۱۹ تير ۱۳۹۴ - ۱۷:۳۹
کد خبر: ۲۷۳۷۵۰
سرلشکر ‌صفوی در جمع مردم بوشهر:

راهبرد اتحاد مسلمین مقاومت و جهاداسلامی مردم فلسطین است

خبرگزاری رسا ـ مشاور عالی مقام معظم رهبری گفت: راهبرد اتحاد مسلمین مقاومت و جهاداسلامی مردم فلسطین تا آزادی قدس شریف است.
سردار يحيي رحيم صفوي
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بوشهر سردار سرلشکر سید یحیی رحیم‌صفوی پیش از خطبه های نماز جمعه بوشهر با تشکر از حضور مردم روزه‌دار بوشهری در راهپیمایی روز جهانی قدس گفت: با توجه به شرایطی حساس و پیچیده منطقه راهپیمایی امسال متفاوت از سال های گذشته برگزار شد.
 
وی افزود: توجه به سه مسأله مهم در راهپیمایی روز قدس امسال وجود دارد یکی راه اندازی گروهک های تروریستی النصره و داعش در عراق با پشتیبانی رژیم صهیونیستی و دیگری تجاوز آل سعود به مردم مظلوم یمن و دیگری مذاکرات هسته ای ایران در وین است .
 
مشاور عالی مقام معظم رهبری به چهار دیدگاه در مسأله فلسطین اشاره کرد و اظهار داشت: امام(ره) در سال 58 با نامگذاری آخرین روز جمعه ماه رمضان به نام روز جهانی قدس، تفکر آزادی فلسطین و امنیت راهبردی و انسانی برای ملت مسلمان ترسیم کردند.
 
صفوی گفت: پیروزی انقلاب اسلامی و هشت سال دفاع مقدس مردم ایران به ملت فلسطین غلبه بر صهیونیست ها را نشان داد .
 
وی افزود: درس بزرگ مقاومت 36 ساله ملت ایران به ملت‌های منطقه نشان داد که با رهبری خردمند، دوراندیش و با جهاد و فداکاری در زیر پرچم قرآن و رسول الله میتوان به آزادی و استقلال رسید.
 
مشاور عالی مقام معظم رهبری بیان کرد: امروز مسأله آزادی فلسطین یک خواسته بین‌المللی است و دولت های سوریه، عراق و یمن نیز استخوان‌های تروریسم را خواهند شکست.
 
وی ادامه داد: راهبرد اتحاد مسلمین مقاومت و جهاداسلامی مردم فلسطین تا آزادی قدس شریف است.
 
صفوی با بیان اینکه اشغال فلسطین در سال 1948 از بزرگترین توطئه آمریکا و انگلیس است اظهار داشت: سه نظریه در مورد اهداف اشغال سرزمین فلسطین وجود دارد، یکی از اهداف آن ایجاد یک رژیم جعلی و یک گسل و غده سرطانی در قلب جغرافیای اسلامی است که مانع وحدت و به‌هم‌پیوستگی در جغرافیای سرزمین های اسلامی شود و ایجاد تنش‌هایی که در 7 دهه گذشته تاکنون اوضاع منطقه را ناامن کرده است.
 
وی در بیان نظریه دوم خاطرنشان کرد: حضور نظامی و تسلط قدرت‌های انگلیس فرا منطقه‌ای به بهانه ناامنی و جنگ است که باهدف غارت ثروت‌های منطقه و فروش میلیاردها دلار سلاح به کشورهای عربی باهدف سیاسی و نظامی انجام می‌شود.
 
مشاور عالی مقام معظم رهبری به نظریه سوم اشاره کرد و بیان داشت: نظریه سوم در ایجاد رژیم صهیونیستی برای حل بحران یهودیت و مسیحیت در اروپا و دادن امتیاز به صهیونیست‌ها و تشکیل کشور نژادپرست صهیونیستی است.
 
وی افزود: از سال 1948 یعنی زمان اشغال فلسطین تاکنون جنگ‌های مختلفی اتفاق افتاده است که یک‌طرف آن رژیم صهیونیستی است، که در تمام این جنگ‌هایی که در این مدت رخ‌داده است ضعف قدرت نظامی صهیونیست‌ها به‌ویژه در مقابله با حزب‌الله لبنان آشکار شد.
 
صفوی در بخش دیگری از سخنان خود گروه‌های مهم فلسطینی را معرفی کرد و گفت: جنبش فتح توسط یاسر عرفات راه‌اندازی شد اکنون محمود عباس رییس این تشکیلات است که متأسفانه با رژیم صهیونیستی سازش کرده است.
 
