک رمضان عده ای از مومنان کم اراده شده و عبادات شان را کم می کنند در حالی که از امام صادق(ع) روایت است که هر وقت دهه آخر رمضان می شد تمام شب ها را احیا نگه داشته و به عبادت مشغول می شدند.

 

وی در ادامه تصریح کرد: دهه آخر ماه مبارک رمضان را قدر بدانید و از این فرصت باقی مانده برای گرفتن توشه راه استفاده کنید تا این فرصت را از دست ندهید.

 

قناعت و مناعت طبع را از علی بیاموزید

 

حجت الاسلام والمسلمین قریشی بی تفاوتی به امور دنیوی را یکی از اصلی ترین خصایص امام علی(ع) عنوان و تصریح کرد: نقل است که امام اول شیعیان(ع) لباس خود را به حدی وصله می زد که اعتراض فرد وصله کننده را بر می انگیخت، اما با این همه امام علی(ع) به اعتراضات آنان بی تفاوت بود و تمایلی به رنگ و لعاب دنیا نشان نمی داد.

 

وی غذای اصلی امام علی(ع) را نان جویی عنوان کرد که بر روی کیسه آن مهر حکومتی می زد تا فرزندان ایشان یعنی امام حسن و امام حسین(ع) به دلیل علاقه شان به پدر بر آن روغنی نمالند./936/پ201/ب4

ارسال نظرات