مشاور عالی مقام معظم رهبری گفت: جهاد اسلامی و جنبش حماس در بحران اخیر سوریه به اردوگاه قطر و ترکیه پیوست و از مخالفان سوریه حمایت کرده که یک امتیاز منفی برای آنان محسوب می‌شود هرچند شاخه نظامی این جنبش که گردان های قسام را تشکیل می دهند همواره در مسیر مبارزه با رژیم صهیونیستی حرکت کرده است.
 
صفوی در مورد مسئله فلسطین به چهار دیدگاه متفاوت اشاره کرد و بیان داشت: دیدگاه اول که مورد نظر مقام معظم رهبری و جمهوری اسلامی است، تشکیل دولت فلسطین با انجام رفراندم و با حضور تمام ساکنان اصلی فلسطین و بازگشت تمام آوارگان فلسطینی است که یک دیدگاه عقلانی و حقوقی و بین المللی است.
 
وی با بیان اینکه در دیدگاه دوم دو دولت فلسطینی و صهیونیستی جدای از هم تشکیل شود به دیدگاه سوم اشاره کرد و اظهار داشت: دیدگاه سوم مورد نظر اعراب است که همان تشکیل دو دولت متفاوت است.
 
صفوی بیان کرد: دیدگاه چهارم که خود صهیونیست‌ها و به دنبال آن هستند، اخراج تمام اعراب و مسلمانان از فلسطین است .
 
مشاور عالی مقام معظم رهبری گفت: در تحقق دیدگاه اول که موردنظر ایران است، یک راهبرد سیاسی که وحدت مسلمین و حمایت همه‌جانبه مادی و معنوی از جهاد مسلحانه و مقاومت مردم باشد نیاز است.
 
صفوی افزود: بستن سفارتخانه‌های اسرائیل در تمام کشورهای اسلامی و قطع همکاری کشورهای اسلامی با این غده سرطانی و استفاده از ظرفیت‌های سازمان‌های منطقه‌ برای بازگشت آوارگان فلسطینی و اجرای همه‌پرسی برای تشکیل دولت فلسطین می‌تواند در رسیدن به این امر محقق باشد.
 
وی ادامه داد: ارسال کمک‌های مادی به فلسطینیان نیز می‌تواند یک راهبرد نهضتی و توسعه جهاد مسلحانه در کرانه باختری موثر باشد.
 
مشاور عالی مقام معظم رهبری خاطرنشان کرد: راهبرد دیگر که ضروری است راهبرد فرهنگی، اجتماعی و رسانه‌ای باهدف آگاه‌سازی از خطر بزرگ صهیونیست‌ها برای تمام کشورها و سرزمین های اسلامی است.
 
صفوی گفت: اسرائیل و آل سعود قصدشان در مذاکرات هسته‌ای این است که مانع‌تراشی کنند .
 
وی افزود: رسانه ها و صاحبان فکر و قلم برای شناختن رژیم صهیونیستی و رفع نیازهای گروههای مبارز فلسطینی ازجمله افزایش توان موشکی آنان از راهبردهای مهم پیروزی فلسطینیان است.
 
مشاور عالی مقام معظم رهبری تصریح کرد: حضور میلیونی ملت ایران در راهپیمایی روز جهانی قدس نشان از اعلام تنفر و برائت امت اسلام از صهیونیسم و حامیان غربی است.
 
صفوی گفت: آرمان آزادی قدس یک اعتقاد اسلامی و قرآنی است که با پیروزی انقلاب اسلامی فرصت پیروزی به نفع فلسطین رقم خورد.
 
مشاور عالی مقام معظم رهبری با بیان اینکه پیروزی انقلاب اسلامی ایران پیام امیدبخش جهانی است که از قلمرو جغرافیایی ایران خارج‌شده است افزود: آمریکا و اسرائیل و کشورهای منطقه بدانند در موضوع توطئه ایران هراسی و اسلام هراسی شکست خوردند و ایران حامی تمام مسلمانان شیعه و سنی است و در مبارزه با رژیم صهیونیستی و گروهک‌های تکفیری کوتاه نخواهد آمد.
 
صفوی بیان کرد: رژیم صهیونیستی بر اساس اعتقادات اسلامی و عقلی محکوم‌ به شکست است و پیروزی نهایی از آن ملت فلسطین خواهد شد./833/پ201/ش
ارسال نظرات